2024. November 24. - Emma

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


gmarci | 2013-08-28 10:49 BluElite részére

 Köszi szépen! Akkor úgy tünik a feltételezésünk igaz. Már csak az akérdés, hogy ki tudom-e venni a kesztyütartót...

 

Üdv,

GM

mandarin79 | 2013-08-27 16:47

Tisztelt mazda-auto!

 

Utólagos klíma beépítéssel kapcsolatban szeretnék kérdezni.

323 BG 1.3/16V 1993-as autóba építeném be.

R12-es rendszerem van, kivéve a kompresszort, ami R134a hűtőközegű.

Meggvalósítható-e így az összeépítés?

Itt arra gondolok, hogy a rendszer feltölthető-e majd R134a-val , vagy cserélni kell a rendszer valamely más elemét is?

 

köszönöm!

BluElite | 2013-08-27 16:01 tati46 részére

 Szia!

 

Nekem ugyan 626-osom van, de hátha segíthetek. Ott a trükk a következő: kiveszed a kesztyűtartót: kicsit kinyítod, és meghúzod felfelé. Onnét már látszik, milyen bowden megy a belső keringetés/külső szívás terelő lapjához. Nálam volt egy olyan gond, hogy a bowden burkolata kiugrott a rögzítő fülből, ezért nem működött.

 

Ha ki kéne kapni az egész fűtés panelt:

Majd a 626-osban be tudok nyúlni a kesztyűtartó helye felől a középkonzol jobb oldalának a tetejéhez. ott van 1-2 olyan patent szerű valami amit meg lehet tolni előre, és kipattan a rádió, valamint fűtésállító panel körüli keret. Majd levettem a fűtéspanel és rádió között keresztebn lévő fém lapkát. Utána kivettem a rádiót, már könynen. A fűtéspanel ugyan ezzel a módszerrel jön ki, csak ott még benne vannak a bowdenek. Ha azokat is ki akarod akasztani, ahhoz lehet, kell egy kis kézügyesség.

 

Nem tudom, milyen szisztéma van a 323-ban, de egy jó tanács: ha véletlenül valamiért a fűtéspanel előlapját le kellene venned a jövőben, akkor nem biztos hogy minden gomb-tekerő lehúzható gond nélkül. Nálam a ventillátor fokozatkapcsoló volt a lehúzható. A hideg-meleg, valamint a levegő irányát szabályzó tekerők csak úgy jöttek le, haogy bent a paneban a tekerő egy fogaskerékben rögzül egy kampós véggel. Ha azt tudod oldani, kihúzhatod a tekerőt. Ha simán nem jön le, valószínűleg ez a helyzet. Akkor ne is erőltesd, mert eltörhet, nézd meg a belső fogaskereket.

 

Elsőre lehet hogy nem lesz egyszerű a középkonzol szétszedése, de másodszorra garantáltan 1 perc

 

Remélem, tudtam azért segíteni.

 

Tisztelettel: BluElite

 

tati46 | 2013-08-27 15:12

 Üdv!

2003-as Mazda 323-as autóban, 1,6 TE van pollenszűrő gyárilag? A kesztyűtartó alatt-mögött található? 

Köszi

gmarci | 2013-08-15 12:41

Tisztelt Mazda-Auto!

 

´98-as BA sedanunkon beragadt az a csúszka a középkonzolon, amivel a beáramló levegöt lehet belsö keringetésre kapcsolni (belsö keringetéstöl középállásig lehet elhúzni). Nagy segítség lenne, ha tudnám, hogy lehet megbontani a középkonzolt, vagy egyáltalán ott lehet-e a probléma, bowdent húz-e és az merre megy, hol a másik vége, ahol a zárás történik (esetleg a pollenszürö környékén?).

Elöre is köszönöm a segítséget!

 

Üdv,

Gmarci

ungyi | 2013-08-12 16:02 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm szépen!!!!!

mazda-auto.hu | 2013-08-12 14:59 ungyi részére

 Legegyszerűbb úgynevezett féktisztitó aerosol spary segítségével, mert ehhez nem kell víz, mint pl. a Brigéciolhoz. Persze az autó alá kell tenni valamit, hogy felfogja a lecsöpögő szennyező anyagot.

mazda-auto.hu | 2013-08-12 14:57 myhu részére

 A gyári minőségét egyik sem éri el, és mivel ilyen sokat bír a gyári, nincs tapasztalatunk az utánagyártott darabokkal.

ungyi | 2013-08-12 14:32

T.Mazda! A motorblokk tetején lévő olajcsavar leesett, ezért kb. 5 Km-n keresztül kiverte az olajat a motor a blokkra és a baloldali lemezekre. Kérem mondják meg, hogyan, mivel mosam le az olajat? Sürgős lenne,mert addig nem tudok / nenm merek / menni.

 

Köszönöm szépen!!

myhu | 2013-08-12 07:29

Szia!

 

1991-es mazdán kell toronycsapágyat cserélnem. Tudnál ajánlani valamilyen márkát, beszerzési forrást amivel nem lesz probléma? Vagy bármilyen utángyártott is jó minőságű? Hozzzáteszem, hogy a jelenlegi csapágyak még gyáriak! 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó