2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Tompyka77 | 2016-09-24 14:01 lehozsoci részére

Szia! Sajnos még nagyon kezdő vagyok a témában, és autószerelő sem vagyok, ezért az általad leírt rövidítések sem mondanak nekem semmit. Ha leírnád nekem, hogy mik ezek, talán segítene! Előre is köszönöm, üdvözlettel Tamás 

lehozsoci | 2016-09-24 13:08 Tompyka77 részére

Hali!

Meg kellene tudni hogy a MAF sensor gyujtás alatt mekkora feszültséget lát a PCM a MMDS-el...olyan 0,67 volt feszültséget kell látni...a legjobb volna ha a PCM csatlakozásánál is mérne lenne a feszültség aminek ugyanakkorának kellene lenni...Én itt kezdenék…

Üdv

Zsocibá

lehozsoci | 2016-09-24 13:01 robeg32 részére

Ha az alábbi jelenségeket produkál a hiba akkor a nyomatékszenzor a hibás. Az FE RX8 asokban még a kormánymű mellé építették a szenzort...nem elég bölcsen a GH szériába már belülre...A kormánymű csere kell, nem tudom biztosan hogy a EPS modul-ar jön e ami rá van építve. ha igen akkor még konfigurálni is kell…

Üdv

Zsocibá

Tompyka77 | 2016-09-23 20:33

Sziasztok! Mazda6 kombim van 2003-as, 2.3 benzin, 166 lóerős. Én egy olyan jelenség miatt kérek segítséget, hogy az autó motorfékes lassításnál kicsit rángat, a fordulatszám mérő nullára zuhan és vissza ugrik. A hidegindításnál ugrál a fordulatszám, de 20-25 másodperc után semmi baja! 3 diagnosztika is a vezérműtengely érzékelőt dobta ki, akkor is amikor az ki lett cserélve (ez sajnos csak utángyártott alkatrész), és akkor is, amikor már a főtengely érzékelőt is kicserélték. Ez utóbbi gyári alkatrész! Ha, a legfontosabbat nem írtam le! A motorhiba jelző lámpa világít, plusz gyakran bevillan a kipörgésgátló lámpája is! Ha valaki tud segíteni ebben, nagyon megköszönném! 

Eliot | 2016-09-22 19:49

Szep jo napot mindenkinek.Segitségüket szeretném kérni.Kb 3 hete vettem egy mazda 6 -ost 2006 évjarat 121 le dizel kocsit.Az első egy huzamban lehajtott 100km em után kigyulladt az olaj lampam majd par masodperc utan a viz is felforrt a gépben és megallt az autom tudna e valaki valami tanácsot adni hogy mi lehet ennek az oka.Azota sem tudom beinditani  a motort

robeg32 | 2016-09-22 12:05

Hosszú idő után ez az első értelmesnek tűnő megoldás. Az elektronika programozása vagy az egész kormánymű cseréje vezethet a megoldáshoz?

lehozsoci | 2016-09-22 11:36 robeg32 részére

Hello robeg32

A GH Mazda elektronikus kormányrendszerrel van ellátva. Ez először a FE Mazda RX8 al jött ki először. Valószínű hogy a kormányműveddel van a baj. Ha a kerekek kaptak ütést akkor a nyomaték érzékelő szenzor megsérülhetett. Ez a szenzor érzékeli a kerekek tapadási ellenállását amit az EPS nek küld mint jel, amit az EPS a megoldó szenzornak utalja ki ami az elektro motor besegítési nyomatékát állítja az adott helyzetnek megfelelően. Szóval ha a nyomaték szenzor sérült akkor az alap egyenes kormány állás a kormányszög szenszor és a  nyomaték szenzor érték nem fog egyezni. Általában ha jobbra tekered a kormányt nem nagyon akar balra vissza állni, néha teljesen kihagy pár mp re vagy elkezdi magát jobbra tekerni mindezt remegéssel. Az FE XR8 nak a nyomatékszenzora kívül volt szerelve a tiéd már belül van a pinion fogaskeréknél. Szóval ha ez az ábra akkor te tehetsz bármilyen olyan féket nem fog megoldani semmit. 

Üdv Zsocibá

donkazoltan | 2016-09-22 08:32

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni, van egy 2002-es mazda 6-os gépjárművem, ami kicsit ültetve van. Friss vásárlás, sajnos lemezfelni nem volt hozzá és jelenleg olyan felnik(18-as) vannak rajta, amikre nem is igen célszerű téli gumit tenni(csatolok képet). Eddig 15-ös méretben találtam, de az ültetés miatt szerintem ez kicsi! Próbáltam a neten keresni, de használtat 16-os méretben nem igen találtam vagy nem pesten! Valaki tud esetleg olyan gumist, ahol nagy valószínűséggel találnék erre a típusra?

Köszönöm:

Zoli

robeg32 | 2016-09-21 18:03

Sziasztok,

Ezt a hozzászólást már a mazda6 forumon leírtam de bemásolom ide is hátha vki tud segíteni. 

  Régóta húzódó problémákkal fordulok hozzátok mert eddig még nem sikerült megfelelő szerelőt találnom ezekre.

Egy 2008 -as Mazda 6 Gh-nak vagyok a tulaja.

   Egy ideje kormány remegéssel küzdök menet közben nagyobb-állandó temponál és fékezésnél is .ill a kormány nem áll vissza a helyére ha egy bizonyos fukú kitekerés után ( nagyobb kitekerésnél visszaáll de akkor se teljesen) ill. visszaállás közben kicsit remegve áll vissza.

   Eddig 2xcseréltem féktárcsát először Brembora aztán pedig ATE-ra váltottam majd a az ATE tárcsa szabályozva lett a kerékagyon. A betétek Brembok maradtak a második cserénél. Közben ki lett cserélve az első alsó-felső lengőkarok a kormányösszekötők a kutyacsontok az első toronycsapágyak. Meg lettek nézve a féltengelyek(szét lettek szedve és semmi bajuk) A kerékagy ütés ki lett mérva a tárcsák felrakásakor és a jobb oldalon cserélve is volt azegyik. A hiba mind a téli mind a nyári gumiknál előjön más-más felnivel vannak szerelve ( a téli gumi új )Utoljára a gumik az Armos Gumimaxnál centírozva egy Hunter géppel amivel az autógyárak is centíroznak. A futómű is be lett állítva Pesten a Pátkai autónál egy profi géppel. Ök szabályozták a tárcsát is mert fékpadon a fék ütését kimérték (annak a féknek az ütését ami egy 5000km-el korábban lett felrakva újjonnan kiórázva). A hétvégén voltam a Mazda Mesternél Pesten ő azt mondta hogy cseréljem ki a tárcsákat...valószínű hogy valami egyszerűre cserélte volna ki....megköszöntem a lehetőséget és otthagytam.

Most egy EBC féken gondolkozok ami a fék problémát lehet meg is oldaná, de a kormány eredeti helyzetbe való visszaállását valószínűleg nem .

 Előre is köszönöm mindenkinek az építő jellegű ötletét hogy mi lehet a megoldás ezekre a gondokra. 

Morzsi007 | 2016-09-20 07:13 Edifice részére

Szia! Kipróbáltam, a második verzióval működik le és fel is, lehet szabályozni mennyire engedjem le, mennyire menjenek fel. Ennek most nagyon örülök, köszönöm szépen az infót. Szép napot!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó