2025. Január 13. Hétfő - Veronika
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Tibo | 2011-05-05 12:53 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ. Sajnos egyik eset sem áll fent, a klímát egyáltalán nem használom, általában egyedül utazom, és a felszereltség része a guminyomás sensor (ennek ellenére rendszeresen ellenőrzöm, és 2.2, 2.3-as nyomáson van).
gumik pedig a gyári méretek (205/50/R17 és 195/65/15 váltó felnivel). Sajnos mindkettővel hasonlóan magas a fogyasztás.
A levegőszűrőt viszont akkor lehet megnézetem, hátha az a baj forrása.
Önöknek milyen tapasztalataik vannak az átlagos fogyasztási tarományról ennél a modellnél (Sport kivitel)?
mazda-auto.hu | 2011-05-05 09:47 Tibo részére
Amennyiben a légkondícionáló folyamatosan terheli a motort, akkor elfogadható az adat. Ehhez hozzájárulhat még rendszeres nagyobb súlyterhelés, alacsony guminyomás, gumiméret-típus, országúton tetőcsomagtartó, eltömődött levegőszűrő..
Tibo | 2011-05-04 22:32
Érdeklődnék, hogy 2010-es, Mazda 3 TX (Benzines 1.6) esetén, normális e az, hogy városban, a legkíméletesebb használat mellett is 10-11 literre jön ki az átlagfogyasztás?
Sajnos nem tudom ez alá vinni, pedig már mindent próbáltam.
Országúton normális tempó mellett (90-100)is 8 fölött fogyaszt, autópályán pedig 9 liter körül (130km/h).
Nem csak a fedélzeti számítógép szerint, hanem hagyományos kalkuációval is. Van valakinek hasonlóan rossz tapasztalata?
mazda-auto.hu | 2011-04-28 10:06 peti007 részére
Ha nincs hibakód akkor nem. Az adalék tartály (korom semlegesítés) ritkábban esedékes feltöltése esetén kell nullázni a tankolás számlálót a gyári szerviz műszerrel.
peti007 | 2011-04-27 23:13
Az igaz hogy olajcsere után ki kell ütni valamilyen szervíz-/hibakódot? 2004-es 1.6-os diesel autóm van?
mazda-auto.hu | 2011-04-26 15:51 Vik8 részére
Klíma ellenőrzést kell végeztetni.
Vik8 | 2011-04-26 14:37 mazda-auto.hu részére
Köszi a választ!
Mi a helyzet abban az estben, ha 23 fok Celsiusnál melegebb van, esetleg ahhoz közeli a hőmérséklet, és elég nagy a különbség (a legminimálisabb hőfokra van állítva a klíma)?
mazda-auto.hu | 2011-04-26 13:00 Vik8 részére
Ha nem sok a külső hőmérséklet és a megkívánt belső hőmérséklet közötti különbség, és 23C foknál nem magasabb a külső hőmérséklet, akkor ún. takarékos (economy) állásban ki-be kapcsolgathat a klíma. A ventillátor bekapcsolása természetes jelenség.
Vik8 | 2011-04-26 12:05
Sziasztok,
A közelmúltban, ahogy kezdett egyre jobban felmelegedni az idő, elkezdtem használni az autó klímáját(manuális).
Ami furcsaságot észrevettem, hogy a kompresszor alapjáraton 8-10 másodpercenként ki-be kapcsol (a működési és állási időtartam is nagyjából ugyanannyi, azaz kb. 8-10 mp). Amikor a kompresszor bekapcsol, vele együtt a hűtő mögötti venti is bekapcsol - gondolom a menetszél hiánya miatt.
Menet közben ez az időtartam kicsit több, de az arányok ugyanazok.
Ugye ez nem normális, hogy ilyen gyakran ki- és bekapcsol? Mi lehet a baj - kevés a gáz, vagy esetleg rossz termosztát?
Köszi a válaszokat előre is.
mazda-auto.hu | 2011-04-22 08:56 tamassmn részére
Rendkívül változó. Van akinek 40000 km-enként fékbetétet kell cserélni, 80000-nél pedig tárcsát, viszont olyan is van, amikor ennek a háromszorosát bírják az alkatrészek. Vezetési stílus, úthálózat függvénye. Az 1,4-1,6-os esetében 23 mm minimális vastagságig szabályozhatóak a tárcsák, és a gyári ajánlás szerint 2 mm vastagság elérésénél kell cserélni a betéteket.