2024. November 23. Szombat - Kelemen
Mazda3 (minden ami szerviz)
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Közvetlen befecskendezés.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Hamisított Mazda motorolajok.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
egon | 2007-11-21 20:00
Sziasztok lenne egy kérdésem az új mazda-3 on mindig világít a tompított fényszóró tudja valaki hogy lehet ki iktatni
mazda-auto.hu | 2007-11-20 12:47
1.Valóban igaz, hogy az 1.6-os dízelmotor PSA fejlesztés. Elõször is az olajok dobozán is olvasható viszkozitási számok, hideg és melegoldali értékeihez tartozó hõmérsékleti meghatározások, átlagos értékek. Megpróbáljuk ezt szemléltetni: Mûködési hõfokon (100C) a legvastagabb 30-as (0w-30) akár megegyezõ sûrûségû is lehet a leghígabb 40-es (pl.:15w-40) olajjal. Ennek ellenére a SAE táblázat alapján egyforma hõmérsékleti kategóriába esnek. További példa: Két harmincas jelzésû olaj közül az a hígabb 100C fokon, amelyik esetében kisebb a különbség a hideg és a melegoldali jelzés számai között. Tehát egy 5w-30 hígabb 100C-on, mint egy 0w-30. Ebbõl is látható, hogy a dobozon látható számok nem feltétlenül tükrözik, hogy az adott olajat milyen hõmérsékleti tartományokra ajánlják. 2. A 0w-40 gyakorlatilag minden belsõ égésû erõforrásban megállja a helyét, mondjuk ezt anélkül, hogy megnéznénk mi a gyári elõírása az adott motornak. Ez az olaj hidegben és melegben is a ma elérhetõ legnagyobb védelmet biztosítja...,de nem feltétlenül optimális minden esetben a kenés szempontjából, hiszen a kenés mértékét nem az olaj vastagsága határozza meg. Az olaj nagyobb vastagsága a tömítettséget fokozhatja egy kopott motorban, illetve a gyári illesztési hézagoknak megfelelõ olajfilmet biztosít. Ezen kívül egy vastagabb olaj valamivel késõbb vékonyodik el veszélyes mértékben, ha valamilyen oknál fogva (hiba, vagy versenypálya) túlmelegszik az olaj. Az átlagos olajhõmérséklet természetesen nem tükrözi az olajkör egy-egy részén fellépõ hõmérsékleti csúcsokat (amiket károsodás nélkül kezelnek az olajok, ha jó az áramlás), errõl majd cikkünk következõ részeiben. A lényeg, hogy a gyáraknak az extrém felhasználási körülményeket figyelembe kell meghatározni az olajbesorolást az adott típusához. Mint a Ferrari példája is mutatja, az autó utcai használata közben a sokkal hígabb olaj is teljesíti a gyár által elõírt feltételeket, hiszen nem megy 100C fok fölé az átlagos olajhõmérséklet. Mivel a Ferrari gyár is tudja, hogy autóit elég nagy számban ki-ki viszik versenypályára is, ezért kalkulálnia kell extrémebb esetekre is, melyek valószínûsége nagyobb a melegebb térségekben. Megjegyezzük egyébként, hogy amennyiben egy csak magas fordulatszámon járna a motor, amikor extrém magas az olajhõmérséklet, akkor semmi baj nem lenne, hiszen nagy fordulaton tökéletes az áramlás, viszont ha ilyenkor leesik a fordulatszám, akkor a túl híg olajjal már nem kellõ mértékû az. Ehhez elárulok elõzetesen egy dolgot az késõbbi cikkbõl, volt olyan Formula-1-es csapat, amelyik egyfokozatú 5-ös olajat használt. Azok a motorok 16-18000/perc fordulaton járnak. Szóval a lényeg, hogy a 30-as kevésbé terheli a motort és ugyanúgy védi, sõt, valamivel jobban hût. A 0w egyik másik dolog. A Mazda pillanatnyilag nem ajánlja ezelket az olajokat, mivel õk ilyennel nem szereztek tapasztalatot, hiszen a Mazda Dexelia palettán egyenlõre nincs 0w-s olaj. Ettõl függetlenül a technika mai állása szerint a motorok szempontjából nincs jobb a 0w-vel kezdõdõ olajoknál. 3. A ma kapható, megfelelõ viszkozitási indexû olajok általában beleesnek valamelyik elõírt jelzésbe (API,ACEA), amibõl elég egyet teljesítenie.
mazda3 | 2007-11-19 19:49
Köszönöm a válaszokat!
