2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Mazda2 Show autók.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
MOTOROLAJ 5-10.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
yazoo | 2014-02-26 16:18 Csaba1966 részére
Kedves Csaba1966!
Nagyon köszönöm válaszát!Tegnap feltették gépre és rengeteg hiba volt benne:de az egyik generálja a másikat...Kitörölték és modták,menjek vele,addig,amig a torpanás elő nem jön.Persze a határozott torpanás -csak egy kisebb féle-,nem jött elő,pedig kb.25km-t mentem.Ezután megint gépre tettuk és kiirta a részecskeszűrő regenerálás hibát-ennyiben maradt a dolog,de ha lesz határozott torpanás,akkor szlaladok a géphez...
Reméelm meg tudják csinálni-és ha jó lesz akkor adom is el !!!!
köszönöm mégegyszer!
ui.a kontakthibát hogyan tudták orvosolni?
MANE | 2014-02-25 16:09
Szia erdosg !
Segiteni nem tudok rajtad ,mivel en is egy vagyok azok kozzul kik ezzel a problemaval talakoznak.Sajnos az en autom motorja is beremeg pontosan 3000 fordulaton kb.100 Km/h-nal.Nem annyira kellemetlen mint nalad.Magassabb sebessegnel termeszetesen ez a rezges aztan simabb lesz.Ugy latszik ez egy tipikus Mazda "betegsegek egyike.Maskulonben minden OK...egyenlore.
szviktor87 | 2014-02-25 12:19 erdosg részére
Szia erdosg!
Nekem egy 2003/11 havi 1.6 i TE Mazdám van. Nem tudom hogy ugyanarról a jelenségről beszélünk-e, de nekem is hasonlót produkál az autó. Én elég sokat autópályázok és főleg itt szoktam tapasztalni hogy olyan 3500-4000 ford. tartomány között, főleg amikor motorfékezek határozottan rezonanciát hallok, ill. érzek a kormányon.
Üdv Viktor
erdosg | 2014-02-25 09:15
Tisztelt Mazda-auto.hu!
Pár hete észrevettem, hogy 2004-es kiadású Mazda 3-asom kb. 100-120 km/h tempó között berezonál, olyannyira, hogy az ablaktörlő kapcsoló zavaróan továbbítja ezt a rezonanciát olyan frekvencián, hogy bele lehet őrülni. Ha ráteszem az egyik ujjam a kapcsolóra csend van, de ez azért nem megoldás.
A tippem az, hogy a mivel az egyik motortartó bak a kormányművel együtt a bölcsőhöz van csatlakoztatva előfordulhat, hogy a motortartó bak gumija keményedett fel annyira, hogy már nem csillapít, és a kormányoszlopon továbbítja a rezgést?
Biztosan nem az ablaktörlő kapcsoló lazult ki, vagy ilyesmi, az csak közvetíti a rezgést... a komplett kormányoszlop is jobban rezeg. Jah, és a legfontosabb: ha 110-nél benyomom a kuplungot, csend van, semmi rezgés.. tehát a motorfordulatszám függvénye a rezonancia.
Esetleg Önöknek, vagy a fórumtársaknak volt hasonló tapasztalata?
Köszönöm válaszát!
mazda-auto.hu | 2014-02-25 08:12 yazoo részére
Nem feltétlen tüntet fel konkrét hibát a számítógép, de a valós idejű adatokkal nyomravezető lehet.
Csaba1966 | 2014-02-24 22:50 yazoo részére
Tisztelt H.G!
turbo nyomás szelep 25,000Ft körül van.Nekem még azután sem lett tökéletes,ezért nem álltunk le a hiba kutatással. Az üzemanyagnyomást vizsgáltuk és itt találtuk újabb apró kontakthibát,amit orvosultak. Biztonság kedvéért az DPF szűrűt is kitakarították,azóta tökéletes. Nem kormol,a fogyasztás csökkent,és nagyon megy az autó.Kicsit nehezebben diagnosztizálható,de nekem szerencsém van mert Kecskeméten van egy jó szervíz,illetve ez a honlap és a mazda-auto.hu is sokat segített.Kívánom,hogy sikerüljön megtalálni a hibát,és újra örömét találja az autóban!
yazoo | 2014-02-24 21:19 mazda-auto.hu részére
Köszönöm válaszát!
Elmegyek Önökhöz!
Az autódiagnosztika-számitógépree kapcsolás feltünteti a hibát?
Mert már volt gépen,de nem látott semmit...mazda szervízben.
Köszönettel:H.G.
mazda-auto.hu | 2014-02-24 10:19 yazoo részére
Több lehetőség is van, akár az említett turbónyomás probléma is. Szervizünben szívesen segítünk, nem gondolnám, hogy kideríthetetlen a hiba eredete.
yazoo | 2014-02-23 19:31 Csaba1966 részére
Üdvözlöm!
Olvastam az autója hibáját és megjavulását!
Sajnos a Mazdámnak is ez a baja:menet közben torpan,padlógázra nem reagál,vánszorog.A szerelő kitisztitott-remálhetőleg meg is tette..-az EGR szelep és légtömegmérő tisztitását,de semmi javulás.
Kérdezem,hogy az Ön autója a probléma megoldása után tökéletesen -remélem- müködik-e?
Mennyibe került a turbónyomás szab.szelep ?
köszönöm válaszát!
üdv:H.G.
yazoo | 2014-02-23 19:11
Üdvözlöm!
Remélem tudnak segiteni a következő,nálam is fellépő gondnál-vhol itt olvastam,hogy volt másnak is ilyen baja..
Mazda 3 1.6 dizel,110 Le,2006-os autóm van.
Menetkor megtorpan,lassul,teljes gázra sem reagál,majd ha kedve van,magától észhez tér és táltosodik.Ilyen torpanás után leállítom és újrainditom,nem javul,mert torpanva indul el...
Leállitás után a motor kb.10 pecig duruzsol,hűt(?) ,de ezt + 30 és - 10 fokkban is csinálja egy-egy torpanás utáni leállitást követően.
Javasolták az EGR szelep és a légtömegmérő szenzor tisztitását ,amit legutóbb már 2 het alatt 2szer is megtettem(állitólag annyira az EGR szelep nem is volt dzsuvás),de semmi javulás,a szerelőtől kb.10 km-re megint torpant...(ja és kicseréltem az üzemanyagszűrőt is).
112e km-el vettem ,most van benne 176e km.Mindig óvtam,a legjobb minőséget kapta szervizkor.
MI LEHET A GOND?
Szerelőtől szerelőig járok és semmi.
Már nagyon bánom,hogy megvettem ezt a "FRANCIAMOTORÚ" CSODÁT
Hibajelzés nincs!Gépre kötve semmit nem mutat!
SEGÍTSÉGET KÉRNÉK!
Köszönöm előre is!
üdv:H.G.