2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Valóban könnyű!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
qMAGICq | 2008-12-02 11:53
Nem volt még ilyen autóm tény. De több mint 3 hónapja csak erről az autóról tájékozódom, mivel szeretnék egyet. Végigolva az Önök fórumát, az Indexen lévő fórumot, a Népítéleteket, Az RX clubot, számos angol nyelvú fórumot, mindet az elejétől, ráadásul az egyik legjobb barátom régóta boldog tulaja egy ilyen autónak (azóta nézeget én is folyamatosan), így elég széles szerintem mostanra a rálátásom.
Ezek alapján mondom, hogy az Önök szervízén kívül nagyon nagy jóindulattam még talán 1 vagy 2 helyre merném maximum egy olajcserére bevinni az autót. A 100e fölötti km állások gratulációkat, hogy voltál képes erre fogadtatásokat kapnak, és le vannak fotózva. Én még ilyet semmilyen más sportautónál nem tapasztaltam (Érdekes lenne látni egy celicát igen, megcsináltam akár 200e állással is). Tény, hogy regeteg megelégedett használó van, de sok a rossz tapasztalat is. Hogy ne mondhassuk ez más autónál is így van elolvastam pár BMW, Alfa, Opel fórumot is átfutva. Vannak ott is gondok, de nem ilyen jellegűek, és soha nem volt szó motorcseréről generál elött egyik gyártónál sem. Míg RX-8 nál minden második felhasználó vmilyen gondba ütközik a motorral, és minden második meg megvédi mert neki nincs baja.
Az újraberakást természetesen inkább cinizmusként mondtam, nem komolyan.
Félreértés ne essék, én ennek ellenére lehet a héten megvásárolok egy RX-8 at, mindezek tudatában, mert egy unikum, különleges kívül, belül, motorilag, és gyönyörű. Csak szeretnék minél objektívebb képet kapni, hogy mire számíthatok, hogy tudjak mérlegelni, és többségében problémamentes nem visz ebben előre, hiszen pontos statisztikai mutatónk motor meghibásodásról nincsen, én az információm alapján viszont leírtam már a véleményem.
mazda-auto.hu | 2008-12-02 09:16 qMAGICq részére
1. Semmiféleképpen nem akarunk belemenni egy szervizeket minősítő beszélgetésbe, de ha még nem volt ilyen autója, akkor mi alapján vonja le a következtetéseket a szervizek hozzáértését illetően?
2. Egyáltalán nem megy ritkaságszámba a 100000km felett futott motor, van példa 180000km-et futott és szétszerelt motorra is, melyben szinte semmi lerakódás nem volt. Nem lehet így leegyszerűsíteni a dolgot, hogy ez egy lerakódásra hajlamos motor. Észak-Amerikában már gyári szervízutasítást is kiadtak kompressziós problémák esetére, mely szerint egy speciális szerrel szétszerelés nélkül kitakarítható a motor. Ez a gyári anyag egyelőre nálunk nem elérhető, valószínűleg idő kérdésre. Van hasonló jellegű anyagunk, de még nem volt szükség a használatára. Egy motor állapotára csak utalhat egy kompressziómérés, nem feltétlenül árulja el, hogy csak lerakódással vagy kopással álunk szemben.
3. A Mazda Európában nem alkalmazza az úgynevezett gyárilag felújított motorok visszaszerelését használt gépkocsikba. Új autókba pedig természetesen világszinten sem fordulhat elő ilyesmi. Észak-Amerikában van egy üzem amely a kiszerelt motorokat megvizsgálja és amennyiben alkalmasnak ítéli, akkor gyári technológiával felújítja azokat. Ezek a motorok egyedi jelzést kapnak, tehát nem titokban kerülnek vissza egy-egy problémás használt gépkocsiba. Ráadásul garanciával együtt.
4. Nálunk 3 év vagy 100000km garancia van az RX-8-ra.
5. Végül újra megjegyzem, hogy az RX-8 wankel rendszerű motorja az esetek döntő többségében problémamentes erőforrás.
qMAGICq | 2008-12-01 18:05
Sajnos országunkban egyáltalán nem értenek az RX-8 hoz és ez csak rátesz egy lapáttal.
