2025. Január 18. Szombat - Piroska
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Új Mazda3, okostelefon, web...
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda6 MPS?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
high-8 | 2010-03-22 13:55 mazda-auto.hu részére
akkor ha jól értelmezem hiába lettek kicserélve az éltömítések,mivel a rotorház fala már nem teljesen tökéletesen sík,bár én őszintén szólva kezemet végighúztam rajta és ezredmm-nyi eltérést is alig éreztem benne,tehát nem láttam "vészesnek" a helyzetet,ez produkálhatja,h alacsonyabb a kompresszió ott és a többinél meg "jó"? az L-es gyertyák azok amiket kompressziómérésnél kiszednek vagy azokat pont nehzebb kiszedni?lehet nekem is megoldaná a visszaesést magas fordulaton mert ha a trafók rosszak akkor a többi sebességi fokozaton is elvileg kéne ezt "csinálnia" vagy nem?mert feleslegesen nem cserélem akkor a trafóimat,viszont akkor 2 db L-es gyertyát be kell szerezzek ha ilyen koszosak már ennyi km után!
köszönöm
mazda-auto.hu | 2010-03-22 12:39 high-8 részére
A bolygódugattyús motorban a kamrákat a rotor határolja a tömítései által. Gyakorlatilag egy adott kamrának csak az oldalsó határoló tömítései (rotoron) nem közösek a másik két kamra valamelyikével. Ezáltal ekkora eltérés csak az adott kamrához tartozó oladaltömítés, vagy például a kamrához tartozó rotor-tömítés árok-árkok sérülése-kopása miatt valószínűsíthető.
mazda-auto.hu | 2010-03-22 12:32 zzoltan részére
A hibakód nélküli megtorpanásos-elgyengüléses problémát okozhatja a "gyújtásindító", azaz leading gyertyák szennyeződése. A túl sok karbon lerakódás (elsősorban a benzinből) körbeveszi az elektródát, amely akár az "L"-es gyertyák szikraképzését is megakadályozhatja.
A sok lerakódás miatt ráadásul az elektróda nehezebben hűl vissza, mely akár öngyulladáshoz(szabályozatlan gyújtás)is vezethet. Erre utal az is, hogy tartósan magas fordulat után jelentkezik az elgyengülés.
Az általam vizsgált hasonló tüneteket produkáló motorban a mindössze 15000km-et futott "L" gyertyák rendkívül lerakódásosak voltak, míg a "T" oldaliak gyönyörű tiszták. Kiváncsian várom, hogy a gyertyák takarítása megoldotta-e a problémát! Úgy tűnik a téli időszakban a 7-es, vagy akár az oroszokhoz ajánlott 6-os gyertya lehet az ellenszer, melynek nagyobb hőmérséklete megakadályozza a lerakódások kialakulását.
high-8 | 2010-03-20 12:14
tegyük fel,h nem mérési hiba tudtommal nem szabadna ekkora eltéréseknek lennie mert az probléma, vagy ti mire gondoltok,h ekkora eltérések vannak a 2.rotorban?
to1988 | 2010-03-18 22:16
Mármint a cserére gondolok! :)
to1988 | 2010-03-18 22:15 high-8 részére
Nálam ugyanez a probléma ütötte fel a fejét csak sokkal gyorsabban jelent meg az egész és az egyik trafóm elhalálozott. Szerintem 99% biztos hogy trafócsere... Nekem most az lesz. Stroboszkóppal mérd ki mindenképp a gyújtást és szerintem csináld meg minél hamarabb mert ott fog hagyni az út szélén ahogy engem is... :( Ezt mindenkinek üzenem akinek ilyen problémája van! Üdv Tomi
mazda-auto.hu | 2010-03-18 15:13 high-8 részére
Az nem feltétlenül jelent valamit, hogy csak 40000km van a trafókban. Ettől függetlenül a hibakódon valószínűleg el lehet indulni a nyomozásban.
high-8 | 2010-03-18 14:11
énis csodálkoztam,h ennyire különböző értékek jöttek ki,elvileg a 2.rotor összes oldal és éltömítése új mert én vittem oda a gyári alkatrészeket!gyertyák tökéletesek 13000km van bennük ellenőrízve lett,trafóimba 40000km van,de nem is az indulás a gond,hanem h mindig csinála ezt a jelenséget!adódhat a kompresszió eltérésekből?
mazda-auto.hu | 2010-03-17 16:23 high-8 részére
A 4,8 elég különös. Lehet mérési hiba is. Egyébként természetesen valamilyen szinten be kell kopnia az alkatrészeknek, de ha 2 kamra ennyivel tömítettebb, mint a harmadik, akkor az gyanús. A másik kettő részben közös új éltömítései illeszkednek a trochoid és az oldalfalakra, míg a harmadik szintén új tömítései nem?
mazda-auto.hu | 2010-03-17 16:18 zzoltan részére
Továbbra is elképzelhető gyújtó rendszeri hiba. Trafó, kábel. A trafó, trafók hibája könnyen lehet hőmérséklet függő stádiumban is, és normál esetben nem mérhető. A tartósan 6000 frsz. megemelheti a motortér hőmérsékletét is, ez pedig szintén kapcsolatban lehet a hibával.