2025. Április 22. Kedd - Csilla
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Mazda 3 Sport 2.0i
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
high-8 | 2010-03-03 16:15
logika szerint 3.-ban is lassabban kellett volna gyorsulnia,de nekem csak 4.ben csinálta,h pont szinte 6000-nél megtorpant mintha nem kapna üzemanyagot tartja a fordulatot de szinte nem is gyorsul!de hál istennek ez már a múlté:)
mazda-auto.hu | 2010-03-03 16:01 high-8 részére
De ha 4-esben nem pörög tovább, akkor harmadikban is csak nehezen gyorsul, hiszen gyenge a motor, nem? Vagy ha 3-dikban ilyenkor is, a visszaváltás után azonnal tökéletesen gyorsul, akkor nem kompressziós gond van.
high-8 | 2010-03-03 15:45
nem idegesítelek:) de tényleg nálam is ugyanezt csinálta,ugye 1-2-3ban még jó rövidek a fokozatok ott akkor is kipörgött az enyém mikor már rossz volt,sőt üresben mindig!
zzoltan | 2010-03-03 14:22 high-8 részére
András!
Ne idegesíts fel! :) 15 ezer van ebben a motorban...
high-8 | 2010-03-03 12:07
nálam ugyanezt csinálta,h nem pörgött ki és 4.-ben 6000-nél ugyanígy,utána lett a motorgondom,ugye 2.-es rotor alacsony kompresszió,csak h tudd Zoli!:(
milyne helyzetjelző izzók jók a 8-asba?
köszönöm
zzoltan | 2010-03-02 11:57 mazda-auto.hu részére
Köszönöm! A helyzet az, hogy próbáltam én akkor hirtelen sok dolgot. Visszaváltani nem tudtam, mert a 4-ikben 6000, az 3-ikban már sok lett volna. Fékezésre meg nem gondoltam, mivel előzésben voltam. 5-ikbe felkapcsoltam, de ugyanúgy nem gyorsult. Én is gondoltam szélárnyékra, de decemberi esetnél ilyen nem volt. Ha előfordul még ilyen, akkor tesztelgetem, legfeljebb ha megyek hozzátok, megnézzük ezt is, hátha kiderül valami.
mazda-auto.hu | 2010-03-02 10:31 zzoltan részére
Valójában ilyen esetekben a gázpedál állás változtatgatása és a sebességváltó kapcsolgatására adott motor reakciókbóül sok mindenre lehetne következtetni. Pl. amikor nem gyorsul, akkor rákuplungolni, hogy mit reagál, milyen gyorsan. Visszaváltani, vagy benyomott kuplung mellett 2-3x túráztatni, majd vissza negyedikbe..és elindul-e..stb.. Ezzel esetleg kiderülhetne hogy átmeneti kompresszió vesztés a probléma, vagy elektronikus-mechanikus problémával állunk-e szemben. Igazság szerint a legtöbb elektronikus problémát jelezné a MIL (sárga hibalámpa.
Persze a Mazda szervizteszter is sokat segíthetne. Az 5000-6000-es tartomány egyes eddigi tapasztalatok alapján viszonylag kritikus tartomány, melyhez köze lehet, hogy szélárnyékban, tehát relatív kis gázpedálállás mellett 20-30 mp-ig jár a motor folyamatosan.
zzoltan | 2010-03-01 13:03
Jah, nem akarom elkiabálni, de ha minden jól megy, március végén vagy április elején mennék hozzátok akkor a műszer beszerelésre és lehet, hogy kiegészíteném egy olajcserével is. Előtte mindenképp hívlak, mert ha jól tudom a panelt előre el kell készíteni.
zzoltan | 2010-03-01 13:00 mazda-auto.hu részére
Jól végiggondolva csak 4-ikben. És minden alkalommal a jelenség előtt tartósan 6000-en közlekedtem (kb 30 másodpercig), majd a kigyorsítás nem jött össze. Hibakód lámpa (check engine) egyik alkalommal sem villant fel.
Kornél azt írta neki 3,5 éve időnként csinál ilyent az autó és neki is mindig 4-ikben, de neki 8000 körül.
Tegnap egyébként teljesen üzemmeleg volt az autó, 100 km-t megtettem vele gond nélkül, végig 6-ikban 130 tempóval. Amikor Gyömrőnél kiértem a 4-esre gondoltam kikormolom kicsit, de nem jött össze.
mazda-auto.hu | 2010-03-01 12:32 mazda-auto.hu részére
...és a hibakód lámpa felvillant?