Tény, hogy egyszerűbb a szerkezete a motornak, azonban az olaj+benzin+egyéb szennyeződésből származó anyagok miatt csökken a legtöbbször a kompresszió, és szerintem a legtöbb szervíz ilyenkor inkább visszaküldi a motort, hiszen úgyis kicserélik, ráadásul nem is értenek hozzá, tehát így egyszerűbb.
Mivel ennyire érzékeny ezekre a szennyeződésekre, ezért is megy ritkaszámba a 100e+ os motor, sajnos.
Ezeket az Önök szervízében tudják kezelni? Mi a tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Szívem szerint rendelnék egy vadonat újat, amire szakszerűen figyelve, az ilyen szennyeződések mértékét minimalizálva használnám az autót. De újonnan 10M, míg használtan ugyebár 4 körül mozog. Végeznek a szervíükben esetleg a motor állapotát feltáró vizsgálatot?
Figyelembe véve a Szakszerűtlen szervízeket, a nem kellően tájékozott tulajdonosokat, akik semmit nem értenek hozzá, csak jajj de megtetszett nekik, igazat kell adjon, hogy elég kockázatos ebből a típusból a használtautó vétel. Ráadásul tényleg nem értem ki az a tulajdonos aki egy RX-8 al évente nem képes egy márkaszervízbe betévedni, és eldobni a garanciát, ugyanakkor 20e nél meg bemenni. Ha gajjramegy a motor, akkor mi a teendő? Mert újra tuti nincs pénze szerintem egyik normális tulajnak se, inkább totalcarra viszi ha van egy kis esze. Egyébként meg USA-CANADA ban bevezették a 8 éves motor garanciát, nállunk mi a helyzet ezzel? (Szerintem a mazda Japánban ugy tiszogatja a Wankeleket mint mi egy konyhán a tányérokat, és modnja had küldjék vissza, mi kipofozzuk azt majd megy vissza másikba, kaptok garanciát is, tessék. Járhatóbb út ugylátszik mint a szervizek kitanitása..)
mazda-auto.hu | 2008-12-01 16:38 qMAGICq részére
Sajnos a köztudatban kialakult vélemények alapján valóban megbizhatatlan autónak tűnhet az RX-8, de higgye el, nem erről van szó. Az autó az olajszint rendszeres feltöltése, illetve az akkumulátor megfelelő állapotának figyelésén kívül gyakorlatilag kevesebb karbantartást igényel, mint a hagyományos dugattyús erőforrással szerelt gépkocsik.
Meglepőnek tűnhet egy márkakereskedéstől és szervíztől ilyet hallani, de a motorcserék egy része bizonyosan indokolatlanul történt, a valódi probléma okának felefedése és megoldása nélkül.
A visszahívások és szervízakciók nem feltétlenül utalnak egy adott típus megbízhatóságára. Egyszerűen arról van szó, hogy a gyár módosítandó szoftvert, vagy alkatrészt fedezett fel egy adott sorozaton belül. Motorcserés visszahívás véletlenül sem fordult elő. Az RX-8 esetében -önindító, -gyújtógyertya, -lengőkar, -szoftver ellenőrzés és esetleges cserében merültek ki az említésre méltóbb akciók. A szervízakciók (ellenőrző szemlék) egyébként gyakran a tulajdonosok tudta nélkül végrehajtásra kerülnek.
A kötelező szervízeknek csak 2005.07 hó után átadott autók esetében lehet egyértelműen utánanézni. Ez előtt csak számlákra, szervízkönyvre lehet hagyatkozni.
A garancia csak akkor érvényes, ha minimum évente megjelenik az autó egy márkaszervizben.
Csak egy adalék: Négy éve boldog tulajdonosa vagyok egy RX-8-nak, és még semmiféle problémám nem volt az autóval.
