2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-03-12 11:55 zzoltan részére

A korábbi töréskárokat festékvastagság mérővel lehet a legkönnyebben kideríteni. A Mazda rendszeréből nem, esetleg a szervizfüzetből.

zzoltan | 2009-03-12 10:54 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!
Közben utánajártam. Kiderült, hogy méltányossági garanciában lett a motor kicserélve. Állítólag az általatok is leírt fő szabályokat (hideg motort nem járatunk 8000-en, stb) nem nagyon tartotta be a tulaj.
Az látszik valahol a rendszeretekben, hogy volt-e törve az autó? Gondolom ezt a típust bontóból maszek úton nem nagyon tudják újra összerakni. Az autó most ránézésre hibátlan, de én nem nagyon értek ahhoz a részéhez, hogyan lehet kiszúrni, hogy törve volt-e. :(

mazda-auto.hu | 2009-03-12 09:01 zzoltan részére

Sajnos a kicserélt alkatrészek, fődarabok cseréjének okára nincs rálátásunk a számítógépes rendszerben.

zzoltan | 2009-03-12 07:59 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ.
Vajon miért kellett 70.000 km-nél motort cserélni? Ez is kiderülhet a lekérdezett "életútból"?

mazda-auto.hu | 2009-03-11 16:15 zzoltan részére

Egy számítógépes diagnosztikával egybekötött állapotfelmérés, garanciális "életút" lekérdezéssel 7920,-Ft.

A szervizelések a motor és az autó futásteljesítményéhez egyaránt, illetve az eltelt évekhez kötöttek. Az olajcserék 10000km-enként esedékesek.

A hivatalos Mazda szervizben elvégzett karbantartások és a vezetett szervizkönyv abszolút alapvetőek az esetleges későbbi problémák kedvező elbírálásához.

zzoltan | 2009-03-11 15:45

Tisztelt Mazda-Auto!

Épp egy RX-8 Revolution C vásárlása közben vagyok. 2004/07 évjárat, 72.000 km van az autóban, 70.000 km-nél motorcseréje volt, mely be van jegyezve a szervízkönyvbe. Sajnos azt nem tudom mi indokolta a motorcserét, mert kereskedésből veszem az autót és nem közvetlenül a tulajdonostól. Ha van rá lehetőség szeretném majd átvizsgáltatni az autót. Mennyibe kerül egy ilyen átvizsgálás?
A motorcserével gondolom gyertyák, olajszűrő, stb ehhez kapcsolódó dolgok cserélve lettek, akkor ezeknek a cseréjét az új motor km-éhez kell majd igazítanom, gondolom. Elvileg most az új motor miatt az egyes kötelező szervizeknél pontosan azokat a dolgokat kell cserélni, átnézetni, mint ha új lenne az egész autó? Ha végig vezetve volt a szervízkönyv, akkor az már említett "méltányosság" a második tulajdonosra is vonatkozik? Válaszukat előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2009-03-09 12:09 mazda-auto.hu részére

Helyesbítek, az inkább érintett szonda 98925,-Ft.

mazda-auto.hu | 2009-03-09 12:03 bipa rx 8 részére

Valójában a katalizátor élettartamát csökkenti, illetve a környezetszennyezés nagyobb. Amennyiben az általában érintett szondáról (kettő van) van szó, akkor az 75908,-Ft. A szerelési költség kb. 7920,-Ft, mivel a beégett, nehezen kivehető szondák miatt gyakran javítani kell a menetet. Az egy nappal az a gond, hogy amíg nem tudjuk biztosan mi a hiba, addig nem tudjuk az alkatrészt megrendelni.

bipa rx 8 | 2009-03-09 10:23

Köszönöm a gyors választ.Okoz valamilyen problémát a légszennyezésen kivül.Szereléssel együt mennyibe kerül a lanbaszonda.Átvizsgálással és szereléssel 1-nap alatt elkészithető.

mazda-auto.hu | 2009-03-09 08:26 bipa rx 8 részére

Elsősorban az oxigén szenzort (lambda szonda) kell megvizsgálni, ha az jó értékeket produkál, akkor minden bizonnyal a katalizátor a hibás.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó