2025. Április 23. Szerda - Béla

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-08-26 10:33 xejbo részére

 Nincs hozzá Magyarország térkép, és csak külső eszköz beszerelésével lehet megoldani a kérdést. Pl.: Nav'N'Go Limousine.

erdosg | 2014-08-26 09:27 Zümzüm részére

 Az a TDCi Mondeo egy nagyon jó konstrukció volt. Nekem szolgálati kocsim volt ilyen, 130e km-rel vettem át, közel ugyanennyit hajtottam bele, és nagyon sajnáltam, amikor "leselejtezték". Egyszer egy egésznapos tárgyalás után zsongott a fejem, de még haza kellett vezetnem Németországból. Mire Győrbe értem, elmúlt a fejfájásom, és Gödöllőn pedig baromi kipihenten szálltam ki a kocsiból. Hihetetlen volt. 2,5 éve hajtok egy új Mondeót... Nem tudok úgy ülni, hogy ne zsibbadna valamim, pedig 175 cm vagyok.. 

Bocs, de nem tudtam megállni, hogy az a kocsi, a 2,0 TDCi motorral egy álom volt... pedig kívülről nem néz ki annak. :)

(ja, és ebben is csak a kötelező szervizek voltak benne, meg egyszer a kerékcsapágy)

Jroux | 2014-08-25 18:19

 Kedves Mazda!

 

Az első lökhárítót tartó fehér műanyag tartókat kellene vennem. Ilyen jelölésakat láttam rajtuk: BP4K500T1 ill. BP4K500U1LH. Ezek lennének az alaktrészt beazonosító mazda-kódok? Köszönettel: Jroux

xejbo | 2014-08-25 14:46

Sziasztok! 7 és fél évig egy 323F BA büszke tulaja voltam, amit most lecseréltem egy 2004-es Mazda 3 GTA-ra! Gyári NAVI van benne, persze nincs hozzá Magyarország térképem! Létezett ehhez hivatalosan kiadott Mo. térkép? Ha nem akkor hogyan tudnám megoldani, hogy tudjam használni? Esetleg egy másik operációs rendszert nem lehet feltelepíteni rá vagy másik mazdához kiadott Mo. térkép nem jó hozzá?

Zümzüm | 2014-08-25 12:02 lehozsoci részére

Ismerem a jelenséget, amiről írsz, valóban létezik, mert a szűrőn keletkezett szűrőlepény is javítja a szűrés hatásfokát. A szűrőgyártók is legtöbbször előírják a szűrők előkondícionálását, szóval ebben teljesen igazat adok neked. Viszont a tapasztalat azt mutatja, hogy az olajcserénként elvégzett szűrőcsere jótékony hatással van a porlasztócsúcsok és a CR szivattyú élettartamára, lés ez nem az én egyedüli véleményem. A saját tapasztalatom: a 3-as TDCi Mondeo Delphi rendszeres, és általában 200e km-nél cserélni szokták a porlasztócsúcsokat + CR szivattyút. A fenti rendszert követve az enyémet 360e km-rel adtam el, most már az új tulajnál 450e km felé jár, minden üzemanyagköri javítás nélkül. Persze lehet, hogy az újabb Denso rendszerek éppen nem ilyenek...

erdosg | 2014-08-25 09:43 zenith részére

 Az oktánszám a benzin kompressziótűrését (öngyulladási hajlamát) mutatja. A sűrítés azonban geometria kérdése, tehát ha egy motor égésterét és lángfront terjedési sebességét a 95-ös benzinhez tervezik alapvetően (mint pl. az általad kérdezett 1,4; 1,6-os motoroknál), emiatt a magasabb oktánszámú benzin használata ezekben a motorokban felesleges. Sem érezhető sem mérhető teljesítmény növekedést nem okoz. (más kérdés, hogy a 98-as benzinben található eltérő adalékok miatt előfordulhat jobb gázreakció-érzet)

A tervezettnél alacsonyabb oktánszám okozhat kopogásos égést. 
 

Tehát, ha nagy teljesítményű, magas kompresszióviszonnyal rendelkező motorod van, akkor 98-as az ajánlott, azonban ha a gépkönyv 95-öst ír elő, akkor felesleges a drágább benzin, amit a motor a már említett geometriai korlátai miatt nem tud kihasználni.

 

Üdv!

 

mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:06 veszi részére

 Nincs digitális szervizkönyve, egyéb utolsó adat 2009.12.17., 48257 km.

mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:54 zenith részére

 Elsősorban az esetlegesen rosszabb minőséghez kell "idomulni" a vezérlőegységnek a kopogásos égés szenzor jelei alapján, de az előírtnál jobb minőségű benzin használatának is vannak előnyei.

mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:49 cgyoerfi részére

 Értékesítési piac függő, de nálunk az alufelni, és a menetstabilizáló volt a főbb különbség.

lehozsoci | 2014-08-24 13:31 Zümzüm részére

 Kedves Zumzum!

Az alábbi kommentednél egyvalami nem biztos, hogy áll. Az üzemanyagszűrő csereperiódusa a gyártótól megadott időintelvallumra ajánlott, azért mert a szürő először a nagyobb piszkokat fogja meg, ahogy telítődik úgy a kisrészecskék akadnak fell... tehát ha állandóan cserélgeted az üzemanyagszűrőt akkor csak azt éred el hogy a nagy piszok megfogva a kis méretű szennyeződés bejuthat a nagynyomású pumpába és problémát okozhat! Nem kötözködni akartam....

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó