2025. Március 3. Hétfő - Kornélia

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Vekusz | 2011-07-28 14:38

Tisztelt Mazda!

Koszonom a gyors valaszt.

Udvozlettel

Vekusz

mazda-auto.hu | 2011-07-28 11:39 Vekusz részére

Eddig csak a szokásos szervizeket végezték el, sajnos két szerviz között egyszer 25000 km-t futott az autó (15000-40000), de reméljük nem hagyott mély nyomot a motorban. A vezérlés láncos, így nem kell szíjat cserélni. A váltóolajat, fagyállót, gyújtógyertyákat kell/érdemes 100000 km-nél cserélni a szokásos munkákon felül.

Vekusz | 2011-07-28 09:21

Tisztelt Mazda!

Nemreg vasaroltam egy Mazda 3-at Olaszorszagban. Az autot Magyarorszagon szervizeltek, latszolag teljesen rendben van. Amennyiben lehetseges, szeretnem megtudni, hogy milyen szerviz beavatkozasokat vegeztek rajta eddig, illetve a legutobbi alkalommal. Lenginkabb a vezermuszij csere erdekelne, mert 92000 km korul vagyok most. Az auto adatai:
Mazda 3 1600ccm, 2007 evjarat, JMZBK14Z281623626 (feltrehetoleg ez a motoszam, az alvazszamot nem talaltam meg)

Valaszukat elore is koszonom! Udvozlettel: Vekusz

tamassmn | 2011-07-27 09:34

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy honmnan lehet mazda 3 (2005) javítási kézikönyvet (repair manual) letölteni, vagy szerezni? A keresőbe beírva nem igazán lehetséges ez költséghatékony módon! Köszi előre is!

mazda-auto.hu | 2011-07-27 08:33 Endrus részére

Valószínűleg CAN BUS kommunikációs hiba lép fel esetenként a műszerfal és a légzsák központ (SAS) között. A műszerfal nem kapja meg az "ellenőző üzenetet" ettől a rendszertől.

Endrus | 2011-07-26 21:50

2007-es 1.6 benzines, 5 ajtós M3 az alábbi rejtjelet küldte:
- műszerfalon lufis ember pirosan világít (légzsák)
- hibakód U2064

hibakód törlés nem segített, egyből visszajött a kód, majd 3-4 nap után szépen ahogy jött el is tűnt minden.
Az időjárási körülmény ebben az időben szélsőségesen meleg volt, ha ez jelenthet valamit, bár mélygarázsban parkolok.

Az autó sérülésmentes, légzsákok nem voltak babrálva.

Van valami teendőm?

mazda-auto.hu | 2011-07-20 12:29 HorCsa részére

Igen, az EGR esélyes lehet, de a hibakód olvasásának utalnia kell erre. Talán kijelenthetem, hogy egyes esetekben a legnehezebben diagnosztizáható ez a motor, persze nem mindig.

solyomzuzo | 2011-07-20 11:08 HorCsa részére

Motorblokkhoz hasonló lámpa nálam is jelzett, bár egy Suzuki Alto-ról volt szó. 100e km volt benne, mikor egy hosszabb túra közben gyulladt ki először. Pár nap múlva elaludt. Aztán egy hónap múlva újra jelentkezett. Ezután kb. heti rendszerességgel ki-kigyulladt. Végül már szinte állandósult a hibajelzés. Az EGR-szelep nem működött megfelelően, ezt pedig egy motordiagnosztika derítette ki. Ha lenne autószerelő ismerősöm, akkor hozzáküldenélek - ha érted mire gondolok...

HorCsa | 2011-07-20 08:53

Sziasztok!

A következő problémára tudtok valami megoldást ötletet:

1.6 disel mazda3
Kb 3000km-rel ez előtt tankolás után (ami lehet csak véletlen) kigyulladt a motorblokk lámpa. Az autó nem ment, elment a teljesítmény. Ha leállítottam és újra elindítottam a lámpa már nem égett, de amint elindultam a kocsival kigyulladt és nem ment. Hazavittem. 4-5 óra múlva mikor megint hazaértem gondoltam megnézem mi van vele. Nem produkálta a hibát. Ez után mentem vele kb 3000km-t és akkor jött elő megint. Mentem vele kb 80km-t úgy h mindig mikor kigyulladt és visszaesett a teljesítmény megálltam újraindítottam és akkor egy darabig ment rendesen. Bevittem a szervízbe de semmi hibakód nem volt benne ami erre a hibára utalt volna. Azt mondták ha kigyullad megint akkor vigyem be úgy h ég a lámpa. Persze azóta is egyszer egyszer kigyulladt csak nem munkaidőben és újraindítás után eltűnt és pár 100km-ig megint nem jelentkezett. Ma reggel viszont kigyulladt és folyamatosan ég újraindítás után is. 3000-es fordulat fölé még üresben sem pörög a motor. Megyek is délután a szervízbe csak gondoltam talán van valami tippetek.

Vik8 | 2011-07-06 10:55

Sziasztok!

A következő dologgal kapcsolatban szeretnék érdeklődni:
szoktátok-e a motorteret tisztítani, ha igen, akkor hogyan, milyen módon?

A motortér eléggé érzékeny pontja az autónak, gondolom, de engem pl. idegesít a sok por, kosz, ami lerakódik benne és mondjuk levegővel nem lehet kitakarítani. Illetve a téli időszak után a sós hólé is komoly pusztítást tud végezni a fémfelületeken.
Már hallottam motormosásról, de ez mennyire megoldható, kivitelezhető?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó