2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-03-01 12:31 zzoltan részére

Az elektronikus gázpedálnak van egy biztonsági áramköre, ezért elvileg nem kellene ezt művelnie, hibakód, illetve vészüzemmód nélkül. Más fokozatban is volt már rá példa, vagy csak negyedikben?

zzoltan | 2010-03-01 08:57

Sziasztok!
Mivel már negyedik alkalommal fordul elő és tegnap pont előzésnél, úgy gondolom elég súlyos a hiba.
Decemberben történt legelőször, hogy hidegindítás után 15 perccel amikor már bemelegedett minden, el akartam kezdeni 3000 felett használni az autót és 6000-es fordulatnál egyszerűen megállt, elkezdett akadozni, nem gyorsult tovább, de a 6000-et és a sebességet tartotta. Akkor gyújtásproblémára gyanakodtam.
Tegnap a 4-es úton utolértem egy autót és kb fél percig haladtam mögötte, várva a megfelelő pillanatot. Közben visszapakoltam 4-ikbe és 6000-es fordulaton 20 másodpercig haladtam az előzendő autó mögött. Amikor eljött a pillanat, kihúzódtam és előztem volna, de nem történt semmi. Egyszerűen nem gyorsult az autó, olyan érzés volt, mint ha nem kapna elég üzemanyagot, vagy dugulás lenne, vagy mint ha leszabályozna (mint 9500-nál). Vissza nem tudtam váltani, mert 3-ikba az sok lett volna, de felfelé is hiába váltottam. A sebesség megmaradt, de egyszerűen nem gyorsult az autó. Kb 25-30 másodperc telt el, mire "összeszedte" magát az autó, és mint ha megszűnt volna a "dugulás" úgy ment tovább, mint ha semmi nem történt volna.

Tudom, hogy látatlanban nehéz, de mi lehet ez? Az elektronikus gázpedál hibája? Üzemanyag rendszerben dugulás? Megbolondul az elektronika és leszabályoz?

to1988 | 2010-02-18 13:10 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2010-02-18 07:19 to1988 részére

Jól kicsurgatva, 4 literrel éppen a nívópálca felső szintjén lesz az olajszint (hidegen). Sajnos az olajteknő csavarja kissé szerencsétlen helyen van az olajleeresztés szempontjából, így magában a teknőben is marad kb.: 1 liter régi olaj, a maradék kb 1-1,5 liter pedig az olajhűtőkben, és a csövekben marad. Az autó bal oldalát magasabbra emelve az olajteknőből aljából majdnem teljesen ki lehet folyatni azt az 1 liter plusz olajat, így már 5 liter kell majd bele.

to1988 | 2010-02-17 13:32

Üdv!
Teljes olajcserekor mennyi olajat kell a motorba önteni?
Előre is köszönöm a választ.

mazda-auto.hu | 2010-02-16 16:20

Elvileg az első szériaérett Renesis a 100001-es motorszámot kapta. Tehát valamilyen szinten darabszámot jelöl, de ebbe figyelembe kell venni, a versenysorozatok autói, repülőgépek stb... gyártott-eladott motorokat.

zzoltan | 2010-02-16 07:49 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!
Igazából ez a motor az, amit garanciában cseréltek az autóban, tehát nem tartozik hozzá alvázszám.
A motorszám az gyártási sorozatszámot jelöl? Vagy a 13B után az első karakter a gyártási évet tükrözi, majd pedig sorozatszám?

mazda-auto.hu | 2010-02-16 07:28 zzoltan részére

Sajnos nem, csak alvázszám alapján az erdeti motor gyártási dátumát. Mivel a Japánok nem igazán raktároznak, ezért ez majdnem pontos adat. A wankel-t viszont kizárólag egy kisebb brigád rakja össze jórészt kézzel, így egy-két napot biztosan áll egy Renesis a beszerelés előtt.

zzoltan | 2010-02-15 19:02

Sziasztok!

Motorszám alapján meg tudjátok mondani mikor gyártották a motoromat?

13B544414

Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2010-02-05 11:49 corre78 részére

Akartam is kérdezni, hogyan sikerült. Nálunk is tervbe van a "párhuzam emelő" még mélyebbre süllyesztése, hogy ne kelljen az ilyen extrémebb autók esetében sem "trükközni" a felállásnál.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó