2025. Február 23. - Alfréd

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-05-31 08:12 dobaki2 részére

Ezt így látatlanban nehéz megítélni. A turbó járókerék lapátjainak enyhe rezonanciája is lehet, de ezek csak tippek így.

Oszi | 2010-05-29 18:27 Den részére

kompresszio meresrol van szo szerintem :) vagy veszteseg meresrol ami annyi,hogy feltoltik a hengert suritet levegovel es megnezik,hogy mennyi ido alatt csokken a nyomas,ha jol emlekszem.

kormany oszlop: Nem a tuzfalnal van a hiba :) a kormanyoszlop maga a hiba es egy femhuvely a kormany oszlop felsoresze es az also pedig muanyag meg veletlenul sem fem.ennek a zsirzasara egy specialis zsir van ami csak a mazda-nal erheto el egy pici kis tegely kb 25000Ft korul van,de ha elmesz egy szervizbe akkor 5000ft korul megcsinaljak szakszeruen es nem fog ossze-vissza alni a kormanyod es nem kell fetrengened a pedalok kozot :)

Den | 2010-05-29 15:15

Elfelejtettem.Visszatérve az olajra, azt írtátok, hogy a szelepszár szimering probléma töltési veszteség méréssel kiszürhető, ez pontosan mit takar?

Den | 2010-05-29 14:59

Sziasztok, nekem egy 2003-as mazda 6-os 1.8 benzin gépkocsim van. Az a gond, hogy eszi az olajat kb 3dl/1000km. agip 5-40 full szintetikus motorolaj van benne.Gondolom nem az olaj a gondja, de a "hozzértők" azt mondják, hogy nem igazán ez a belevaló-szó szerint nem igényli ezt az olajat-, lehet ezért ekkora mértékű az olajogyás. 10-30 félszintetikust javasoltak. Mi a vélemény?Igazából milyen van előírva ennek a motornak?Következő dolog, ha egy kisebb egyenetlenségre megyek, akkor a kormányon érzek egy kis ütést. A futómű tökéletes. ahogy a fórumon olvastam ez a kormányoszlop gyári hibája. Alul a tűzfalnál van a probléma oka, egy lengéscsillapító szerű fémösszetolással van megoldva a kormányrúd. Fém a fémhez érintkezik-ezt inkább nem kommentálnám, mert még egy-két japán mérnők harakirit követne el japánban.Az egyik hozzászóló szerint valamilyen fugasziles anyagot szoktak közzéjük tenni. Ha tudnátok segíteni, hogy mit pontosan, és hogy hogyan kell szétszedni, megköszönném. Szép napot mindenkinek!

Hanzlik | 2010-05-28 21:56

Sziasztok nem jelentkezett senkinél olyan probléma mazda 6 2003 2.0 disel autónál hogy olyan 1500-2000 fordulat környékén minden sebességben valami sípól vag yvalami hasonló. de ha hirtelen gyorsítasz akkor nem csak ha óvatosan. EGR szelep van elől mert mintha az zizegne amikor üresben gázt adok vagy mi adhatja ezt a hangot. ha le van engedve az ablak akkor tök hallani mindíg egy adott fordulatnál.

dobaki2 | 2010-05-28 19:33

Egy furcsa -fordulatszámmal arányos- búgó hangot lehet hallani a motor generátor felöli oldaláról. Igazából senki nem tudta megmondani (a hangot a Mazdások is hallották), hogy mi adhatja. Lehet a generátor, vagy a szíja? A vezérműre azt mondták, hogy az nem adhatja a hangot. Végül is megy, de zavar a hang. Ez egy 2008-as Mazda 6 2.0 diesel (140 LE) gépkocsi. Volt esetleg hasonló tapasztalatuk?

Oszi | 2010-05-28 16:26 rm250 részére

en nem voltam ennyire bator es nem is neztem szet,csakbele ugrottam a motorjavitasba.Kuplung csre es lendkerek cserevel indultam neki aztan ezen kivul lett egy fotengely is cserelve +csapagyak ami munkadijjal egyut 720eFt volt majd jott 4 uj befecskendezo 400eFt-ert meg egy kicsit :) azota mentem 20eKm-t es szerintem szar a lendkerek :))) mert iszonyatosan rezonal a kuplung pedal mikozben kinyomom a muplung peadalt:) legkozelebb motorcsere lesz :)

alkatreszben ,szurokben olajban nagyon szivesen segitek mivel autoalkatreszes vagyok :) ceget nem irom ,mert nem lenne szep dolog mazda-autoekkal szemben:) de nyugodtan keress meg ha kell valami privatba :)

rm250 | 2010-05-28 15:17 Oszi részére

Szia Oszi !

Csak érdekesség miatt írom meg , hogy a 2003-as RF5C 136LE-s M6 kocsimban tavaly motort cseréltem. Az új motor 2007-es !!!! RF7J és beépíthető volt az autóba.
A különbségek: befecsekendezőt vissza a régi motorból, kellett egy bontott olajpumpa (RF5C típusé),az új típusban az olajszűrő a motor hátsó felén van ,még a régebbi a karterba építve.Előbbit le kellett dugózni és az új karterét a régire cserélni.Ill. van még egy olajcső ,amit cserélni kellett a hossza miatt. A motor csere óta 17e km-t mentem a gk-val és hibátlan , semmi olajfogyasztás. A motorcserére a turbó meghibásodása miatt volt szükség,melyet szintén bontottal cseréltem. A teljes javítás munkadíjjal,bontott motorral és turbóval,ill. az összes szükséges alkatrésszel 620e ft-ba került. Persze a szokásos hibák nálam is jelentkeztek , ABS jeladó a jobb első doblemeznél megadta magát és azóta világít a három kontroll lámpa(ABS,DSC,ASR) és a motorkontroll lámpa.
Nagyon jó gépkocsi, de nagyon zsákbamacska,hogy az előző tulajdonos, hogy használta(turbó szabály,hidegen nagyon odafigyelni a fordulatra,stb.....)A véleményem,hogy csak újonnan, vagy gyári garanciával rendelkező használtat szabad a dízel kivitelből megvásárolni,mert az ember a gk. árát mégegyszer kifizeti garancia nélkül az évek alatt az tuti.
Összesen közel 1,2M ft-ot költöttem a gépkocsi javítására az elmúlt másfél évben.
Az alkatrész árak a csillagos eget súrolják,minden arany árban van hozzá.
Elnézést,ha valakit untattam,de hátha voltak benne hasznosítható információk.

Oszi | 2010-05-27 22:58 Ricsi részére

Te tudod :)de ez szerintem inkabb penz es elszantsag kerdese lesz :) biztosat senki sem fog mondani.

Ricsi | 2010-05-27 20:19 Oszi részére

Igen, valószínű ez lesz. De mielőtt kiadok egy halom pénzt a befecsikre, tisztán szeretnék látni. Ez elég nehéz ebben a témában, azt megtapasztaltam...:-)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó