2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-05-23 08:59 Dracon részére

Gyári javítóív nincs, ez utángyártottban 11150,-Ft. Küszöb viszont gyáriban van, ami 108603,-Ft oldalanként.

mazda-auto.hu | 2011-05-23 08:51 keeper részére

A DiTD egyfajta átmenet a nagynyomású rendszerek és a korábbi hagyományos dízel befecskendezés között, de ez utóbbiakhoz áll közelebb. A rendszerben az adagoló egyes szenzorai szoktak esetenként hibakódokat generálni, viszont ezek a szenzorok nem rendelhetőek, így csak egyes műhelyekben javíthatóak a kiszerelt adagolók. A magyarországi autók esetében sajnos sok az elhanyagolt DiTD, melyekben a hibajelzések gyakran úgynevezett sufnituninggal lettek láthatatlanná téve. Itthoni autók esetében a kevesett futottakat ajánlom. Egyébként a megbízhatóság csak következetes karbantartás, és használat kérdése, így az alkatrész igény is.

Motorolajat legkésőbb 15000 km-enként kell cserélni, a vezérlést pedig 90 vagy 105e kilométerenként. A többi a "szokásos" módon.

Dracon | 2011-05-22 18:31

Tisztelt Mazda-autó! Érdeklődnék hogy kapható-e 99'-es 323-ashoz küszöblemez ill. hátsó kerékív-lemezek.Amennyiben igen, milyen áron?

George25 | 2011-05-21 14:00

Sziasztok!
Eladó 4db 15"-os MIM alufelni 195/65R15-ös Bridgestone gumikkal. 6 osomon volt csak nagyobbakra cseréltem így szeretnék megvállni tőlük. Ár:60000Ft Ha valakit érdekelne írjon a szampli23@freemail.hu címre!

keeper | 2011-05-21 10:55

És persze érdekelne a motorhoz kapcsolód szervizek km vagy idó függvényében...

keeper | 2011-05-21 10:39

Kis kiegészítés:
1. Nagyon érdekelne még, hogy mennyire jellemző a karosszéria rozsdásodása (főleg a hátsó sárvédőívnél emlegetik), és hogy milyen tartósan lehet az ilyenfajta sérüléseket javítani. Mennyire számítható, hogy javítás után 1-2 ével újra előjön.
2. Sehol nem találok leírást a különböző szintekhez tartozó felszereltségről. Érdekelne, hogy mit takar a CE, Comfort, Exclusve, Sportive, TE (Németországban találni Dynamic jelölést is) felszereltségi szintek. Esetleg egy akkori katalógus linkjét is megköszönném.
Üdv: BF

keeper | 2011-05-20 16:03

Üdv mindenkinek!
'01 után gyártott ráncfelvarrott BJ kódú 323 vételét tervezem a 74 KW-os DITD motorral.
Magáról az autóról és a konstrukcióról sok hasznosat megtudtam a korábbi hozzászólásokból, azonban a dízel változatról nem esik sok szó. Az persze alapvetően jó dolog, ha nem tolonganak a fórumon az elkeseredett tulajok:).
Az autót hosszútávra tervezem (~10 év), de az átlagnál kisebb éves futásteljesítménnyel (10-15e km/év) kalkulálok.
Csak és kizárólag végig szakműhelyben vezetett szervízkönyves példányban gondolkodom, lehetőleg első tulajtól (akár Németországig megyek érte). Milyen valós kilométeróra állás mellett érdemes keresgélnem? Csak 100e alatt, vagy belefér a 150e, esetleg 200e is? Illetve a tapasztalatok alapján rendes karbantartás és minőségi üzemanyag(!) mellett mennyit bírnak az üzemanyagbefecskendező-rendszer elemei (pumpa, elektromosan vezérelt befecskendezőfúvókák), illetve a turbó.
A motor tekintetében ezeket az elemeket találom leginkább zsebbenyúlós tételnek, ezek cseréjét mindenképp szeretném elkerülni.
Tudom, hogy ezt a motort alkalmazták a 626-os modellben is (ott egy kicsit korábbi évjárattól) és gondolom, hogy a 323 kisebb tömege mindenképp jótékonyan hat a motor élettartamára.
Olvastam lejjebb légtömegmérő meghibásodásról, cserére szoruló horror árú laposszíjtárcsákról, stb. Mennyire jellemző hibák ezek, illetve milyen előforduló hibákra kell felkészülnöm a motorral kapcsolatban.
Válaszokat előre is köszönöm mindenkinek.
Üdv: BF

mazda-auto.hu | 2011-05-19 08:07 mazda-auto.hu részére

Még a motor hőmérséklet jeladó hibája is okozhat hasonló problémát.

Matifu | 2011-05-18 19:33

Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. Keresek egy Mazda 323-as B-s 1989-es évjárathoz gyújtáselosztót. Sorszáma: T4T73779 Z2 8332 8810, hátulról a harmadik nyolcas szögletes. Ha valaki tud ilyet vagy hol lehet keresni eredményesen akkor jelezzen ide a fórumba. Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-05-18 08:21 szmore részére

Ha a katalizátor izzik, akkor nagyon magas a kipufogógáz hőmérséklete, tehát valószínűleg benzin ég el a kipufogócsőben is. Ez pedig gyújtás kimaradásra utal. Egy CO mérés is segíthet ennek kiderítésében.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó