2025. Március 6. Csütörtök - Leonóra

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Piro | 2008-03-26 13:01

Igazan nem szerettem volna szemtelenkedni, ha ugy ment at az uzenetem, elnezest kerek! Teljesen klassz,hogy egy markakepviselo kiall az altala kepviselt marka mellett. Raadasul, mint mondtam,igenyeimnek maximalisan megfelelonek tunik a Harmas, de mivel fiatal versenyzo vagyok, ezert fordultam a nalam tapasztaltabbakhoz.Korrektsegetek felol semmi ketsegem, az elozzo valaszod is errol gyozott meg.Koszonom szepen!

mazda-auto.hu | 2008-03-26 10:04 Piro részére

1.A cikket egy teljesen független ausztrál újságtól vettük át. 2. Aktív biztonsági jellemzők terén a Hármas kiemelkedően teljesít. A passzív biztonság terén a gyalogosvédelme nem teljesen kielégítő, mivel viszonylag közel van a motorháztető a motorhoz. 3. Maga a Tripla-H utascella rendkívül merev, a Mazda3 az ütközési teszt (euro ncap) pontszámai alapján eléri az öt csillagot, de a műszerfal kialakítása miatt (térd)mégsem adták meg neki a maximális elismerést.

Piro | 2008-03-26 00:22

Koszi mindenkinek a segitseget! :)
Automata valtonal, szerintetek mennyit kell meg raszamolni a fogyasztasra? Regebben olvastam, hogy az M3-asok torestesztjei viszonylag gyengebbre sikerultek mint a vetelytarsake. Ezen az oldalon viszont kiemelik a kiemelkedo biztonsagot. Az persze nekem is vili, h nem fogja egy Mazdas lap azt irni az autoirol, h vacakok es megbizhatatlanok, megis az erdekelne, hogy az elmult idoszakban tortent-e fejlesztes ezen a teren.
piro

tommi | 2008-03-25 17:22 Piro részére

Hello Piro!

Nekem is 1.6-os (benzines) M3 van. Amit t.andras írt, az nálam is nagyjából hasonló: a vegyes fogyasztás úgy 7,3-7,5 liter, de városon kívül sem igen megy 6,5 alá (igaz általában 100-120 között megyek). A városi fogyasztást nem tudom, annyit nem használom városon belül, hogy érdemes lenne számolni. Megvásárlás után a fogyasztás sokkoló volt, de 3-4000 km után csökkent.

mazda-auto.hu | 2008-03-25 10:15 Piro részére

Abszolút igaz a megállapítás, hogy városi közlekedésben inkább csak hátrányai vannak a 2 literes benzinesnek a kisebb motorokkal szemben. Országúton viszont ellenkezőleg, az előnyei túlsúlyba kerülnek.

Piro | 2008-03-24 23:02

Andras, ha idod es kedved engedi, kerlek irj meg a tapasztalataidrol.Igazabol nalam a valasztas kifejezetten "erzelmi" alapon esett a Mazdara, valojaban fogalmam sincs, hogy tevedek-e a tipusvalasztasnal.
(Amugy mindenkitol szivesen vennem a tanacsokat, eszreveteleket.)
Elore is koszi szepen!
Piro

Piro | 2008-03-24 22:30

Andras, nagyon koszonom a segitseget! Nalam az arany korulbelul 30-70%lesz a varosi kozlekedes javara.Nehany napja egy 1300-as Suzuki utan, kolcson masinan kozlekedunk.(1900-as Jetta) Teljesen igazad van, siman erezheto, az altalad emlitett "etvegy", eppen ezert gondolkoztam az erosebb auton. Mindenesetre, ha varosban erezhetoen dragabba valna az autozas (+ dragabb a biztositas is), vsz esszerubb dontes szamomra, ha egy 1,6-os modellt valasztok..... Megegyszer koszonom szepen a segitseget,tovabbi biztonsagos autozast kivanok!
Piro

t.andras | 2008-03-24 19:28

Piro!
nekem 1,6 benzines 3-asom van.vegyes fogyija 7,3(70% o.út, 30%város).
Kérdéses attól is függ hogy hol használnád inkbább.a városban jobban érzékelhető lenne a különbség a fogyasztásban, o.úton már kevésbé.abban igazad van hogy a 2-ezres motor nem erőlködne annyira mint az 1,6os, de minél jobban megszokja az ember a motor többlet teljesítményét, annál jobban nyomja a gázt később,azaz a fogyi nő(legalábbis általában).:-)
autópályára mindenképp jobb a 2ezres, akár benzin, akár dízel, már csak a 6. fokozat miatt is.(engem kicsit zavar hogy nagyobb tempónál sokat pörög a motor.
Remélem segítettem.
Üdv:András

Piro | 2008-03-24 16:48

Kedves Tommi!
Igazabol a kerdesem arra az esetre vonatkozott, ha megvennem a nagyobb teljesitmenyu autot.Jo lenne tudni, h ez kb mekkora havi tobbletkoltseget okozna. Termeszetesen a katalogusok/adatlapok adatait is tiszteletben tartjuk, de azert megiscsak biztosabb forrasnak tunnek szamomra a tulajdonosok tapasztalatai.Koszi szepen a valaszt!:)

tommi | 2008-03-23 17:48 Piro részére

A műszaki adatlapok alapján van némi különbség a két motor fogyasztása között (mind benzines, mind dízel esetében). De a kérdésben nem merült fel az árkülönbség. Ha pedig a pénz nem számít, akkor szerintem mindenképpen a 2 literes a jobb vétel (én abból is a dízelt venném).

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó