2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2006-06-29 08:13
A külön rendelt egységekbe (rudakba) gyárilag bele van préselve a persely, így azzal gond nem lehet, azaz nem érdemes komplett mechanikát rendelni. Ettõl függetlenül elõfordulhat, hogy az alvázszám alapján mást mutat a gép, de erre kicsi az esély.
323SDN | 2006-06-28 16:35
Köszönöm a gyors választ! Ideiglenesen ezt használom. Viszont a nekem legközelebb esõ Mazda szervízben az alvázszám alapján azt mondták, hogy csak kompletten lehet rendelni, pedig tényleg jó lenne csak a részegység, mert "csapán" a mûanyag persely törtött el. Viszont hallottam olyan rémísztgetéseket, hogy csak egyben érdemes, mert ha egyszer lepattan a helyérõl persely, akkor utánna rendszeresen le is fog esni... Vagy ez nem igaz?
mazda-auto.hu | 2006-06-28 11:13
A gép szerint megegyezik a komplett rudazat. Az alvázszám vége alapján az új vagy 55792,- (-960000), vagy 48229,- (960000-). Egyébként lehet részegységenként is rendelni.
323SDN | 2006-06-28 10:19
Sziasztok!
A 323-as sedanom (96` évvégi) ablaktörlõjének a rudazata megadta magát. Sajnos elég sürgõs lenne, hogy pótoljam, ezért kellene valami vészmegoldás, amíg rendelek egy újat. Bontóban csak egy `97-es 323 C-bõl lehetne kiszedni. Vajon jó ez az én sedanomhoz is?
Egy új milyen árban van mostanság?
Köszi!
mazda-auto.hu | 2006-06-28 08:10
Talán féltengelycsukló? Nehéz így a távolból megmondani. Ép gumiharanggal szinte korlátlan a gyári Mazda féltengelycsuklók élettartama.
Mazda323aut | 2006-06-27 21:55
97-es 323 1.5LX automata Mazdam van (57 e. km). Az utobbi idoben ugy erzem, hogy gazadaskor a jobb elso kerek "ropogosan" indul, neha indulaskor a valtas is egy kicsit hangosabb. Mi lehet az oka, erdemes szervizbe vinni?
Koszonottel!
mazda-auto.hu | 2006-06-27 08:27
Minél nagyobb a fordulatszám a lassulás elõtt, annál nagyobb az esélye az olaj-beszívásnak a hengerekbe, a szimeringeken keresztül. A katalizátor ha olyan sok olajat, kormot el tudna nyelni, akkor az élettartama nagyon rövid lenne.
Kukac | 2006-06-26 21:05
Hali!
Összekötõ volt bal elöl, jobb hátul! Hálistennek nem volt vészes az ára. Kipóbáltam a szimering tesztet, de nem láttam füstöt. Ugyan nem írtad, hogy melyik sebességfokozat legyen, kipróbáltam 4-ben, 5-ben. Elég nehéz mondjuk ehhez megfelelõ utat találni :) Szóval füst nincs. A szervizben azt mondták, hogy a katalizátor sokmindent el tud nyelni, lehet ettõl még szimering, de különösebben nem tartották valószínünek.
mazda-auto.hu | 2006-06-26 09:12
Visszatérünk a kérdésre Szerdán.
tommy | 2006-06-23 14:01
Sziasztok!
A haverommal egy 88-as 1.4 hengernkénti befecskendezéses 323-ast "Restaurálunk", de az elektromos résznél vannak problémáink...
A NET-en megrendeltünk az "Így csináld Mazda323" címü könyvet mely terjedelme 350 oldal és a Net-es leírása alapján tartalmazza a vezetékelés rajzait is. Ennek ellenére csak egy-két fö rendszer kapcsrajza van bennt, arra hivatkozva hogy teljes hálózat közzététele túl nagy terjedelmet jelentene (???? Egy 350 oldalas könyvnél ?!?! ) Na szóval azt szeretném megkérdezni hogy nem tudtok valahol egy teljes terjedelmü kapcsrajzot a gépegységröl? Föleg az a rész érdekene hogy a befecskendezés vezérlö elektronikából ki lehet-e olvasni a truble code-okat , ugyanis ezen a típuson még nincs ott a szervízcsatlakozó az akksi mellett...
öszi, Tommy.