2025. Április 25. Péntek - Márk

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


aqwer | 2011-11-23 17:39 mazda-auto.hu részére

Hello Sracok,bocsanat a kesoi valaszert de tesztelgettem az autot. Zorgott az auto(a motorterbol, azon bellul a vezermulanctol), olajcsere sem oldotta meg a problemat, ezek utan ontottem STP olajadalekot, teljesen megoldotott a problema csendesen ment a motor, de en barom , gondoltam hozzaontom a maradek 1dl olajat ami maradt a kannaba. Na ez utan ugyan ugy zorogni kezdett a lanc(szerintem a lanc). Megneztem az olajszintet es a max folott volt 3-4mm rel, fogtam es leengedtem belole hatha jo lesz megint , de nem, a max alatt van 1-2mm rel a szint de ugyan ugy zorog. Ujjabb erdekes dolog hogy alapjaraton nem zorog mint eddig , 1500rpm tol 2800rpm ig csinalja sem alatta sem felette. Valamint csak meleg motornal kezdi el kb 10-15 perc vezetes utan,de nem mindig , van amikor ugy ovok haza munkabol hogy semmi baja, maskor meg elkezdi. Gyertyat csereltem Bosh rol Denso ra, a kocsi halkabb lett, egyenletesebben megy, a hang is talan halkabb picit,de zorog sajnos. A motor tetejen van korbe 4-5 db 10 es csavar, azokat probaltam huzni es ugy tunik hogy a vegtelensegig lehetne.Nem tudom az miert van...! A gaz bovden lotyog egy minimalisat, ugy ertve hogy ha kezzel huzom, akkor van egy 4-5mm kilengese,nem tudom az baj -e. Teljesen tanacstalan vagyok. Minden segitseget koszonok elore is.

mazda-auto.hu | 2011-11-22 08:15 HorvathPatrik részére

Nagyon kevés ilyen autóval "találkoztunk", nincs számottevő tapasztalatunk. Az automata váltók olajcseréje gyakorlatilag az egyetlen karbantartás, mellyel javítható a váltó élettartama.

HorvathPatrik | 2011-11-21 20:14

Köszönöm szépen! Már csak egyetlen kérdésem van hátra: mi a tapasztalat az első generációs Mazda 3-mak négysebességes automata váltójával (1.6 benzin)? Külföldi fórumokon olyan információkat találtam, hogy nagyon kényes a váltóolajra, amit 40-50 ezer km-enként cserélni kell, sőt, olyan is volt, akinek egy héttel a garanciaidő előtt ment tönkre a komplett szerkezet egyik pillanatról a másikra. Fogyasztásban, ahogy láttam, nagyjából 0,5-1 literrel magasabb átlaggal kell számolni, mint az ötsebességes kézi váltó esetében (nyugodt közlekedés mellett).

mazda-auto.hu | 2011-11-21 08:15 HorvathPatrik részére

Természetesen van rá lehetőség. A leszerelés, és a lécek újra öntapadó matricázási költségén felül a fényezés kb. 25000,-Ft lehet, de ez fényező kérdése.

HorvathPatrik | 2011-11-19 23:03

Érdeklődnék, hogy a ráncfelvarrás utáni fapados modelleknél (1.6 CE szedán) van-e lehetőség utólag színre fújni az ajtók oldalán lévő fekete díszléceket, az ajtókilincseket és a visszapillantó tükröket? Ha igen, mennyibe kerül mindez metálfény esetén?

shep | 2011-11-17 19:59

Köszönöm a válaszokat, hozzászólásokat!

mazda-auto.hu | 2011-11-17 10:25 EnergieLaczy részére

1. Így van.

EnergieLaczy | 2011-11-17 08:25 shep részére

Szia shep! 1-eshez egy jó tanács, ne 20.000 km-enként csinálj olajcserét, hanem 10-12 ezrenként. Motor meghálálja hosszabb távon. 2. Én is pont így jártam sajna. ): Jobb első lengéscsillapító 76000 km-nél elfáradt. KYB-áról elég jókat hallottam. Én cseréltetem mind a kettőt nemsokára. 3. Nekem is 1.4-es 2005-ös, Mann Filter W67/1 van most rajta Üdv ÉNRG

shep | 2011-11-16 19:00

Köszönöm szépen a válaszokat! Még annyit szeretnék pontosítani, hogy akkor a benne lévő 10w40-es után is mehetnek az általad említettek? És melyiket ajánlod a legjobban a felsoroltak közül?

mazda-auto.hu | 2011-11-16 09:25 shep részére

1. A 10w-40 csak olcsósága okán jelenthet alternatívát, egyébként jóval előnyösebb egy 0w-30, 5w-30, 0w-40, 5w-40 motorolaj alkalmazása. 2. Egyforma típusúnak kell lennie egy tengelyen a két csillapítónak. 3. Viszonylag kicsi a gyári szűrő, B6Y1 a cikkszáma eleje.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó