2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2006-07-17 10:43
750 gramm gáz kell bele. Fontos, hogy az elõírt kenõanyag benne legyen, bár ezt a klímásoknak tudni kell.
EnergieLaczy | 2006-07-16 21:11
Bocsi, lemaradt 1994-1998-as közötti 98-ban gyártott BA 323F 1,8-as zoom-zoom-káról van szó!
Üdv ÉNRG
EnergieLaczy | 2006-07-16 21:09
Sikerült klímahûtõt szereznem a régi helyett. Az adattáblán és a kézikönyvben is írják hogy R134a típusú gáz való bele. Viszont azt sehol nem találom hogy mennyire kell feltölteni. /Ford Mondeo pl. 0,74/ Hivatalossan mennyit kell beletölteni hogy ne legyen túltöltve? Illetve lehet tudni hány bar nyomással dolgozik normális körülmények között a rendszer? Válaszokat elõre is köszönöm!
Üdv ÉNRG
mazda-auto.hu | 2006-07-12 08:22
Az átlagos sûrûséget a két szám közötti különbség mutatja. Pl.: 0w-30 hígabb, mint az 5w-50, mert az elõzõnél 30 a különbség, míg a másodiknál 45. Fontos: Ettõl az átlagos sûrûségtõl térnek el hideg üzemi körülmények között az olajok, ha minél alacsonyabb az elsõ szám, pl.: a 0w-30 higabb 0 fokon, mint az 5w-30, de kicsit magasabb hõmérsékleten már az 5w a folyósabb. A magas hõmérsékleti sûrûséget a második szám befolyásolja, azaz egy 5w-50-es sûrûbb a motor üzemmeleg állapotában, mint egy 40-es olaj.
Talán a legyegyszerûbb az elsõként említett szabályt alkalmazni.
Megjegyzés: A viszkozítás nem feltétlen áll egyenes arányban a minõségjelzõ számokkal. Ezen a téren a szintetikusak mindenképpen elõnyben vannak, illetve a magas viszkozitás és sûrûség is lehet hátrányos, a nehezebb szivattyúzhatóság, és a nagyobb súrlódási- áramlási veszteségek (sûrûbb olaj) miatt. Az autód esetében idõszakos gyógyír lehet egy 5w-50-es vagy 10w-50-es motorolaj.
Bocs, ha kicsit sûrû volt a válasz , az olajokról könyvet lehetne írni. A koncepció rovatunkban "Az RX-8 és a motorolaj" címmel van már egy a többi típus esetében is tanulságos cikkünk.
Tschaby | 2006-07-12 07:49
Üdv!
Tényleg jó egy ilyen hozzáállású szerviz.
05.30-án kérdeztem már a motorból érkezõ "hangról".
Akkor ugye volt tipp a vezérmûtengelyek közti lánc, amit befolyásol még az olaj minõsége. Jelenleg 10w40 Castrol van benne kb 7e km óta. Tegnaptól a "csörgés" rendszeresen megfigyelhetõ, minden sebességi fokozatban tudom produkálni, és mindig azonos fordulaton jelentkezik, ráadásul kettõn. 2500 felett kb 2600-nál, itt erõs, és 3000 felett kb 3100-nál megint jön kicsit halkabban.
Nem nagyon van "kedvem" így nyaralás elõtt cserékkel kikísérletezni a hibát (lánc 11kHUF, feszítõ 35kHUF, stb) esetleg egy rendkívüli olajcsere beleférne. Milyen olajjal töltsem fel? 10w40 vagy sûrûbb 15w40? Melyik segít a láncnak (remélem nem a 15w40:-) )
Mellékesen zala megyében vagyok ahol márkaszerviz a közelben nincs :-(
Legyetek szívesek adjatok tanácsot.
mazda-auto.hu | 2006-07-10 16:18
A hûtõ felülete renben van? Nincs esetleg több cella lezárva egy esetleges korábbi sérülés és javítás miatt? Második körben legegyszerûbb és legolcsóbb a termosztátot kicserélni. Leragadhat, nem nyithat stb.. Ha ez nem segít akkor a vízpumpa vizsgálata a 3. lépcsõ. Nagyon ritkán cserélt fagyálló megeheti akár a vízszivattyú lapátjait is (láttunk már ilyet).
km | 2006-07-10 14:14
Sziasztok! Remélem, tudnátok segíteni. Adott egy `92-es 1.6-os 323F, aminek autópálya tempónál (120-140) abnormálisan melegszik a hûtõvize. Felmelegedés után kisebb tempónál sem hül vissza meggyõzõ gyorsasággal. Megállva alapjáraton szintén nincs megfelelõ hûtés, csak 1500-2000-es fordulaton kezd visszaállni a normális hõfokra.
Amit sikerült megállapítani, hogy a víz nem fogy és a ventillátor is bekapcsol.
Remélem valaki tud tanácsot adni, mi lehet a gond.
Elõre is köszi!
mazda-auto.hu | 2006-07-10 12:40
Ha BF-es az autó, akkor melegen 0.25mm a szívó. 0.30mm a kipufogó. Amennyiben már BG-s, akkor hidrotõkés a hézagkiegyenlítés, azaz nem lehet állítani.
Maz Dani | 2006-07-10 09:35
Köszönöm szépen a segítséget! Még annyit szeretnék kérdezni, hogy 323 1,3 1990 karburétoros motornak mennyi a szelep hézaga hidegen/melegen? Sajnos nem találtam adatot a neten erre. Üdv!
mazda-auto.hu | 2006-07-10 08:03
Szívesen. Elsõ körben egy szelephézag ellenõrzés-állítás kellene, majd ezután egy olajcsere. Az adalék helyett, inkább jobb minõségû félszintetikus vagy szintetikus olajra érdemes azt a pluszpénzt költeni. A szelepemelõ himbák csavarosak, így nem annyira nagy munka a beállítás. Olaj: 10w-40, vagy még jobb az 5w-40, a 0w-40-rõl nem is beszélve.