2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2010-01-19 09:27

Sziasztok!

Úgy tűnik a kuplung pedál szerkezet tört el.
Mennyibe kerül nálatok a komplett kuplung pedál szerkezet? Rendelni kell (hány nap) vagy van polcon is általában?

pz | 2010-01-18 19:39

Szia!

Köszi a választ. Még egy kérdésem lenne. Ma csináltattam az eredetiség vizsgálatot, kiszállással. Amíg a szakit vártam, bemelegítettem az autót, hátha ki kell járni vele. Elérte álló helyben az üzemi hőfokot, zömében alapjáraton. Pár perccel azután, hogy leállítottam enyhe gumiszagot éreztem a motortér felől. Ez normális? Egyébként az autó alatt nincs folt! :) Köszi!

corre78 | 2010-01-17 00:52 pz részére

Helló!
max. 10000 km-enként ill. ha ennél 1 év alatt kevessebb km-t mész, akkor évente cserélj motorolajat (tehát legközelebb 35000 km-nél vagy idén augusztusban). Amelyik elébb bekövetkezik.

pz | 2010-01-16 23:12

Kedves Mazda-Autó!

2 napja vagyok tulajdonosa egy 2004. augusztusi RX 8-nak (Challange).Gondos gazdától sikerült vennem. Végigolvasva a fórumot eleve egy csomó kérdésemre választ kaptam. Annyit azért mégis szeretnék kérdezni, hogy amennyiben 2009. 08. hóban volt az 5 éves szervíz olajcserével + egyebekkel 25800 km-nél, akkor érdemes-e most 27000 nél lecseréltetnem az olajat + egyebeket, vagy használhatom az autót nyugodtan a következő augusztusi szervizig (nyilván a szükséges ellenőrzések és utántöltések mellett)? + télen nem nagyon fogom használni, ezért is érdekes. Előre is köszi!

zzoltan | 2010-01-16 15:31

Annyit még infóként, hogy maga a kuplung nem csúszik, tehát ha sikerül sebességbe tennem és elindulni, akkor minden olyan, mint ha semmi nem történt volna.

zzoltan | 2010-01-16 15:29

Az a helyzet, hogy ma megadta magát a kuplung.
Délelőtt indulás után 5 perccel amikor kinyomtam a kuplungot, a pedálnál valami hangosan kattant. Utána olyan furán járt a kuplung pedál, mint ha imbolygott volna, de működött. 20 km megtétele után viszont már nem ugrott vissza a helyére, hanem szinte teljesen kinyomva marad (kb csak 1/3 úton jár). A pedál olyan fura, lábbal visszahúzható és úgy is marad, tehát nem esik be, de közelebb került a fékpedálhoz. Kézzel könnyedén vissza tudom balra húzni eredeti helyére, de ekkor is egy kattanást lehet hallani.
Most már járó motornál nincs rükverc és 1-es, ezeket csak leállított motornál tudom kapcsolni. Épp egy parkolóba orral voltam beállva, amikor elszállt a rükverc, úgy segítettek kitolni a kocsit a parkolóból.

Mi lehet a baj és mit kell vásárolni ehhez?

Nem tudom pontosan hogyan működik a kuplung.
Van a kuplung tárcsa az biztos, szerintem ez nem tört el, mert akkor abszolút nem tudnék váltani.
Olyan mint ha valami kinyomó szerkezet szállt volna el, mert úgy tűnik nem emel ki rendesen a kuplung.
Egyébként eddig egészen fent fogott a kuplung, most szinte egész lent, azonnal.
Behasaltam a pedálokhoz és amikor a kuplung pedált nyomkodom, akkor ott azt látom, hogy a pedál egy szárat mozgat egy hidraulika munkahengerben???
Lehet, hogy a hengeren belül a szár tört el vagy a feje, vagy a tömítés durrant el és átereszt az olaj és ezért nem emel ki a kuplung? Ennek egyébként mi a neve?

Ebay-en már nézegettem, de nem tudom melyiket célszerű megvenni.
Vannak "clutch kit"-ek ezekben kétféle tárcsát látok, gondolom az egyik a kuplung tárcsa (clutch disc), de mi a másik?
Aztán vannak "clutch kit + flywheel", nem tudom ez nekem szükséges-e?
Láttam clutch hose line-t is, ilyen is kell?
De kuplungcsere kapcsán hallottam már kinyomó csapágyról is, kuplung szerkezetről, kuplung tárcsáról, stb.. csak azt nem tudom mi micsoda.

zzoltan | 2010-01-16 15:25 mazda-auto.hu részére

75??? És az hogyan fér el?
Nekem most 60 Ah-s 540 A indítóáramos BOSCH van bent. Kornélék 64 Ah-t tettek bele, az még éppen belement.

mazda-auto.hu | 2010-01-15 16:55

Nálunk 75 Ah-s, az oroszoknál például 80Ah-s akksi van az autókban gyárilag. Minél nagyobb indítóáram, annál jobb.

zzoltan | 2010-01-15 10:14

Sziasztok!
Hivatalosan milyen teljesítményű akkumulátor kell a 8-asba?
Gondolok itt Ah-ra és indítóáramra.
Köszi!

corre78 | 2010-01-13 10:31

Helló! Megérkeztek a rugók :-)
Ment e-mail is.

Üdv: Kornél

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó