2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Maz Dani | 2006-07-08 11:32

Köszönöm szépen a megnyugtatást. Esetleg segít ha egy kevésbé folyós olajat használok, vagy esetleg valamilyen adalékot?

mazda-auto.hu | 2006-07-08 09:46

Ezennel is üdvözöljük minden honlap és fórumlátogatónkat.
Ne gondoljunk rögtön a legrosszabbakra, a nyári melegben "túlhígulhat" a nem megfelelõ, vagy nem elegendõ mennyiségû motorolaj, így az is lehet, hogy csak a szelephézagok nincsenek rendben. Nehéz így a távolból megmondani mi csattog. Egyenlõre kár lenne motorcserére gondolni.
2.Motorcsere esetén mindenképpen olyan számla kell az egységrõl, amin a motorszám fel van tüntetve.

Maz Dani | 2006-07-07 15:50

Üdvözletem a fórumnak elõször járok itt. 323-as 1991-es 1,3-as autóm van már lassan 10. éve nyüstölöm de most megijedtem. Hidegen semmi hang, melegen erõsödõ kopogás a motor jobb oldalánál. Vezérmû vagy fõtengely csapágy? Ez kb.anyagiakban mennyi szakszervízben. Vagy vegyek egy komplett motort? Olcsó lenne.Motor csere esetén mik az eljárások a hatóság felé? Köszi ha tudtok válaszolni. Üdv!

mazda-auto.hu | 2006-07-07 08:47

Köszönjük a "+" szavakat! 15000km-enként kell szervizelni az autót, elvileg túl kellett esnie 90e km-nél , vagy 105ekm-nél a szíjcserés szervizen. Váltóolajat szintén 90-nél kellett cserélni. Ha megvolt a 105-ös szemle akkor 120e-nél gyertyacsere 1545,-/db(60e km/csere) , olajszûrõ 2757,-, levegõszûrõ 5612,- és motorolaj csere kell. További feladatok lehetnek: hûtõfolyadék 2 évente, fékfolyadék minõség teszt.
Sajnos mindenképpen érdemes megvizsgálni, hogy valós-e a szervizkönyv és a km óra állás, bár a 323-as széria is rendkívûl tartós, így nehéz észre venni akár +100000km-t is. Volt-e komolyabb törés? Próbaút, zajok-zörejek, nem torpanhat meg a motor gázadáskor, stb.. Talán a legfontosabb a törés kérdése, és a szervízkönyv. Ha ez OKÉ, akkor annyira nincs mit nézni, tesztelni, csak gratulálni az autóhoz!

GhostDog | 2006-07-06 23:56

Bocsi 1,5 -ös motor van az autóban gondolom ez fontos a válaszhoz :D . Elõre is köszi!

GhostDog | 2006-07-06 12:15

Még lenne 1 kérdésem. Miket érdemes megnézni, odafigyelni egy ilyen használt autó vételekor? Esetleges típushibákra ha van ilyen egyáltalán ?

GhostDog | 2006-07-06 12:09

Hello
Elõször is gratulálok ehhez a fórumhoz . Még nem tapasztaltam ilyen hozzáállást márkaszervízektõl sajnos mint a tiétek.
A kérdésem az lenne: kinéztem egy 323 f BA 1995-ös gépet 110000 km-el (állítólag vezetett szervízkönyves,még személyesen nem néztem ). Hány km-nél lenne a következõ szervíz ,miket kell cserélni és kb mennyibe kerül ?

mazda-auto.hu | 2006-07-03 10:05

A BD-BF-BW széria elõírt értéke: 160-240Nm.

ha1rri | 2006-07-01 19:22

Sziasztok!
A már sokat emlegetett 323 GT kerékcsapágyanya meghúzási nyomatéka érdékelne! Tényleg kössz a sok segítséget! István

mazda-auto.hu | 2006-06-29 08:34

tommy - Alvázszám alapján meg tudjuk nézni, hogy van e "elektronikai" könyvünk ehhez az autóhoz. A mûszerrel biztos, hogy rá lehet csatlakozni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó