2024. November 24. - Emma

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


djzsoca | 2013-07-19 23:46

 Sziasztok. Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy hogyan lehet beszerlni egy  Tórbót egy 1.5-ös bennzines 323-asba. Meg hogy egyáltalán be lehet e szerelni utólagosan. Ha igen Mennyire kell áttalakitani a motort hozzá? Vagy szerintetek nem érdemes? Kb mennyit dobna a fogyasztáson a túrbó? Meg hogy egyáltalán mennyibe kerűlne az egész áttalakítás. Előre is köszönöm sziasztok.

saraha | 2013-07-14 08:51 Bukiman részére

 Üdv.

Igen működötta javaslat,testelésre indult nekem is.Vásároltam egy adagolót ,kicseréltem.Kis légtelenítés és pöcc-röff indult.Valóban kopott volt az adagoló.A csere kb.2 órát vett igénybe nem egy bonyolult feladat és a beállítása sem nagy gond.Én ugyanúgy raktam vissza ahogy az előző volt,.kicsit biztos lehetne finomítani az előtöltésen de teljesen jól megy így is és nem füstöl.

Köszi a segítséget.

mazda-auto.hu | 2013-07-12 09:30 pomta részére

 90e, vagy 105e km-enként esedékes a szíjcsere. Ha ennek elvégzése nem igazolható, akkor ezzel kell kezdeni vásárlás után.

pomta | 2013-07-11 18:50

Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Autó vásárlás előtt állok, és a kiszemeltem egy 2000-s évjáratú 323 Ditd 2.0. Az autó ausztriából lett behozva, nagyon szép állaptban van, 213e km, vezetett szervízkönyv... Azonban az egyetlen problémám az, hogy nem lehet tudni,hogy volt-e vezérműszíj csere benne, ugyan is ez nincs bejelölve a szervízkönyvben, az eladó meg nem tudja. Kérdésem az lenne, hogy ebben a típusban milyen vezérműszíj van, mikor kell cerélni, illetve a nagy kérdés, hogy meg merjem-e venni így is? Válaszotokat előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-07-10 10:13 Mana részére

 Gyárit lehet rendelni. Alvázszám alapján tudok árajánlatot adni.

Mana | 2013-07-08 21:46

Sziasztok!

 

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a bal oldali elektromos ablak lehúzom meghibásodott, valószinű eltört a kapcsoló/Kettes a bal és a jobb oldali ablakot működteti/.Bontóba néztük, de nincs, több autós boltban kérdeztük nem tudtak adni hozzá.Ilyenkor  mi a teendő?Két nap múlva műszaki.Ha valaki tud segítsen!!!

Előre is köszi!

 

Bukiman | 2013-07-08 12:00 saraha részére

Jó reggelt! Igen, írtam anno erről a jelenségről. Az előző DITD-s mazdámnál jött ki az -eleinte csak meleg motornál, később hidegen is - indítási probléma. Először egy hosszabb út után megállva nem akart a motor beindulni (tűz forró volt a blokk ugye a letekert kb 900 km után). Aztán nagyon sokat kellett köszörülni, hogy beinduljon. Véletlenül jöttünk rá - próbalámpázásnál -, hogy ha az adagoló tetején lévő üzemanyag szabályozó szelep megfelelő pólusát letesteltük az indítás pillanatára egy mikrokapcsoló segítségével, akkor - lévén, hogy indításkor teljesen kinyitott a szelep - akkor rögtön beindult a motor. Ez ugye az adagoló kpásából adódó nyomáshiányt "kárpótolt" oly módon, hogy a többlet üzemanyagot tömítésként hasznosította. A szelep elvileg a computertől kell, hogy kapja az jelet, hogy mennyire nyisson és ezt vezérled felül. Ezek gyakorlati tapasztalatok, elképzelhető, hogy elvi hibák a magyarázatba vannak, de a lényeg, hogy innen jöttem rá, hogy maga az adagoló volt kipurcanva. Vettem egy másikat használtan, lecseréltük és az autó ismét rendben működött. Volt még egy másik módszer is: üzemmeleg motornál (mondjuk 20 km után, pályán) megállsz és leöntöd az adagolót (lassan) vagy 3-4 liter hidegebb vízzel. Ha utána beindul, akkor is egyértelmű a dolog. Ebben az esetben ugye az adagolón belül még forró (tágult) minden, a külseje viszont a hűtés miatt visszatér a "normál" mérethez és ez is elég arra, hogy a szétkopást pillanatnyilag ellensúlyozza. Az adagoló ugyanis nyomást épít fel és a kopás miatt az nem elegendő már. 
 Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e behatárolni a hibát. :)

saraha | 2013-07-07 09:31 saraha részére

 Ja, az komoly 3-mal lejjebb van a hsz. azért nem találtam.Sorry.

saraha | 2013-07-07 09:26

 

Üdv.

Olvastam itt a fórumon,hogy adagoló hiba esetén(323F 2.0 DiTD) egy kis trükkel ki lehet deríteni,hogy tényleg adagoló hibás-e a jármű.Valamelyik szelepet vagy csatlakozót indításkor testre kell húzni.Már nem találom a h.sz-t.Tudja valaki esetleg,hogyan kell ezt csinálni?

pee323 | 2013-06-06 17:17

Hali! 86-os BF 323 B6 motorral, a váltóolajat hogyan kell lecserélni? Azt tudom, hogy betölteni a km spirál kiszedése után a lyukon kell, de leereszteni? Egyesbe sose tudtam betenni már 12 éve, ha 20-nál gyorsabban gurult az autó, de most már néha visszaváltásnál a kettesbe is nehezen megy be...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó