2025. Január 10. Péntek - Melánia
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
A hengerfal olajháztartása, kenése.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
xejbo | 2014-08-25 14:46
Sziasztok! 7 és fél évig egy 323F BA büszke tulaja voltam, amit most lecseréltem egy 2004-es Mazda 3 GTA-ra! Gyári NAVI van benne, persze nincs hozzá Magyarország térképem! Létezett ehhez hivatalosan kiadott Mo. térkép? Ha nem akkor hogyan tudnám megoldani, hogy tudjam használni? Esetleg egy másik operációs rendszert nem lehet feltelepíteni rá vagy másik mazdához kiadott Mo. térkép nem jó hozzá?
Zümzüm | 2014-08-25 12:02 lehozsoci részére
erdosg | 2014-08-25 09:43 zenith részére
Az oktánszám a benzin kompressziótűrését (öngyulladási hajlamát) mutatja. A sűrítés azonban geometria kérdése, tehát ha egy motor égésterét és lángfront terjedési sebességét a 95-ös benzinhez tervezik alapvetően (mint pl. az általad kérdezett 1,4; 1,6-os motoroknál), emiatt a magasabb oktánszámú benzin használata ezekben a motorokban felesleges. Sem érezhető sem mérhető teljesítmény növekedést nem okoz. (más kérdés, hogy a 98-as benzinben található eltérő adalékok miatt előfordulhat jobb gázreakció-érzet)
A tervezettnél alacsonyabb oktánszám okozhat kopogásos égést.
Tehát, ha nagy teljesítményű, magas kompresszióviszonnyal rendelkező motorod van, akkor 98-as az ajánlott, azonban ha a gépkönyv 95-öst ír elő, akkor felesleges a drágább benzin, amit a motor a már említett geometriai korlátai miatt nem tud kihasználni.
Üdv!
mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:06 veszi részére
Nincs digitális szervizkönyve, egyéb utolsó adat 2009.12.17., 48257 km.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:54 zenith részére
Elsősorban az esetlegesen rosszabb minőséghez kell "idomulni" a vezérlőegységnek a kopogásos égés szenzor jelei alapján, de az előírtnál jobb minőségű benzin használatának is vannak előnyei.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:49 cgyoerfi részére
Értékesítési piac függő, de nálunk az alufelni, és a menetstabilizáló volt a főbb különbség.
lehozsoci | 2014-08-24 13:31 Zümzüm részére
Kedves Zumzum!
Az alábbi kommentednél egyvalami nem biztos, hogy áll. Az üzemanyagszűrő csereperiódusa a gyártótól megadott időintelvallumra ajánlott, azért mert a szürő először a nagyobb piszkokat fogja meg, ahogy telítődik úgy a kisrészecskék akadnak fell... tehát ha állandóan cserélgeted az üzemanyagszűrőt akkor csak azt éred el hogy a nagy piszok megfogva a kis méretű szennyeződés bejuthat a nagynyomású pumpába és problémát okozhat! Nem kötözködni akartam....
Zümzüm | 2014-08-24 08:37 scholesy18 részére
Scholesy18-nak...
Az igaz, hogy a korszerű CR dízelek érzékenyek az üzemanyag minőségére, mivel minden lerakódás, korrózió, szemcsék jelenléte vagy a kenés hiánya azonnali károsodáshoz vezet a CR-szivattyúban vagy a porlasztócsúcsokban. Ráadásul a magyar gázolajok valahogyan elősegítik a tönkremenetelt (hogy miért, arra csak találgatni tudnék). Mindenesetre, az üzemanyagszűrő cseréje minden olajcserekor ajánlott (a szervíz általában csak 60e km-ként írja elő), és csak minőségben megfelelőt szabad beletenni.
Ami viszont legenda, hogy ez bármi speciális szerszámot igényelne: az üa-szűrők nagyjából hasonló felépítésűek, de csere után lehetőleg légteleníteni kell a rendszert, mert a VW magasnyomású szivattyúja nehezen légteleníti magát. Az összes többi humbuggal csak a nagyközönséget etetik.
Mindezt egybevetve, inkább benzines autó vételét ajánlanám neked, mert egy garnitúra porlasztócsúcs CR-szivattyú cserével együtt cirka 350e - 500e Ft.
veszi | 2014-08-22 18:11
Kedves Mazda a napokaban vasaroltam egy Mazda 3 1,6bezin 2004 evj. autot....Sajnos nem volt hozza szervizkonyv,,,,Szeretnem megtudni az auto multjat,,,,Segitsenek ha lehetseges....JMZBK12Z241138915....mail: veszi@mailbox.hu koszonom
mansell73 | 2014-08-21 20:17 scholesy18 részére
Szia. Igen igaz 5,5-os atlag ugy,hogy hazafele bekeveredtem pestre a belvarosban.Amugy itthon rovid tavokon 5.7-re emelkedett az attlagom. Ettol fuggetlenul szerintem kivalo egy nyers motortol.Annak tukreben,hogy az 1.6-os benzinessel 7 kozeleben volt a fogyasztasom.Szerintem vegyel benzinesst. Szia.