Elképzelhető, hogy két héten belül mi is beszámítunk egy piros színű 38000km-et futott (2004.09) Revolution Leather-t.
qMAGICq | 2008-12-01 12:40
Kedves István!
Használt RX-8 vásárlása előtt állok, és mivel annyi jót hallottam erről a szervízről, szeretnék tanácsot kérni öntöl.
Tudom, hogy sok jó tulajdonsága van a Wankelnek, ismerem. Mindazonáltal már 7 kocsit néztem meg, melyből egyik se volt 4 évnél idősebb és ebből 2 nek volt motorcseréje, és az egyiknék ráadásul kétszer egy éven belül! Persze lehet, hogy nem vigyáztak rá, de más autókra se vigyáznak jobban és nincs még egy modell a piacon aminek, ilyen riasztóak lennének a meghibásodási adatai, vagy ennyire kényes lenne az odafigyelésre.
Ezért nagyon félek a használtautó megvételében, mivel 2M Ft egy új motor, ami anyagilag teljesen megviselne sajnos. A visszahívásról tudna bővebben információt adni, minden típust behívtak? Hogy működött?
Konkrétan van egy kiszemelt példány: Mo-i., 40e km (Ezt le lehet informálni, hogy valós-e?), Szervízkönyv: 04/10 es a kocsi átadása, azonban az első szervíz bejegyzés 07/01 - 19e km el, ami ugye több mint 2 év az átadástól. Km ügyileg stimmel, de ilyenkor nem vész el a garancia? Ez egy kicsit érdekes számomra, mert a garis kocsiaimnál én mindig ügyeltem az éves márkaszervízekre. Pozitívum, hogy a következő bejegyzés 08/01 ráadásul az Önök szervízében Békéscsabán, amit a 2. tulaj végzett már el. Olaj szint rendbe volt, laikusként azt mondanám vigyázva volt a kocsira.
Nagy gondba vagyok egyrész a motor miatt, mi lesz ha nálam elromlik, illetve a szervízkönyv sem teljesen tiszta.
Nagyon kérem segítsen dönteni, illetve tanácsot adni.
mazda-auto.hu | 2008-11-03 09:27 zed13 részére
1.Akár gyújtótrafó is lehet. Egy trafó ellenőrzést és egy hibakód olvasást mindenképpen végezni kellene. Sajnos a motorellenőrző lámpa már lehet, hogy okozati következményként gyulladt ki, nem pedig a kiváltó okra utal.
zed13 | 2008-11-03 07:31
ma reggel "javult" a szituacio,mar nem huz sehogy az auto,raz es mikor megallok par masodpercre a lampanal all le a motor es nem egyenletes a fordulatszama:( mi lehet a gond? kigyult a check engine light is
zed13 | 2008-11-02 23:20
hello
192 lovas rx8asom van.ma este mikor kihuzattam,azaz probaltam,5000 folott "orrara bukik", nem huz,lassan gyorsul es picit razkodik.miutan valtok mintha helyre jonne de nagyobb fordulatoknal ugyanez tortenik. mi lehet vele a gond?sport katalizatorom van,olvastam hogy ez ha megymegy ez is gond lehet.a gyujtasnal lenne a gond?
elore is koszi:)
mazda-auto.hu | 2008-10-22 12:23 vallac részére
Találkoztunk már hasonló jelenséggel, a tapasztalatok szerint nem utal problémára, ezidáig a gyár sem adott rá ki külön magyarázatot. Feltehetőleg a konstrukcióból adódó jellegzetesség.
vallac | 2008-10-17 16:34
Kérdezném,h mikor egy kicsit meghajtom/6000-8000 fordulat/utána alapjáraton is kicsit túráztatva/2000-4000 ford./a pörgetéstől függően olyan ciripelő hangot ad.De ez másnap reggel,már nem hallatszik,és nem is jön elő addig,míg megint meg nem hajtom.Mi lehet ez,találkoztatok e már ilyennel?Amúgy a menettulajdonsággal semmi gond nincs,a motor egyenletesen,szépen jár.---köszi---