2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Az APEX éltömítések evolúciója.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
Chungey | 2006-08-15 11:55
Üdv mindenkinek!
Néhány napja elhatároztam hogy újabbra cserélem eddig hibátlanul szolgáló `85 1,5GT 323-somat. Úgy 4-500e körül gondoltam rá áldozni, de beütött az "elsõ látásra szerelem"...
Szóval `95 323F 1,5i. 5 ajtós zöldmetál, szervó, 2 e.ablak, immob. k.zár. Nincs ABS, légzsák, se klíma. Hátulja kissé törve volt, de igényesen javították, elemcsere, új lökhárító, gyögyörû új fényezés. Belsõ makulátlan. 1 év mûszaki, 126e km az órában. Fél éve (8e km) van a jelenlegi tulajnál, akit egyébként régrõl ismerek. Vezérmûszíjat elvileg az elõzõ tulaj cserélt. Futómû, kormánymû, fék jónak tûnik. Aztán a negatívumok: Bal felsõ sarokban berepedt szélvédõ, nem olyan zavaró de mûszakira biztos cserés. Karcos oldalüvegek. Alapjárat 500-1000 közt ingadozik. Alacsony fordulaton kigyorsításnál rendesen bedadog. Katalizátor kiszerelve.
A zöldkártya lejárt, így modtam a srácnak hogy elmegyek vele én is a bemérésre. Végülis szûken de átment katalizátor nélkül is. Az alapjárati problémát kontakt spray-el próbáták orvosolni, amit minden szenzor csatlakozójához befújtak. Semmi változás. Erre állítgattak a gyújtáson. Semmi. Kérdeztük hogy nem-e szétszednének valamit esetleg? "ÁÁÁ, péntek délután van, meg a sör is félbe` van hagyva. Ott vannak a szerszámok, azt csináltok vele amit akartok!" Hihetetlen.
Jobb híján kitakarítottuk az elosztót, légszûrõt, gyertyákat. Ettõl jelentõsen csökkent az igadozás! Mentem vele pár km-ert, és a rángatás teljesen megszûnt.
Kezdtem örülni, és csak véletlenül jutott eszembe megnézni az olajszintet. A pálca tök száraz volt. Kérdezem esetleg nem kellet volna bele némi olaj? Erre a srác:"A multkor bejelzett az olajnyomás, beleöntöttem 1 litert, felért a minimumig." Majdnem elájultam.
Ilyenkor mi van? Olajnyomás volt, a motornak szép a hangja, nem melegszik semmi, károsodásnak semmi jele.
Merjem-e megvenni 780e forintért a kis szerelmemet??
Illetve egy szélvédõ és két elsõ oldalüveg kb. mennyit kóstálhat (új/bontott)? És a katalizátor beszerelés mennyibõl oldható meg?
Elõre köszönöm a segítséget, tanácsokat!!
LZs | 2006-08-10 14:42
Köszi szépen!
mazda-auto.hu | 2006-08-10 08:41
Ilyen korban, már nyilván nem nagyon várható el, hogy tökéletes legyen a gép. Sajnos nagyon sok "kokányolás" fordul elõ ennél a típusnál, pl.: a karosszéria szakszerûtlen javítása, a gyári alkatrészek használata helyett házi barkácsolások az autó egyéb helyein. Persze lehet azért szép állapotú autókat is találni. Érdemes az elsõ lámpák mechanikáját mindenképpen ellenõrizni, és a szokákos dolgokat. Jó ha van valami bizonyíték a rendszeresen elvégzett olajcserékrõl. Érdemes egy motorfékes füstöléstesztet végrehajtani. A konstrukció egyébként nagyon idõtálló, tehát ha nagyjából minden rendben van nyugodtan meg lehet venni akár az 1.6-ost, vagy az 1.8-ast.
LZs | 2006-08-09 22:05
Sziasztok!
Elsõ autómat szeretném megvenni és megakadt a szemem a bukólámpás 323f típuson.
Ismerõsöktõl sok jót hallottam az 1.6-osokról, de ebben az árkategóriában (~400K HUF) találtam egy-két 1.8-ast is, tetszetõs felszereltséggel és teljesítménnyel. Pl:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=715122&command=ugras&screenwidth=1024
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=576284&command=ugras&screenwidth=1024
Érdemes-e nekifutni ezeknek vagy más hasonló daraboknak?
Laikusként mire érdemes odafigyelni a típusnál (1.6, 1.8)?
mazda-auto.hu | 2006-08-04 11:34
Sok sikert!
tommy | 2006-08-04 11:17
Oks, thax! Ahogy haverom mondaná : Majd megokosítjuk...
mazda-auto.hu | 2006-08-03 16:46
Megnéztük, sajnos ehhez a típushoz nincs kapcsolási rajzunk csak a következõ szériákhoz, viszont a régi mûszerünkkel rá lehetne mérni. Ehhez viszont el kell hozni az autót.
tommy | 2006-08-03 09:30
Hello Srácok!
Meg tudnátok nézni az adatbázisotokat hogy szerepel-e bennt ilyen kasznihoz kapcsrajz?
(JMZBF13F2 00455972 (B3-as))
Köszke!
mazda-auto.hu | 2006-07-31 08:49
Kösz az infót, és tényleg, az olajon és az olajcserén soha nem érdemes spórolni.
Tschaby | 2006-07-29 13:13
Korábban írtam a motorcsörgésrõl.
Kicseréltük a vezérmûtengelyek közti láncot, és feszítõt.
Megszûnt a hang ;-)))))))
Pedig nem gondoltam volna, már olyan volt mintha valami lemezburkolat szabadult volna el, és remegett volna.
65kHUF volt a javítás.
Tanulság: ne tegyetek az elõírtnál gyengébb minõségû olajat a motorba ...