2025. Január 13. Hétfő - Veronika
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
Tompyka77 | 2016-09-24 14:01 lehozsoci részére
Szia! Sajnos még nagyon kezdő vagyok a témában, és autószerelő sem vagyok, ezért az általad leírt rövidítések sem mondanak nekem semmit. Ha leírnád nekem, hogy mik ezek, talán segítene! Előre is köszönöm, üdvözlettel Tamás
lehozsoci | 2016-09-24 13:08 Tompyka77 részére
Hali!
Meg kellene tudni hogy a MAF sensor gyujtás alatt mekkora feszültséget lát a PCM a MMDS-el...olyan 0,67 volt feszültséget kell látni...a legjobb volna ha a PCM csatlakozásánál is mérne lenne a feszültség aminek ugyanakkorának kellene lenni...Én itt kezdenék…
Üdv
Zsocibá
lehozsoci | 2016-09-24 13:01 robeg32 részére
Ha az alábbi jelenségeket produkál a hiba akkor a nyomatékszenzor a hibás. Az FE RX8 asokban még a kormánymű mellé építették a szenzort...nem elég bölcsen a GH szériába már belülre...A kormánymű csere kell, nem tudom biztosan hogy a EPS modul-ar jön e ami rá van építve. ha igen akkor még konfigurálni is kell…
Üdv
Zsocibá
Tompyka77 | 2016-09-23 20:33
Sziasztok! Mazda6 kombim van 2003-as, 2.3 benzin, 166 lóerős. Én egy olyan jelenség miatt kérek segítséget, hogy az autó motorfékes lassításnál kicsit rángat, a fordulatszám mérő nullára zuhan és vissza ugrik. A hidegindításnál ugrál a fordulatszám, de 20-25 másodperc után semmi baja! 3 diagnosztika is a vezérműtengely érzékelőt dobta ki, akkor is amikor az ki lett cserélve (ez sajnos csak utángyártott alkatrész), és akkor is, amikor már a főtengely érzékelőt is kicserélték. Ez utóbbi gyári alkatrész! Ha, a legfontosabbat nem írtam le! A motorhiba jelző lámpa világít, plusz gyakran bevillan a kipörgésgátló lámpája is! Ha valaki tud segíteni ebben, nagyon megköszönném!
Eliot | 2016-09-22 19:49
Szep jo napot mindenkinek.Segitségüket szeretném kérni.Kb 3 hete vettem egy mazda 6 -ost 2006 évjarat 121 le dizel kocsit.Az első egy huzamban lehajtott 100km em után kigyulladt az olaj lampam majd par masodperc utan a viz is felforrt a gépben és megallt az autom tudna e valaki valami tanácsot adni hogy mi lehet ennek az oka.Azota sem tudom beinditani a motort
robeg32 | 2016-09-22 12:05
Hosszú idő után ez az első értelmesnek tűnő megoldás. Az elektronika programozása vagy az egész kormánymű cseréje vezethet a megoldáshoz?
lehozsoci | 2016-09-22 11:36 robeg32 részére
Hello robeg32
A GH Mazda elektronikus kormányrendszerrel van ellátva. Ez először a FE Mazda RX8 al jött ki először. Valószínű hogy a kormányműveddel van a baj. Ha a kerekek kaptak ütést akkor a nyomaték érzékelő szenzor megsérülhetett. Ez a szenzor érzékeli a kerekek tapadási ellenállását amit az EPS nek küld mint jel, amit az EPS a megoldó szenzornak utalja ki ami az elektro motor besegítési nyomatékát állítja az adott helyzetnek megfelelően. Szóval ha a nyomaték szenzor sérült akkor az alap egyenes kormány állás a kormányszög szenszor és a nyomaték szenzor érték nem fog egyezni. Általában ha jobbra tekered a kormányt nem nagyon akar balra vissza állni, néha teljesen kihagy pár mp re vagy elkezdi magát jobbra tekerni mindezt remegéssel. Az FE XR8 nak a nyomatékszenzora kívül volt szerelve a tiéd már belül van a pinion fogaskeréknél. Szóval ha ez az ábra akkor te tehetsz bármilyen olyan féket nem fog megoldani semmit.
Üdv Zsocibá
donkazoltan | 2016-09-22 08:32
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni, van egy 2002-es mazda 6-os gépjárművem, ami kicsit ültetve van. Friss vásárlás, sajnos lemezfelni nem volt hozzá és jelenleg olyan felnik(18-as) vannak rajta, amikre nem is igen célszerű téli gumit tenni(csatolok képet). Eddig 15-ös méretben találtam, de az ültetés miatt szerintem ez kicsi! Próbáltam a neten keresni, de használtat 16-os méretben nem igen találtam vagy nem pesten! Valaki tud esetleg olyan gumist, ahol nagy valószínűséggel találnék erre a típusra?
Köszönöm:
Zoli
robeg32 | 2016-09-21 18:03
Sziasztok,
Ezt a hozzászólást már a mazda6 forumon leírtam de bemásolom ide is hátha vki tud segíteni.
Régóta húzódó problémákkal fordulok hozzátok mert eddig még nem sikerült megfelelő szerelőt találnom ezekre.
Egy 2008 -as Mazda 6 Gh-nak vagyok a tulaja.
Egy ideje kormány remegéssel küzdök menet közben nagyobb-állandó temponál és fékezésnél is .ill a kormány nem áll vissza a helyére ha egy bizonyos fukú kitekerés után ( nagyobb kitekerésnél visszaáll de akkor se teljesen) ill. visszaállás közben kicsit remegve áll vissza.
Eddig 2xcseréltem féktárcsát először Brembora aztán pedig ATE-ra váltottam majd a az ATE tárcsa szabályozva lett a kerékagyon. A betétek Brembok maradtak a második cserénél. Közben ki lett cserélve az első alsó-felső lengőkarok a kormányösszekötők a kutyacsontok az első toronycsapágyak. Meg lettek nézve a féltengelyek(szét lettek szedve és semmi bajuk) A kerékagy ütés ki lett mérva a tárcsák felrakásakor és a jobb oldalon cserélve is volt azegyik. A hiba mind a téli mind a nyári gumiknál előjön más-más felnivel vannak szerelve ( a téli gumi új )Utoljára a gumik az Armos Gumimaxnál centírozva egy Hunter géppel amivel az autógyárak is centíroznak. A futómű is be lett állítva Pesten a Pátkai autónál egy profi géppel. Ök szabályozták a tárcsát is mert fékpadon a fék ütését kimérték (annak a féknek az ütését ami egy 5000km-el korábban lett felrakva újjonnan kiórázva). A hétvégén voltam a Mazda Mesternél Pesten ő azt mondta hogy cseréljem ki a tárcsákat...valószínű hogy valami egyszerűre cserélte volna ki....megköszöntem a lehetőséget és otthagytam.
Most egy EBC féken gondolkozok ami a fék problémát lehet meg is oldaná, de a kormány eredeti helyzetbe való visszaállását valószínűleg nem .
Előre is köszönöm mindenkinek az építő jellegű ötletét hogy mi lehet a megoldás ezekre a gondokra.
Morzsi007 | 2016-09-20 07:13 Edifice részére
Szia! Kipróbáltam, a második verzióval működik le és fel is, lehet szabályozni mennyire engedjem le, mennyire menjenek fel. Ennek most nagyon örülök, köszönöm szépen az infót. Szép napot!