2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-03-26 10:04 Piro részére

1.A cikket egy teljesen független ausztrál újságtól vettük át. 2. Aktív biztonsági jellemzők terén a Hármas kiemelkedően teljesít. A passzív biztonság terén a gyalogosvédelme nem teljesen kielégítő, mivel viszonylag közel van a motorháztető a motorhoz. 3. Maga a Tripla-H utascella rendkívül merev, a Mazda3 az ütközési teszt (euro ncap) pontszámai alapján eléri az öt csillagot, de a műszerfal kialakítása miatt (térd)mégsem adták meg neki a maximális elismerést.

Piro | 2008-03-26 00:22

Koszi mindenkinek a segitseget! :)
Automata valtonal, szerintetek mennyit kell meg raszamolni a fogyasztasra? Regebben olvastam, hogy az M3-asok torestesztjei viszonylag gyengebbre sikerultek mint a vetelytarsake. Ezen az oldalon viszont kiemelik a kiemelkedo biztonsagot. Az persze nekem is vili, h nem fogja egy Mazdas lap azt irni az autoirol, h vacakok es megbizhatatlanok, megis az erdekelne, hogy az elmult idoszakban tortent-e fejlesztes ezen a teren.
piro

tommi | 2008-03-25 17:22 Piro részére

Hello Piro!

Nekem is 1.6-os (benzines) M3 van. Amit t.andras írt, az nálam is nagyjából hasonló: a vegyes fogyasztás úgy 7,3-7,5 liter, de városon kívül sem igen megy 6,5 alá (igaz általában 100-120 között megyek). A városi fogyasztást nem tudom, annyit nem használom városon belül, hogy érdemes lenne számolni. Megvásárlás után a fogyasztás sokkoló volt, de 3-4000 km után csökkent.

mazda-auto.hu | 2008-03-25 10:15 Piro részére

Abszolút igaz a megállapítás, hogy városi közlekedésben inkább csak hátrányai vannak a 2 literes benzinesnek a kisebb motorokkal szemben. Országúton viszont ellenkezőleg, az előnyei túlsúlyba kerülnek.

Piro | 2008-03-24 23:02

Andras, ha idod es kedved engedi, kerlek irj meg a tapasztalataidrol.Igazabol nalam a valasztas kifejezetten "erzelmi" alapon esett a Mazdara, valojaban fogalmam sincs, hogy tevedek-e a tipusvalasztasnal.
(Amugy mindenkitol szivesen vennem a tanacsokat, eszreveteleket.)
Elore is koszi szepen!
Piro

Piro | 2008-03-24 22:30

Andras, nagyon koszonom a segitseget! Nalam az arany korulbelul 30-70%lesz a varosi kozlekedes javara.Nehany napja egy 1300-as Suzuki utan, kolcson masinan kozlekedunk.(1900-as Jetta) Teljesen igazad van, siman erezheto, az altalad emlitett "etvegy", eppen ezert gondolkoztam az erosebb auton. Mindenesetre, ha varosban erezhetoen dragabba valna az autozas (+ dragabb a biztositas is), vsz esszerubb dontes szamomra, ha egy 1,6-os modellt valasztok..... Megegyszer koszonom szepen a segitseget,tovabbi biztonsagos autozast kivanok!
Piro

t.andras | 2008-03-24 19:28

Piro!
nekem 1,6 benzines 3-asom van.vegyes fogyija 7,3(70% o.út, 30%város).
Kérdéses attól is függ hogy hol használnád inkbább.a városban jobban érzékelhető lenne a különbség a fogyasztásban, o.úton már kevésbé.abban igazad van hogy a 2-ezres motor nem erőlködne annyira mint az 1,6os, de minél jobban megszokja az ember a motor többlet teljesítményét, annál jobban nyomja a gázt később,azaz a fogyi nő(legalábbis általában).:-)
autópályára mindenképp jobb a 2ezres, akár benzin, akár dízel, már csak a 6. fokozat miatt is.(engem kicsit zavar hogy nagyobb tempónál sokat pörög a motor.
Remélem segítettem.
Üdv:András

Piro | 2008-03-24 16:48

Kedves Tommi!
Igazabol a kerdesem arra az esetre vonatkozott, ha megvennem a nagyobb teljesitmenyu autot.Jo lenne tudni, h ez kb mekkora havi tobbletkoltseget okozna. Termeszetesen a katalogusok/adatlapok adatait is tiszteletben tartjuk, de azert megiscsak biztosabb forrasnak tunnek szamomra a tulajdonosok tapasztalatai.Koszi szepen a valaszt!:)

tommi | 2008-03-23 17:48 Piro részére

A műszaki adatlapok alapján van némi különbség a két motor fogyasztása között (mind benzines, mind dízel esetében). De a kérdésben nem merült fel az árkülönbség. Ha pedig a pénz nem számít, akkor szerintem mindenképpen a 2 literes a jobb vétel (én abból is a dízelt venném).

Piro | 2008-03-23 13:12

Kedves Mazdasok!

Uj Harmasas vasarlasa elott allunk es nehezen tudjuk eldonteni, h 1600-as vagy 2000-es motorral vegyuk-e meg az uj csaladtagot.Azt szeretnem kerdezni, h a fogyasztasban van-e lenyegi kulonbseg, abbol az egyszeru logikabol kiindulva, h talan egy erosebb motor kevesbe erolkodik ugyanakkora suly mozgatasanal, igy talan nem is eszlelheto annyira, hogy nagyobb lenne az etvagya? Vagy nagyot tevedek? Valaszukat elore is koszonom! P

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó