2025. Január 10. Péntek - Melánia

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


xejbo | 2014-08-25 14:46

Sziasztok! 7 és fél évig egy 323F BA büszke tulaja voltam, amit most lecseréltem egy 2004-es Mazda 3 GTA-ra! Gyári NAVI van benne, persze nincs hozzá Magyarország térképem! Létezett ehhez hivatalosan kiadott Mo. térkép? Ha nem akkor hogyan tudnám megoldani, hogy tudjam használni? Esetleg egy másik operációs rendszert nem lehet feltelepíteni rá vagy másik mazdához kiadott Mo. térkép nem jó hozzá?

Zümzüm | 2014-08-25 12:02 lehozsoci részére

Ismerem a jelenséget, amiről írsz, valóban létezik, mert a szűrőn keletkezett szűrőlepény is javítja a szűrés hatásfokát. A szűrőgyártók is legtöbbször előírják a szűrők előkondícionálását, szóval ebben teljesen igazat adok neked. Viszont a tapasztalat azt mutatja, hogy az olajcserénként elvégzett szűrőcsere jótékony hatással van a porlasztócsúcsok és a CR szivattyú élettartamára, lés ez nem az én egyedüli véleményem. A saját tapasztalatom: a 3-as TDCi Mondeo Delphi rendszeres, és általában 200e km-nél cserélni szokták a porlasztócsúcsokat + CR szivattyút. A fenti rendszert követve az enyémet 360e km-rel adtam el, most már az új tulajnál 450e km felé jár, minden üzemanyagköri javítás nélkül. Persze lehet, hogy az újabb Denso rendszerek éppen nem ilyenek...

erdosg | 2014-08-25 09:43 zenith részére

 Az oktánszám a benzin kompressziótűrését (öngyulladási hajlamát) mutatja. A sűrítés azonban geometria kérdése, tehát ha egy motor égésterét és lángfront terjedési sebességét a 95-ös benzinhez tervezik alapvetően (mint pl. az általad kérdezett 1,4; 1,6-os motoroknál), emiatt a magasabb oktánszámú benzin használata ezekben a motorokban felesleges. Sem érezhető sem mérhető teljesítmény növekedést nem okoz. (más kérdés, hogy a 98-as benzinben található eltérő adalékok miatt előfordulhat jobb gázreakció-érzet)

A tervezettnél alacsonyabb oktánszám okozhat kopogásos égést. 
 

Tehát, ha nagy teljesítményű, magas kompresszióviszonnyal rendelkező motorod van, akkor 98-as az ajánlott, azonban ha a gépkönyv 95-öst ír elő, akkor felesleges a drágább benzin, amit a motor a már említett geometriai korlátai miatt nem tud kihasználni.

 

Üdv!

 

mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:06 veszi részére

 Nincs digitális szervizkönyve, egyéb utolsó adat 2009.12.17., 48257 km.

mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:54 zenith részére

 Elsősorban az esetlegesen rosszabb minőséghez kell "idomulni" a vezérlőegységnek a kopogásos égés szenzor jelei alapján, de az előírtnál jobb minőségű benzin használatának is vannak előnyei.

mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:49 cgyoerfi részére

 Értékesítési piac függő, de nálunk az alufelni, és a menetstabilizáló volt a főbb különbség.

lehozsoci | 2014-08-24 13:31 Zümzüm részére

 Kedves Zumzum!

Az alábbi kommentednél egyvalami nem biztos, hogy áll. Az üzemanyagszűrő csereperiódusa a gyártótól megadott időintelvallumra ajánlott, azért mert a szürő először a nagyobb piszkokat fogja meg, ahogy telítődik úgy a kisrészecskék akadnak fell... tehát ha állandóan cserélgeted az üzemanyagszűrőt akkor csak azt éred el hogy a nagy piszok megfogva a kis méretű szennyeződés bejuthat a nagynyomású pumpába és problémát okozhat! Nem kötözködni akartam....

Zümzüm | 2014-08-24 08:37 scholesy18 részére

 Scholesy18-nak...

 

Az igaz, hogy a korszerű CR dízelek érzékenyek az üzemanyag minőségére, mivel minden lerakódás, korrózió, szemcsék jelenléte vagy a kenés hiánya azonnali károsodáshoz vezet a CR-szivattyúban vagy a porlasztócsúcsokban. Ráadásul a magyar gázolajok valahogyan elősegítik a tönkremenetelt (hogy miért, arra csak találgatni tudnék). Mindenesetre, az üzemanyagszűrő cseréje minden olajcserekor ajánlott (a szervíz általában csak 60e km-ként írja elő), és csak minőségben megfelelőt szabad beletenni.

Ami viszont legenda, hogy ez bármi speciális szerszámot igényelne: az üa-szűrők nagyjából hasonló felépítésűek, de csere után lehetőleg légteleníteni kell a rendszert, mert a VW magasnyomású szivattyúja nehezen légteleníti magát. Az összes többi humbuggal csak a nagyközönséget etetik.

Mindezt egybevetve, inkább benzines autó vételét ajánlanám neked, mert egy garnitúra porlasztócsúcs CR-szivattyú cserével együtt cirka 350e - 500e Ft.

 

 

veszi | 2014-08-22 18:11

Kedves Mazda a napokaban vasaroltam egy Mazda 3 1,6bezin 2004 evj. autot....Sajnos nem volt hozza szervizkonyv,,,,Szeretnem megtudni az auto multjat,,,,Segitsenek ha lehetseges....JMZBK12Z241138915....mail:  veszi@mailbox.hu   koszonom

mansell73 | 2014-08-21 20:17 scholesy18 részére

 Szia. Igen igaz  5,5-os atlag ugy,hogy hazafele bekeveredtem pestre a belvarosban.Amugy itthon rovid tavokon 5.7-re emelkedett az attlagom. Ettol fuggetlenul szerintem kivalo egy nyers motortol.Annak tukreben,hogy az 1.6-os benzinessel 7 kozeleben volt a fogyasztasom.Szerintem vegyel benzinesst. Szia.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó