2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2014-04-09 15:54 fbazsa részére
Mindenképpen hivatalos Mazda szerviz a javasolt..
fbazsa | 2014-04-08 14:57
Sziasztok!
Kinéztem egy használt mazda 3 sport 1.6 cd110 -et, van közöttetek valaki aki bizonyos összegért cserébe segítene átnézni a kocsit?
Szervízbe is viszem csak örülnék ha egy lelkes mazada fun, és rákukkantana.
Még egy vélményt kérnek hogy mazada márkaszervízbe vigyem vagy a Bosch-hoz?
mazda-auto.hu | 2014-04-08 09:10 goert részére
Szervizelések betartása, valós kilométer, azaz digitális szervizkönyv. Talán ez a legfontosabb. Megbízható konstrukció, inkább kisebb elektronikai problémák, illetve az európai motor, japán autó házasítása miatti nehezebb hiba diagnosztizálás lehet gond. 7-8 éves korban jellemző az első lengőkar szilentek repedése, illetve a korai példányok karosszériája is rozsdásodhat. Érdemes figyelni, hogy koromszűrős az adott kivitel, vagy sem. A szűrőt 120000 km-enként cserélni kell.
goert | 2014-04-07 15:36
Tisztelt fórumozók / szervíz!
Tapasztaltot szeretnék gyűjteni a 2003-2008-ig gyárott 3-as Mazdákról, azon belül is az 1.6-os CD110 109 lórerős dízel típusról. Mennyire megbízható ez a több márkánál is beépített motor? Mik a tipikus meghibásodási pontok? Mire érdemes figyelni egy 6 éves 100ezer km alatti használt példány esetén vásárlás előtt.
(itt is felteszem a kérdést, mivel látom több fórum megy párhuzamosan)
mazda-auto.hu | 2014-04-02 07:40 ricsmond részére
A távolból elég nehéz hanghatások eredetére tippet adni. Ettől függetlenül az 1,6-os dízel Hármasoknak valóban van egy jellegzetes, az utastérbe beszűrődő zaja. Néhány esetben a rugótorony és a motor közötti testkábel túlzott merevsége okoz erősebb zajt.
ricsmond | 2014-04-01 17:28
Már csak a szelepcsattogás hangra lennék kiváncsi...
3. autó amit elmegyek megnézni kiprobálni. nagyobb gázpedál állásnál
a motortérböl cicereg valami(esetleg csattog)
nem hangosan, figyelni kell hogy halja az ember.
kis gázpedál állásnál nem
az eladó azt mondta hogy ezek ilyenek...
valahogy hihetetlen nekem...
vw motornál nem hallotam ilyet sose.
Szeretném ha válaszolna
mazda-auto.hu | 2014-04-01 10:39 Mikulski részére
Ha van benne, akkor az autó alatt, az üzemanyagtartály közelében.
Mikulski | 2014-03-29 19:47
Tisztelt Mazda szerviz! 2007 es 1,6l mazda 3 as dízel autoban hol találom a dpf üzemanyag adalék tartályt?
ricsmond | 2014-03-26 14:34
Jó napot! / Sziasztok!
Épp Mazda 3 1.6 benzinest cserélnék le ugyanilyen Dizelre.
Már megnéztem párat.
Lenne pár butának tünö kérdésem...
az eggyik amit néztem nagyobb gázpedál állásnál amikor meglodult az autó valami cicergést adott a a müszerfal mögül (esetleg motortérböl)
a motor jól huzott. olyan szelepcsattogásra emlékeztetett. kis gázpedálállásnál nem volt hangja.
a másik kérdésem hogy a másik auto amit néztem annak meg alapjáraton mintha lomha lett volna a gázreakciója. a másikéhoz képest.
bár ezzel nem mentem...
Az igaz hogy nem mindeggyik 1.6 diesel bosch rendszerü hanem létezik belöle Delphy is???
van esetleg valami szériahiba amit nézni kell?
mindenképp DPF nélkülieket nézek. 5ajtósba.
Elöre is köszönöm
yazoo | 2014-03-19 15:37
Köszönöm a választ!
Még azt hozzá tenném,hogy 2 héttel ezelőtt a vezérlésnél volt egy olajfolyás-és ki lett cserélve a vezérműszíj és a generátorszíj is.
Az előző levelemben rosszul fogalmaztam,mert a feszitőgörgő adott érdekes hangot,de a szerelő azt mondta,mivel "automata" azért "kattog" a feszitőgörgö-amikor ráspriccelt a szijra,akkor csendesebb volt a hangja és az alapjárat is egyenletesebb volt.
A feszitögörgő,lehet azért engedett utána sokszor,mert túl volt feszitve az ékszij?Nem lehet,h. ez okozta-a feszült ékszij- a gen. hibáját?
Válaszát előre is köszönöm!