2025. Január 13. Hétfő - Veronika
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-05-18 10:18 Bálint66 részére
A magyarországi származású TE az eggyel alacsonyabb CE fokozathoz képest elsősorban digitális klímát, hátul is elektromos ablakemelést, fekete kárpitot-burkolatot, fényezett tükröket-kilincseket, bőrözött kormányt és váltógombot nyújt többletként. A SPORT kizárólag a karosszéria ötajtós mivoltára utal.
Bálint66 | 2011-05-18 09:20
Most fog a családba kerülni egy 2007-es Sport TE Mazda 3-as 1.6-os a Xedos-unk mellé. :-) Mazda-Autót kérdezném, hogy a TE jelzés, és a Sport mit takar ennél a típusnál a többihez képest?
Válaszodat előre is köszönöm!
Vik8 | 2011-05-16 14:49 mazda-auto.hu részére
Hello,
Köszönöm az ötleteket.
Már nagyon bosszantott ez a dolog, így hát kísérletbe fogtam. Az első kerekek helyére visszatettem a téli abroncsokat, melyek acélfelnire vannak szerelve (egy idényt voltak még csak használva). Az eredmény önmagáért beszélt, ami igazolhatja a feltevésem, hogy a gyári felnikkel/felnivel van a gond.Persze hallottam már ismerőstől, hogy az abroncs hibás volt és ez okozott hasonló jelenséget.
Szóval a téli kerekekkel szép a futása az autónak,semmi rázás, szitálás meg ilyenek.
Ezek után már csak azt nem értem, hogy a centírozóval ezt miért nem lehet/lehetett kimutatni? Gyanús nekem, hisz alig pörgeti meg a kereket a gép... és így nem forog olyan fordulattal, melynél előjön ez a probléma.
Amikor visszamentem a gumishoz, aki először feltette az új felniket, és mentünk egy próbautat, véleménye szerint ez a "rázkódás" elhanyagolható... biztos igaza van - de szerintem egy jól centírozott keréknek olyan sima futásúnak kell lennie, hogy semmit ne lehessen érezni.
mazda-auto.hu | 2011-05-11 13:25 Vik8 részére
A centrírozó gépen a felnivel együtt forg a gumi, így a szakembernek látnia kell, ha keréksúllyal nem megoldható probléma van. Elképzelhető például, hogy a kerékagy és a féktárcsa közé szorult valami szerelés közben, vagy a féltengely rögzítése, esetleg maga a féltengely problémás.
Vik8 | 2011-05-11 12:58 Tibo részére
Igazán nincs mit, csak gondoltam megosztom ezt az infót.
Esetleg az abroncstémával kapcsolatban, nincs ötleted?
Szervo okozhat-e ilyet?
Már nem tudom mit csináljak, 4x voltam centíroztatni a gumikat.
Nem tudok mire gondolni, csak arra hogy a felnivel van valami kehe.
Tibo | 2011-05-10 09:11 Vik8 részére
Szia!
Köszi az adatot, én azt olvastam sok helyen, hogy bár az új Mazda 3-ban a nyomaték csökkent (0-100km +1mp), a fogyasztás viszont emelkedett. Egyébként ha jól tudom, a motor az szinte ugyanaz, csak a hangolás más. Gondolom károsanyagkibocsátásban nagyon jó az új 3-as. Csak a többi paraméter lett rosszabb.
Ezért lennék kiváncsi elsősorban új M3 tulajok véleményére.
Vik8 | 2011-05-09 12:44
Sziasztok!
Korábban írtam erre a fórumra gumiabroncsokkal kapcsolatban (2011-04-10, 21:35), mint kiderült a cenztírozás nem volt megfelelő - de lehet, mégsem.
A hétvégén tetettem új abroncsokat a gyári alufelnire. Megint azt vettem észre, hogy X km/h sebességnél ráz a kormány. Eszméletlen. Szóval megfigyeltem, hogy igazából a felnik átrakása (előről hátra) és az újracentírozás "oldotta" meg a gondot. Most az abroncs cserével újra előre kerültek a hátsó felnik, és megint érzékelhető a rázkódás. Nem hiszem, hogy a centírozás lenne a rossz, ugyanazon a gépen centírozták a gumikat, mint amikor a problémámat "orvosolták", és centír után még ellenőrizve is lett hogy megfelelő-e a centírozás.
Arra gyanakszom hogy valamelyik felni a ludas. Vele lehet valami (engem az is zavar pl. hogy amikor centírozzák a kerekeket, elég alacsony fordulaton pörgetik meg).
Van valami mód arra, hogy meg lehessen nézni a felniket, hogy esetleg nem ütnek-e?
Vik8 | 2011-05-09 12:32 Tibo részére
Hello,
Nekem egy 2006-os 1.6-os Mazdám van. Nem tudom, mennyire tér el a két Mazda motorja egymástól, talán annyira nem - láttam, hogy hasonló teljesítményre képesek (1.6 / 77kW / 105 LE). Vegyesen használom, megyek vele pályán is, városban is. Igaz nem száguldozom vele, kíméletes vezetés mellett eddig legkevesebb ~7 liter fogyasztás jött ki (klíma használata nélkül, 195/65 R15-ös gumik mellett).
Nem tudom, ez mennyire lehet mérvadó, csak infót szerettem volna adni.
Tibo | 2011-05-05 21:42 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, nagyon érdekelne mások tapasztalata!
mazda-auto.hu | 2011-05-05 15:51 Tibo részére
Nem panaszkodtak rá eddig ügyfelek, így nincsenek adataink. Ha lesz lehetőségem, rá fogok kérdezni a kötelező szervizeléseknél.