2025. Február 27. Csütörtök - Ákos, Bátor

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mizuvan | 2009-08-08 11:19

Tisztelt Mazda-auto
Autó vásárlás előtt állok és kiszemeltem egy Mazda 6 MPS-t. Az autó 2006-os évjárat, nem túl sok km-el. Tanácsot szeretnék kérni, hogy mire kell odafigyelni egy használt MPS-nél a vásárlásnál, hogy ne járjak pórul.
Előre is köszönöm a tanácsokat.

mizuvan | 2009-08-08 11:19

Tisztelt Mazda-auto
Autó vásárlás előtt állok és kiszemeltem egy Mazda 6 MPS-t. Az autó 2006-os évjárat, nem túl sok km-el. Tanácsot szeretnék kérni, hogy mire kell odafigyelni egy használt MPS-nél a vásárlásnál, hogy ne járjak pórul.
Előre is köszönöm a tanácsokat.

mazda-auto.hu | 2009-08-08 09:58 Oszi részére

1.Sajnos sok többet futott autót már csak akkor visznek hivatalos szervizbe, ha nagy a baj. Persze olajat bármelyik szerviz tud cserélni, de vajon mindegyik birtokában van a gyári utasításoknak? Tudja mit mikor kell cserélni? Van tapasztalatuk a típussal? 2. Sok a külföldről behozott, manipulált órás, tisztázatlan előéletű autó is. 3. Sajnos nagyon sokan még mindig abban a tudatban vannak, hogy az olajnyomás lámpa arra figyelmeztet, hogy olajat kell tölteni az autóba. A rendszeres olajszint ellenőrzés igényéről nem vesznek tudomást, pedig főleg többet futott turbós autók esetében ez még fontosabb. 5. Még mindig sok olyan autó van, ami esetenként 20000km helyett lényegesen ritkábban kap friss motorolajat. Olajtól is függ, de akár egy 30000 km-es ciklus is örökre nyomot hagy az alkatrészekben, az alacsony olajszintről nem is beszélve. 6. A DPF problémák a legújabb szoftverrel tovább csökkentek. 7. Persze, nem minden esetben a tulajdonos mulasztására vezethető vissza a meghibásodás.

mazda-auto.hu | 2009-08-08 09:39 Sasi részére

A turbó siklócsapágya nem igazán adhat ki hagyományos csapágy hangot, legfeljebb ha már borzasztóan nagy a lógása és percek vannak hátra a teljes tönkremeneteléig, de ezt jelentős mértékű olajfogyasztás jelezné.

Oszi | 2009-08-07 23:28

szaporodnak a motorhibas dizel 6-osok :) mi lesz 2-3ev mulva a DPF-es 6 osokkal amik 2006 kerultek forgalomba :)

Sasi | 2009-08-07 21:10

Tisztelt Szakértő!

Van egy 2003-as Mazda6 2.0 cd-m 160e km-rel és már kétszer előfordult két hét alatt, hogy menet közben 1500 fordulat felett hirtelen csapágyszerű hangot hallottam (talán a turbó felől), ami 1-2 perc után megszűnt. A fordulattal arányosan hangosodott, de teljesítmény-veszteséget nem észleltem.
Lehet, hogy a turbó csapágy haldoklik, és ha nagyon felmelegszik, akkor zajos lesz?
(150e km-nél volt szervizelve, olaj- és hűtőfolyadék szint rendben...)

A segítséget előre is köszönöm.
Sasi

Oszi | 2009-08-07 18:42 mazda-auto.hu részére

hetfon hivlak es ha megtudunk valami joban egyezni akkor amint visszakapom a befecskendezok arat mennek a motorert :)hatha megszunik minden gondom tole amit a mailben irtam :)

mazda-auto.hu | 2009-08-07 13:59 varszegig részére

Jó kérdés! Így hirtelen passzolok, de jövő hét kedden kipróbálom. Végső esetben a Pioneer-ban ott az óra.

varszegig | 2009-08-07 13:03

Még mindig a pioneer-ről kérdeznék. Az órát hogy lehet beállítani a csere után? Ugyanis a mostani beállítógombok eltűnnek, ha jól gondolom. Köszi

mazda-auto.hu | 2009-08-07 11:28 Oszi részére

Igen, és van.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó