2025. Március 6. Csütörtök - Leonóra
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Piro | 2008-03-26 13:01
Igazan nem szerettem volna szemtelenkedni, ha ugy ment at az uzenetem, elnezest kerek! Teljesen klassz,hogy egy markakepviselo kiall az altala kepviselt marka mellett. Raadasul, mint mondtam,igenyeimnek maximalisan megfelelonek tunik a Harmas, de mivel fiatal versenyzo vagyok, ezert fordultam a nalam tapasztaltabbakhoz.Korrektsegetek felol semmi ketsegem, az elozzo valaszod is errol gyozott meg.Koszonom szepen!
mazda-auto.hu | 2008-03-26 10:04 Piro részére
1.A cikket egy teljesen független ausztrál újságtól vettük át. 2. Aktív biztonsági jellemzők terén a Hármas kiemelkedően teljesít. A passzív biztonság terén a gyalogosvédelme nem teljesen kielégítő, mivel viszonylag közel van a motorháztető a motorhoz. 3. Maga a Tripla-H utascella rendkívül merev, a Mazda3 az ütközési teszt (euro ncap) pontszámai alapján eléri az öt csillagot, de a műszerfal kialakítása miatt (térd)mégsem adták meg neki a maximális elismerést.
Piro | 2008-03-26 00:22
Koszi mindenkinek a segitseget! :)
Automata valtonal, szerintetek mennyit kell meg raszamolni a fogyasztasra? Regebben olvastam, hogy az M3-asok torestesztjei viszonylag gyengebbre sikerultek mint a vetelytarsake. Ezen az oldalon viszont kiemelik a kiemelkedo biztonsagot. Az persze nekem is vili, h nem fogja egy Mazdas lap azt irni az autoirol, h vacakok es megbizhatatlanok, megis az erdekelne, hogy az elmult idoszakban tortent-e fejlesztes ezen a teren.
piro
tommi | 2008-03-25 17:22 Piro részére
Hello Piro!
Nekem is 1.6-os (benzines) M3 van. Amit t.andras írt, az nálam is nagyjából hasonló: a vegyes fogyasztás úgy 7,3-7,5 liter, de városon kívül sem igen megy 6,5 alá (igaz általában 100-120 között megyek). A városi fogyasztást nem tudom, annyit nem használom városon belül, hogy érdemes lenne számolni. Megvásárlás után a fogyasztás sokkoló volt, de 3-4000 km után csökkent.
mazda-auto.hu | 2008-03-25 10:15 Piro részére
Abszolút igaz a megállapítás, hogy városi közlekedésben inkább csak hátrányai vannak a 2 literes benzinesnek a kisebb motorokkal szemben. Országúton viszont ellenkezőleg, az előnyei túlsúlyba kerülnek.
Piro | 2008-03-24 23:02
Andras, ha idod es kedved engedi, kerlek irj meg a tapasztalataidrol.Igazabol nalam a valasztas kifejezetten "erzelmi" alapon esett a Mazdara, valojaban fogalmam sincs, hogy tevedek-e a tipusvalasztasnal.
(Amugy mindenkitol szivesen vennem a tanacsokat, eszreveteleket.)
Elore is koszi szepen!
Piro
Piro | 2008-03-24 22:30
Andras, nagyon koszonom a segitseget! Nalam az arany korulbelul 30-70%lesz a varosi kozlekedes javara.Nehany napja egy 1300-as Suzuki utan, kolcson masinan kozlekedunk.(1900-as Jetta) Teljesen igazad van, siman erezheto, az altalad emlitett "etvegy", eppen ezert gondolkoztam az erosebb auton. Mindenesetre, ha varosban erezhetoen dragabba valna az autozas (+ dragabb a biztositas is), vsz esszerubb dontes szamomra, ha egy 1,6-os modellt valasztok..... Megegyszer koszonom szepen a segitseget,tovabbi biztonsagos autozast kivanok!
Piro
t.andras | 2008-03-24 19:28
Piro!
nekem 1,6 benzines 3-asom van.vegyes fogyija 7,3(70% o.út, 30%város).
Kérdéses attól is függ hogy hol használnád inkbább.a városban jobban érzékelhető lenne a különbség a fogyasztásban, o.úton már kevésbé.abban igazad van hogy a 2-ezres motor nem erőlködne annyira mint az 1,6os, de minél jobban megszokja az ember a motor többlet teljesítményét, annál jobban nyomja a gázt később,azaz a fogyi nő(legalábbis általában).:-)
autópályára mindenképp jobb a 2ezres, akár benzin, akár dízel, már csak a 6. fokozat miatt is.(engem kicsit zavar hogy nagyobb tempónál sokat pörög a motor.
Remélem segítettem.
Üdv:András
Piro | 2008-03-24 16:48
Kedves Tommi!
Igazabol a kerdesem arra az esetre vonatkozott, ha megvennem a nagyobb teljesitmenyu autot.Jo lenne tudni, h ez kb mekkora havi tobbletkoltseget okozna. Termeszetesen a katalogusok/adatlapok adatait is tiszteletben tartjuk, de azert megiscsak biztosabb forrasnak tunnek szamomra a tulajdonosok tapasztalatai.Koszi szepen a valaszt!:)
tommi | 2008-03-23 17:48 Piro részére
A műszaki adatlapok alapján van némi különbség a két motor fogyasztása között (mind benzines, mind dízel esetében). De a kérdésben nem merült fel az árkülönbség. Ha pedig a pénz nem számít, akkor szerintem mindenképpen a 2 literes a jobb vétel (én abból is a dízelt venném).