2025. Április 24. Csütörtök - György
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2014-02-27 13:47 erdosg részére
Általában a jobb oldali motortartó bak hibája okozza az átlagosnál erősebb vibrációt. Az alkatrész ára 49137,-Ft.
erdosg | 2014-02-27 10:12 erdosg részére
Tisztelt Mazda-auto.hu!
Mivel úgy látom nemcsak én, hanem két további fórumtársam (MANE, szviktor87)is hasonló problémával küzd, szeretném tudni, hogy mi az Önök véleménye a jelenségről?
Találtam egy videót, ami az amerikai (v. kanadai) Mazda 3-asról és annak (gondolom 2,0 v. 2,3) motorjáról és motorbak felfüggesztéséről készült... tuning előtt és után.
Azért elképesztő a különbség.
https://www.youtube.com/watch?v=GCC1-tp09Q8
Jól sejtem, hogy a motorbak csere megoldhatja a kérdést? Ahogy visszaolvasgattam a fórumban azt láttam, hogy vannak problémái a Mazda 3-asoknak a motorbakokkal...
Várom válaszukat:
Tisztelettel:
Erdős Gábor
Csaba1966 | 2014-02-26 23:10 yazoo részére
Kedves H.G!
Nekem a hiba mindig akkor jött elő,ha kihúzattam az autót 2seb-i fokozatban, utána leszabályozott.Nekem a Kecskeméten a Mazda Dakónál csinálták meg. A szerelővel és a számítógéppel meghajtottuk az autót, ami produkálta a hibát és agép jelezte az üzemanyagnyomás gondot. Átnézték lépésről lépsre így találták meg a hibát. Alkatrész nem kellett hozzá. Majd amit már írtam kitisztították a DPF részecskeszűrőt. Korábban amit írtam Turbónyomás szelep 25.000Ft körül volt az összes munkadíj kb 25.000Ft volt.
Ja és üzemanyagszűrőt is cseréltek. Azóta minden OK, keveset fogyaszt autópályán 130km/óra 4,9-5liter.
yazoo | 2014-02-26 16:18 Csaba1966 részére
Kedves Csaba1966!
Nagyon köszönöm válaszát!Tegnap feltették gépre és rengeteg hiba volt benne:de az egyik generálja a másikat...Kitörölték és modták,menjek vele,addig,amig a torpanás elő nem jön.Persze a határozott torpanás -csak egy kisebb féle-,nem jött elő,pedig kb.25km-t mentem.Ezután megint gépre tettuk és kiirta a részecskeszűrő regenerálás hibát-ennyiben maradt a dolog,de ha lesz határozott torpanás,akkor szlaladok a géphez...
Reméelm meg tudják csinálni-és ha jó lesz akkor adom is el !!!!
köszönöm mégegyszer!
ui.a kontakthibát hogyan tudták orvosolni?
MANE | 2014-02-25 16:09
Szia erdosg !
Segiteni nem tudok rajtad ,mivel en is egy vagyok azok kozzul kik ezzel a problemaval talakoznak.Sajnos az en autom motorja is beremeg pontosan 3000 fordulaton kb.100 Km/h-nal.Nem annyira kellemetlen mint nalad.Magassabb sebessegnel termeszetesen ez a rezges aztan simabb lesz.Ugy latszik ez egy tipikus Mazda "betegsegek egyike.Maskulonben minden OK...egyenlore.
szviktor87 | 2014-02-25 12:19 erdosg részére
Szia erdosg!
Nekem egy 2003/11 havi 1.6 i TE Mazdám van. Nem tudom hogy ugyanarról a jelenségről beszélünk-e, de nekem is hasonlót produkál az autó. Én elég sokat autópályázok és főleg itt szoktam tapasztalni hogy olyan 3500-4000 ford. tartomány között, főleg amikor motorfékezek határozottan rezonanciát hallok, ill. érzek a kormányon.
Üdv Viktor
erdosg | 2014-02-25 09:15
Tisztelt Mazda-auto.hu!
Pár hete észrevettem, hogy 2004-es kiadású Mazda 3-asom kb. 100-120 km/h tempó között berezonál, olyannyira, hogy az ablaktörlő kapcsoló zavaróan továbbítja ezt a rezonanciát olyan frekvencián, hogy bele lehet őrülni. Ha ráteszem az egyik ujjam a kapcsolóra csend van, de ez azért nem megoldás.
A tippem az, hogy a mivel az egyik motortartó bak a kormányművel együtt a bölcsőhöz van csatlakoztatva előfordulhat, hogy a motortartó bak gumija keményedett fel annyira, hogy már nem csillapít, és a kormányoszlopon továbbítja a rezgést?
Biztosan nem az ablaktörlő kapcsoló lazult ki, vagy ilyesmi, az csak közvetíti a rezgést... a komplett kormányoszlop is jobban rezeg. Jah, és a legfontosabb: ha 110-nél benyomom a kuplungot, csend van, semmi rezgés.. tehát a motorfordulatszám függvénye a rezonancia.
Esetleg Önöknek, vagy a fórumtársaknak volt hasonló tapasztalata?
Köszönöm válaszát!
mazda-auto.hu | 2014-02-25 08:12 yazoo részére
Nem feltétlen tüntet fel konkrét hibát a számítógép, de a valós idejű adatokkal nyomravezető lehet.
Csaba1966 | 2014-02-24 22:50 yazoo részére
Tisztelt H.G!
turbo nyomás szelep 25,000Ft körül van.Nekem még azután sem lett tökéletes,ezért nem álltunk le a hiba kutatással. Az üzemanyagnyomást vizsgáltuk és itt találtuk újabb apró kontakthibát,amit orvosultak. Biztonság kedvéért az DPF szűrűt is kitakarították,azóta tökéletes. Nem kormol,a fogyasztás csökkent,és nagyon megy az autó.Kicsit nehezebben diagnosztizálható,de nekem szerencsém van mert Kecskeméten van egy jó szervíz,illetve ez a honlap és a mazda-auto.hu is sokat segített.Kívánom,hogy sikerüljön megtalálni a hibát,és újra örömét találja az autóban!
yazoo | 2014-02-24 21:19 mazda-auto.hu részére
Köszönöm válaszát!
Elmegyek Önökhöz!
Az autódiagnosztika-számitógépree kapcsolás feltünteti a hibát?
Mert már volt gépen,de nem látott semmit...mazda szervízben.
Köszönettel:H.G.