2024. November 24. - Emma
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
djzsoca | 2013-07-19 23:46
Sziasztok. Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy hogyan lehet beszerlni egy Tórbót egy 1.5-ös bennzines 323-asba. Meg hogy egyáltalán be lehet e szerelni utólagosan. Ha igen Mennyire kell áttalakitani a motort hozzá? Vagy szerintetek nem érdemes? Kb mennyit dobna a fogyasztáson a túrbó? Meg hogy egyáltalán mennyibe kerűlne az egész áttalakítás. Előre is köszönöm sziasztok.
saraha | 2013-07-14 08:51 Bukiman részére
Üdv.
Igen működötta javaslat,testelésre indult nekem is.Vásároltam egy adagolót ,kicseréltem.Kis légtelenítés és pöcc-röff indult.Valóban kopott volt az adagoló.A csere kb.2 órát vett igénybe nem egy bonyolult feladat és a beállítása sem nagy gond.Én ugyanúgy raktam vissza ahogy az előző volt,.kicsit biztos lehetne finomítani az előtöltésen de teljesen jól megy így is és nem füstöl.
Köszi a segítséget.
mazda-auto.hu | 2013-07-12 09:30 pomta részére
90e, vagy 105e km-enként esedékes a szíjcsere. Ha ennek elvégzése nem igazolható, akkor ezzel kell kezdeni vásárlás után.
pomta | 2013-07-11 18:50
Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Autó vásárlás előtt állok, és a kiszemeltem egy 2000-s évjáratú 323 Ditd 2.0. Az autó ausztriából lett behozva, nagyon szép állaptban van, 213e km, vezetett szervízkönyv... Azonban az egyetlen problémám az, hogy nem lehet tudni,hogy volt-e vezérműszíj csere benne, ugyan is ez nincs bejelölve a szervízkönyvben, az eladó meg nem tudja. Kérdésem az lenne, hogy ebben a típusban milyen vezérműszíj van, mikor kell cerélni, illetve a nagy kérdés, hogy meg merjem-e venni így is? Válaszotokat előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2013-07-10 10:13 Mana részére
Gyárit lehet rendelni. Alvázszám alapján tudok árajánlatot adni.
Mana | 2013-07-08 21:46
Sziasztok!
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a bal oldali elektromos ablak lehúzom meghibásodott, valószinű eltört a kapcsoló/Kettes a bal és a jobb oldali ablakot működteti/.Bontóba néztük, de nincs, több autós boltban kérdeztük nem tudtak adni hozzá.Ilyenkor mi a teendő?Két nap múlva műszaki.Ha valaki tud segítsen!!!
Előre is köszi!
Bukiman | 2013-07-08 12:00 saraha részére
Jó reggelt! Igen, írtam anno erről a jelenségről. Az előző DITD-s mazdámnál jött ki az -eleinte csak meleg motornál, később hidegen is - indítási probléma. Először egy hosszabb út után megállva nem akart a motor beindulni (tűz forró volt a blokk ugye a letekert kb 900 km után). Aztán nagyon sokat kellett köszörülni, hogy beinduljon. Véletlenül jöttünk rá - próbalámpázásnál -, hogy ha az adagoló tetején lévő üzemanyag szabályozó szelep megfelelő pólusát letesteltük az indítás pillanatára egy mikrokapcsoló segítségével, akkor - lévén, hogy indításkor teljesen kinyitott a szelep - akkor rögtön beindult a motor. Ez ugye az adagoló kpásából adódó nyomáshiányt "kárpótolt" oly módon, hogy a többlet üzemanyagot tömítésként hasznosította. A szelep elvileg a computertől kell, hogy kapja az jelet, hogy mennyire nyisson és ezt vezérled felül. Ezek gyakorlati tapasztalatok, elképzelhető, hogy elvi hibák a magyarázatba vannak, de a lényeg, hogy innen jöttem rá, hogy maga az adagoló volt kipurcanva. Vettem egy másikat használtan, lecseréltük és az autó ismét rendben működött. Volt még egy másik módszer is: üzemmeleg motornál (mondjuk 20 km után, pályán) megállsz és leöntöd az adagolót (lassan) vagy 3-4 liter hidegebb vízzel. Ha utána beindul, akkor is egyértelmű a dolog. Ebben az esetben ugye az adagolón belül még forró (tágult) minden, a külseje viszont a hűtés miatt visszatér a "normál" mérethez és ez is elég arra, hogy a szétkopást pillanatnyilag ellensúlyozza. Az adagoló ugyanis nyomást épít fel és a kopás miatt az nem elegendő már.
Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e behatárolni a hibát. :)
saraha | 2013-07-07 09:31 saraha részére
Ja, az komoly 3-mal lejjebb van a hsz. azért nem találtam.Sorry.
saraha | 2013-07-07 09:26
Üdv.
Olvastam itt a fórumon,hogy adagoló hiba esetén(323F 2.0 DiTD) egy kis trükkel ki lehet deríteni,hogy tényleg adagoló hibás-e a jármű.Valamelyik szelepet vagy csatlakozót indításkor testre kell húzni.Már nem találom a h.sz-t.Tudja valaki esetleg,hogyan kell ezt csinálni?
pee323 | 2013-06-06 17:17