ÁTOLVASTAM AZ AJÁNLOTT CIKKEKET.
Tudomásom szerint a FORD FOCUS és a VOLVO S40/V50 is ezt a 110LE-s turbodieselt használja.
/Talán PEUGEOT fejlesztés/
Van aki szintén 30-ast ajánlja a 40-es helyett.
A gyári könyv : SAE viszkozitási számok hõmérsékleti tartomány táblazata az ajánlott
5W-30 -nál API CF, ACEA B1/B3/B5 kb. -30 celsiusfoktól plussz 30-ig,
a 10W-40-nél API CF, ACEA B3, -25 c-tól plussz 45-ig mutatja a táblázatban.
Tulajdonképpen ez azt jelenti, hogy milyen külsõ hõmérsékleti tartományra ajánlják?
pl. a 0W-40 miért nem jobb mint a 0W-30, GONDOLVA A NAGY NYÁRI MELEGEKRE /pl. a cikkben említett FERRARI -ra gondolva ahol melegebb éghajlatra a második jelölõszám is magasabb/
valamin az API ill. ACEA jelölések közül mindeyiket teljesítenie kell vagy elég egyiket -- pl. ACEA-ból B1 vagy külön a B3 stb. ?
KÖSZÖNETTEL: Zoom-Zoom
mazda-auto.hu | 2007-11-19 17:01
Köszönjük szépen.
Felhõ | 2007-11-19 16:56
Sziasztok!
A múlt héten voltam Békéscsabán szervizben. Meg szeretném köszönni a szives vendéglátást. Az autómat hibátlanul megjavitották és még jól is éreztem magam. Azóta élmény autózni vele. Még egyszer nagyon a csapat összes tagjának, mindenkinek csak javasolni tudom. További sok sikert, sziasztok. Földi Gábor
mazda-auto.hu | 2007-11-19 16:39
Az olajszûrõ 4235,-Ft, a levegõ 5408,-, a pollen pedig 9178,-. A dobozon található besorolása szám második számjegye a motorolaj üzemmeleg (100C) állapota melletti viszkozitása (sûrûsége) alapján történõ besorolást jelzi. A 40-es 100C fokon sûrûbb, mint a 30-as. Az adagolófúvókás olajok az áramlási tulajdonságok (hûtés) fokozása érdekében hígabbak az átlagos 40-es olajoknál, a 40-es kategória alsó határát súrolja a 100C-on mért sûrûségük. Mivel a Mazda3-hoz a hígabb xx-20-as olajok használata is engedélyezett (EU-ban), ezért ez nem gond. Mi elsõsorban a 0w-30 jelzésû motorolajat preferáljuk, de hajlunk a 20-as használatára is. FONTOS: Az olajnyomás nem egyenlõ a megfelelõ kenéssel. A kenést elsõsorban az áramlás mértéke befolyásolja. A hígabb olaj pedig gyorsabban áramlik. Többet megtudhatsz a motorolajokról az innen balra található KONCEPCIÓ rovatunkban olvasható MOTOROLAJ 1-4 cikkbõl.
mazda-auto.hu | 2007-11-19 15:50
karee - Nagyjából 1/2 óra, de ha javítás is követi, akkor annak része.
mazda3 | 2007-11-19 15:06
1.6 TurboDIESEL , 1ÉVES hármasom van..Néhány kérdésem lenne!
1. Olajcseréhez jók-e a VW PDTDI autókba is fejlesztett pl. MOBIL S Special V 5W-40 (PDTDI) ill. a CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40(PDTDI) jelölésû olajak? / API és ACEA szabványszámok szerint jónak tünnek/
2. Néztem 0W-40, 0W-30 stb. olajakatis. A nagyobbik szám pontosan mit jelent, mi a jobb ebbe típusba?
3.Olajszûrõ gyárin kívül is található, garanciális kocsiban is használhatóak-e? /MANN,NIPPARTS stb./
4.Mennyi jelenleg a gyári olajszûrõ, levegõszûrõ, pollenszûrõ ára/db, ill. hol találok gyári méreteket, specifikációkat, gyári számokat MAZDA eredeti alkatrészekhez?
KÖSZÖNETTEL: Zoom-Zoom
kareee | 2007-11-19 14:45
Átlagosan mennyi egy diagnosztika.. Csak a kiolvasás ??
mazda-auto.hu | 2007-11-19 08:44
Eddig ilyen problémával nem találkoztunk, "látni" kellene, illetve diagnosztika szükséges.