2025. Április 23. Szerda - Béla

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


jackiepapa | 2014-09-17 17:12

Sziasztok,

 

egy 2005-ös 3-as Mazdával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni.

Sebességváltások után(1,2,3)amikor felengedem a kuplungot és nő a ford.szám,a bal első kerék környékétől egy nyikkanó hang hallható.Már több mint 2 éve megfigyelhető ez a jelenség.Már egy szerelő lerázott azzal,hogy szerinte a kipufogó felfüggesztése adja ki ezt a hangot amikor döccen egyet a kocsi,szerintem semmi köze sincs hozzá bár én teljesen laikus vagyok ebben a témában.Egy másik szerelő szerint féltengely hiba lehet,de ez csak tipp.

Van valakinek ötlete,hogy valójában mi lehet a gond?Találkozott már valaki ezzel a problémával?Lehet,hogy valami tipushibáról van szó?

 

Előre is köszönöm a segítséget.

Zsolt

tzoli81 | 2014-09-17 14:41 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm az infókat! :) A Mazda 6-os benzimotorjai is mind láncosak? 

Flingel | 2014-09-17 09:35 mazda-auto.hu részére

 Én annyit tennék kiegészítésként hozzá, hogy az én 1,6-os Mazda Sedanom 2004 év végi, TX kivitelű és csak rádió van benne. (sok Mazdát hirdetnek a kereskedők úgy, hogy cd-rádió, de a képeket elnézve, csak rádiósak azok is). 

Tehát bár magas felszereltségű (DSC, bőr kormány és váltó, könnyűfém felnik, ködlámpa, fedélzeti komputer, digitklíma...stb.) mégis csak rádiós... 4 hangszóróval. Mondjuk filléres tételként bele lehet tetetni USB-s mp3 lejátszót - nekem is így van, és jobb, mintha cd lenne. :)
 

mazda-auto.hu | 2014-09-17 08:29 Pirogaba részére

 130-as tempóval, klímával a 9 liter már-már elfogadható.

mazda-auto.hu | 2014-09-17 08:27 tzoli81 részére

 A benzinesek láncosak. A kristály lámpa már a ráncfelvarrás előtt bevezetésre került, a típus megjelenése után viszonylag hamar felváltotta a piros hátsó lámpát. Nem egyforma a hangrendszer, felszereltségfüggő. Az 1,6-2,0-2,3 motoros verzióknak csak a korrózió a jellemző problémája.

tihanyi74 | 2014-09-17 08:00 szviktor87 részére

 Nagyon köszönöm a segitséged!

szviktor87 | 2014-09-17 06:57 tihanyi74 részére

 Szia tihanyi74!

 

A hömérséklet szabályzó meghibásodása nem egyedi eset. Már sok mazda tulajtól hallottam erröl a problémáról, többek között nálam is elöjött. Ha van egy szabad délelöttöd, meg egy kis kézügyességed akkor otthon is orvosolható a hiba. Nekem sikerült!

 

Ezen a linken megtalálod a hiba pontos leírásat és javítását:

http://mazda3klub.hu/forum/index.php?text_search=kl%C3%ADmavez%C3%A9rl%C5%91

 

Fentröl az 5-ik hozzászólás!

 

Én úgy tudom hogy ezek a motorok kivétel nélkül láncos vezérlésüek és gyárilag nincs megadva csereintervallum. Nekem egyszer azt mondták egy mazda szervízben hogy 200 ezer km felett ha hideg motornál már lehet hallani hogy csörög a lánc, akkor érdemes cserélni.

 

Üdv Viktor

Pirogaba | 2014-09-16 22:15 mazda-auto.hu részére

 Az az igazsag, hogy a klasszikus tankolos modszerrel csak varosi hasznalat kozben mertem a fogyasztast -ekkor jott ki a 12 liter- viszont a legutobbi autopalyas atlagot a fedelzeti 9 liter korulire merte, kb 200 km-en.

Lehetseges, hogy tulzott az elvarasom egy ekkora motorral szemben es teljesen realis a fogyasztasa klimahasznalat mellett, az automatavaltot is figyelembe veve? Mert, ha igy van, mi akkor is nagyon szeretjuk, csak tudni kene. :)

tihanyi74 | 2014-09-16 20:58

 Sziasztok,

Új vagyok és lenne egy kérdésem.

Vásárolnék egy 2004-es 1.6 TX Mazda 3-ast, viszont van egy olyan problémája, hogy a (digit)légkondicionáló konstans 22 fokon áll. Be és kikapcsolni lehet, de a 22 C fokról nem tudom eltekerni a hőmérsékletet, hiába forgatom a klimaszabályzó "karikát". Ill. még egy kérdésem van, hogy a vezérléscsere mikor esedékes ezen a motorú autón. Most 178 000 km van benne és 2004-es.

Gábor

tzoli81 | 2014-09-16 17:49

 Sziasztok! 

Én is most keresgélek Mazda 3-at! 

Szeretnék egy fiatalabb autót, jelenleg 2001-es 323-as DiTD-m van.

Mint mindenki, én is szerettem volna egy nagy, vagy erős autót, de másfél millió környékén ez lehetetlen próbálkozás... MPV a kikönyökölő dízel miatt esett ki, a Mazda 6-ok nem voltak szimpik ebben az árkategóriában.. Nézegettem Mazdán kívül is, C-Max, C Veki, H Astra... De végül ide lukadtam ki. A dieselt kizárom, fiatalabb dízelt nem akarok, max újonnan, a DiTD tökéletes volt, használtan ma is beleugranék! :D Illetve most is az.

Szerintem 3-asban fiatalos a kínálat, szerethetőbb, esélyesebb kevés km-t futott pédányokat találni, mint egy nagy családi kombiban. Tudom nem a km, hanem az állapot... De ha két jó állaputó autó között választhatok akkor a km fog dönteni... :P

Én is nézegettem azokat a GTA-kat. Kicsit lehangoló, hogy az eladó 4db-ból és kettő motorhibás! :-/

Tudnátok nekem abban segíteni, hogy különösen mire érdemes vásárláskor odafigyelni a rozsdán kívűl? 1.6-ost szeretnék., abból van a kínálat! :) Mindegyik benzines láncos?

Pontosan mikortól volt ráncfellvarrás? És mit tartalmazott? A kristály lámpákat a ráncfelvarrással kapta, vagy felszereltség függő? Eddig csak a fehér számlap tűnt fel...

Mindegyikben egyforma hifi van, vagy volt különrendelhető Bose? Valaki kiemeli, valaki nem. 

Köszi előre is a sgítséget! 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó