2025. Január 13. Hétfő - Veronika
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-07-28 11:39 Vekusz részére
Eddig csak a szokásos szervizeket végezték el, sajnos két szerviz között egyszer 25000 km-t futott az autó (15000-40000), de reméljük nem hagyott mély nyomot a motorban. A vezérlés láncos, így nem kell szíjat cserélni. A váltóolajat, fagyállót, gyújtógyertyákat kell/érdemes 100000 km-nél cserélni a szokásos munkákon felül.
Vekusz | 2011-07-28 09:21
Tisztelt Mazda!
Nemreg vasaroltam egy Mazda 3-at Olaszorszagban. Az autot Magyarorszagon szervizeltek, latszolag teljesen rendben van. Amennyiben lehetseges, szeretnem megtudni, hogy milyen szerviz beavatkozasokat vegeztek rajta eddig, illetve a legutobbi alkalommal. Lenginkabb a vezermuszij csere erdekelne, mert 92000 km korul vagyok most. Az auto adatai:
Mazda 3 1600ccm, 2007 evjarat, JMZBK14Z281623626 (feltrehetoleg ez a motoszam, az alvazszamot nem talaltam meg)
Valaszukat elore is koszonom! Udvozlettel: Vekusz
tamassmn | 2011-07-27 09:34
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, hogy honmnan lehet mazda 3 (2005) javítási kézikönyvet (repair manual) letölteni, vagy szerezni? A keresőbe beírva nem igazán lehetséges ez költséghatékony módon! Köszi előre is!
mazda-auto.hu | 2011-07-27 08:33 Endrus részére
Valószínűleg CAN BUS kommunikációs hiba lép fel esetenként a műszerfal és a légzsák központ (SAS) között. A műszerfal nem kapja meg az "ellenőző üzenetet" ettől a rendszertől.
Endrus | 2011-07-26 21:50
2007-es 1.6 benzines, 5 ajtós M3 az alábbi rejtjelet küldte:
- műszerfalon lufis ember pirosan világít (légzsák)
- hibakód U2064
hibakód törlés nem segített, egyből visszajött a kód, majd 3-4 nap után szépen ahogy jött el is tűnt minden.
Az időjárási körülmény ebben az időben szélsőségesen meleg volt, ha ez jelenthet valamit, bár mélygarázsban parkolok.
Az autó sérülésmentes, légzsákok nem voltak babrálva.
Van valami teendőm?
mazda-auto.hu | 2011-07-20 12:29 HorCsa részére
Igen, az EGR esélyes lehet, de a hibakód olvasásának utalnia kell erre. Talán kijelenthetem, hogy egyes esetekben a legnehezebben diagnosztizáható ez a motor, persze nem mindig.
solyomzuzo | 2011-07-20 11:08 HorCsa részére
Motorblokkhoz hasonló lámpa nálam is jelzett, bár egy Suzuki Alto-ról volt szó. 100e km volt benne, mikor egy hosszabb túra közben gyulladt ki először. Pár nap múlva elaludt. Aztán egy hónap múlva újra jelentkezett. Ezután kb. heti rendszerességgel ki-kigyulladt. Végül már szinte állandósult a hibajelzés. Az EGR-szelep nem működött megfelelően, ezt pedig egy motordiagnosztika derítette ki. Ha lenne autószerelő ismerősöm, akkor hozzáküldenélek - ha érted mire gondolok...
HorCsa | 2011-07-20 08:53
Sziasztok!
A következő problémára tudtok valami megoldást ötletet:
1.6 disel mazda3
Kb 3000km-rel ez előtt tankolás után (ami lehet csak véletlen) kigyulladt a motorblokk lámpa. Az autó nem ment, elment a teljesítmény. Ha leállítottam és újra elindítottam a lámpa már nem égett, de amint elindultam a kocsival kigyulladt és nem ment. Hazavittem. 4-5 óra múlva mikor megint hazaértem gondoltam megnézem mi van vele. Nem produkálta a hibát. Ez után mentem vele kb 3000km-t és akkor jött elő megint. Mentem vele kb 80km-t úgy h mindig mikor kigyulladt és visszaesett a teljesítmény megálltam újraindítottam és akkor egy darabig ment rendesen. Bevittem a szervízbe de semmi hibakód nem volt benne ami erre a hibára utalt volna. Azt mondták ha kigyullad megint akkor vigyem be úgy h ég a lámpa. Persze azóta is egyszer egyszer kigyulladt csak nem munkaidőben és újraindítás után eltűnt és pár 100km-ig megint nem jelentkezett. Ma reggel viszont kigyulladt és folyamatosan ég újraindítás után is. 3000-es fordulat fölé még üresben sem pörög a motor. Megyek is délután a szervízbe csak gondoltam talán van valami tippetek.
Vik8 | 2011-07-06 10:55
Sziasztok!
A következő dologgal kapcsolatban szeretnék érdeklődni:
szoktátok-e a motorteret tisztítani, ha igen, akkor hogyan, milyen módon?
A motortér eléggé érzékeny pontja az autónak, gondolom, de engem pl. idegesít a sok por, kosz, ami lerakódik benne és mondjuk levegővel nem lehet kitakarítani. Illetve a téli időszak után a sós hólé is komoly pusztítást tud végezni a fémfelületeken.
Már hallottam motormosásról, de ez mennyire megoldható, kivitelezhető?
mazda-auto.hu | 2011-07-05 08:25 k.gyozo részére
Valójában csavar függő. Kézzel meghúzva ki lehet próbálni, hogy a hatlap sarkai nem érnek-e bele hamarabb a könnyűfém felnibe, mint ahogy a kúpos csavarfej megszorul a felnin. A másik kérdés, hogy mennyire ép az acélfelnire használt csavar kúpja, nincs-e rajta bemarás?