2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2009-03-27 09:28

Mindig hidegen, reggeli indulás előtt ellenőriztem. Akkor ma ezt is megnézetem a szervizben. Köszönöm!

Ha van itt a fórumon budapesti RX-8 tulajdonos, melyik budapesti Mazda szervizt ajánljátok?

mazda-auto.hu | 2009-03-27 09:21 zzoltan részére

Az olajszintet érdemes mindig hidegen beállítani. Amennyiben így sincs olajszint csökkenés, akkor az probléma. Vagy nem adagol a MOP a kamrákba motorolajat, vagy túl sok üzemanyag kerül le az olajteknőbe.

zzoltan | 2009-03-27 06:58 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ. Mindenesetre ma megnézetem a szervizben.
Amióta nálam van az autó, kb 600 km-t mentem vele, viszont a nívópálcán az olajszint még mindig ugyanúgy fél centivel a maximum alatt van, mint amikor elhoztam az autót. Az létezik, hogy 600 km alatt egy deci olajat sem fogyasztott???? A motor működési elve alapján ez eleve lehetetlen.

mazda-auto.hu | 2009-03-26 09:14 zzoltan részére

Motorcserénél az új motoron rajta van gyárilag tömítve az olajteknő, így inkább az olajhűtőkbe menő csövek, olajszűrő, olajadagoló pumpa (MOP) tájékán lehet a gond. Egyébként abszolút nem jellemző az RX-ekre az oljfolyás.

Az olajnyomás műszer mutatója sajnos csak két állást ismer, arra nem lehet támaszkodni. gyakorlatilag a piros olajnyomás lámpának fele meg. Vagy van nyomás, vagy egyáltalán nincs. A nyomás mértékét nem mutatja. Egyébként sajnálatos, hogy az RX-8 esetében ezt a megoldást választotta a gyár, hiszen például a Mazda MX-5-ben valódi műszer van.

zzoltan | 2009-03-26 06:45

Kedves Mazda-Auto!
Az autómban motorcsere volt, most az új motorban 1200 km van. Megemeltük az autót és az alján a motornál friss olajfolyás (minimális) észlelhető. Ez mitől lehet? Rosszul tömítették a deknit? Az olajszint ma is hajszálra ugyanannyi volt, mint 2 napja amikor elhoztam az autót az eladótól és az olajnyomás jelző is stabilan ugyanannyit mutat. Már jeleztem a szerviznek és be is jelentkeztem holnapra, de nem szeretném, ha nagyon lehúznának, mert kitalálnak valami saját verziót erre az olajfolyásra. Van valami ötletetek a jelenségre?

mazda-auto.hu | 2009-03-25 09:10 zzoltan részére

Gratulálunk az autóhoz!

zzoltan | 2009-03-25 07:29

Tegnap hoztam el végre az RX-8-amat az eladótól, Szombathelyről. Hazafelé kis kerülővel mentem, hogy "tesztelni" tudjam az autót, így 290 km-t tettem meg. Ezalatt a 290 km alatt megtudtam mit is jelent az "élményautó" jelző. Fenomenális, leírhatatlan élmény volt.
A teszt közben volt falu, országút, autópálya, város, előzés, viszaváltás stb...
Nagyon féltem, hogy vajon mennyi lesz a fogyasztása, mert Mazda-Auto is írta, hogy első időszakban amikor még "mindenkit meg akarsz előzni", (és én tegnap mindenkit meg akartam előzni) akár 18 liter is lehet.
Legnagyobb meglepetésemre 12,6 litert evett. :)

mazda-auto.hu | 2009-03-24 16:55 Anonymous részére

Konkrétan ezt az adalékot nem ismerem, de a motorbelső, karbon lerakódás tisztító adalékok rendszeres használata elméletileg nagymértékben csökkentheti a forgódugattyús motorban kialakuló káros lerakódások mértékét. Sajnos ezt igazoló eddigi tapasztalatok nincsenek (világszinten) de elméletileg működnie kell a dolognak.
A Mazda is alkalmaz egyébként motorbelső tisztító folyadékot, de azt nem a benzinen keresztül juttatja be a motorba és nem működés (csak önindítózás) közben. Elmletileg a Mazda módszere a veszélyesebb, hiszen az agresszívebb tisztító folyamat és nagyobb lerakódás darabok is leválhatnak hirtelen, amik a tömítések és amotorbelső károsodását is előidézhetik.

Anonymous | 2009-03-24 16:17 Hozzászólás szerkesztése

Jó napot.Kérdezném h ismerik e a spuri nevű üzemanyagadalékot? Mert annak elvileg motortisztító hatása is van,a lerakódások miatt kérdezem.Merjem-e használni?Köszönöm.

 

Random észrevétel (2024.09.12.) rákerestem google-ön, hogy “RX8 Spuri”, és a szerkesztés URL-t dobta be, szerintem ez nem a kívánt működés :D

mazda-auto.hu | 2009-03-23 08:35 zzoltan részére

Túl 40000 abszolút problémamentes kilométeren, 95-ös, általában OMV vagy MOL.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó