2024. November 25. Hétfő - Katalin
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
goldmarci | 2016-10-07 10:14
Sziasztok!
2005-ös, 2,0Dízelem van. A problémám a következő… Autópályán 130 körül, amikor 5ösben kb2,6 pörög a motor, és itt tartom fixen, nem gyorsítok, nem lassítok, akkor pár másodperc múlva el kezd rángatni az autó. Ahogy lassítok, vagy adok odalépek elmúlik. Más sebességnél nem tapasztaltam 120-nál, illetve 140-nél sem. Ha van ötletetek,azt megköszönném. üdv
mazda-auto.hu2 | 2016-10-07 09:43 tibor81 részére
A leggyakoribb ok a befecskendező, vagy a füstgáz visszavezető rendszerer (EGR) hibája.
norbi0 | 2016-10-05 14:05
Tisztelt szakértő!
2006-os 1.8-as Mazda 6-osom van.
A motor hőfok mutató csak alacsony sebességnél(parton felfelé) áll be a normális állásba. Városi közlekedésnél is közel normális, de inkább alatta. Országúton pedig szinte alig emelkedik az alapállástól.
Mi lehet a probléma?
Válaszát előre is köszönöm.
pusi65 | 2016-10-04 19:06 man200 részére
Többautós tapasztalatom alapján ez egy nagyon jó olaj!
man200 | 2016-10-04 17:51
Tisztelt Szakértő, Fórumozók. Manuális váltóba keresek olajat. Mobil shc 75W-90 szintetikus van benne. 2. fokozatot hidegen nehéz kapcsolni. 100000 km van az autóba. Valaki tud jobb olajat? Könnyebb kapcsolhatóság miatt. Mazda6 2.0 diesel 2005 évjárat 5 fokozatú. Előre is köszönöm a segítséget.
Morzsi007 | 2016-10-03 13:32
Kedves Szakértő, Fórumozók.
Pár hónapja küzdök a navigációval. 2008, M6 (DVD lemezes). Mióta lemerült az akksi, azóta nem fogadja el a térkép szoftvert. Azt írja tegyek be Map disk-et, nem találja a térképet. Már írtam az egyik szervíznek, de nem is reagáltak. Az egyik navis cég azt mondta, meg tudják oldani a problémát, egy rendszer helyreállítást kell végezni. Minden működik az autóban, kivéve a navi. Ez lehetséges, amit mondtak vagy nincs ilyen, más baj lehet? Köszi a válaszokat.
Zsolt72 | 2016-10-02 17:29
Üdv a Fórumtársaknak!
Az iránt érdeklődnék, hogy a facelift utáni, 2005-ös Mazda 6 Sport 1.8 CE típus hifi fejegysége rendelkezik-e CD váltó csatlakozóval, amelyen keresztül mp3/USB illesztő ráköthető?
A válaszokat előre is köszönöm.
Atis256 | 2016-10-02 12:24
Tisztelt Mazda-Autó és Fórumtársak!
Adott egy 2007-es 143Le-s Madza 6 Diesel.
A kocsi hibamentesen működik semmiféle műszerfali hiba visszajelzés, vagy teljesítménybeli gond sincs a kocsival.
OBD2-es diagnosztikát csináltunk a kocsin ELM Bluetooth-os adapterrrel és Torque programmal. Semmilyen hibakódot sem találtunk a tárban és minden adat megfeleő értéket mutat. Ránéztünk ForScan alkalmazással is, kábeles adapterrel. Itt a program az alábbi hibakódot adta már a csatlakozáskori tesztnél:
DTC-k a modulban - ABS: C1119
Ez valós hibakód lehet, vagy csak az adapter/szoftver nem tudott (vagy nem is lehet) ahhoz a modulhoz csatlakozni és a kommunikációs hiba emiatt lépett fel.
HA ez a hiba valós probléma, mi lehet az a jelenség, ami miatt ezt érezni vagy látni lehetne?
Olvastam a neten, több helyen is ilyen hibakódot, de midnenkinek jelez valamilyen lámpa a műszerfalon.
Nálam nincs ilyen gond… De akkor miért van a hibakód?
Előre is köszönöm a segítséget!
Lezli46 | 2016-10-01 17:01
Hello!
Üdvözlök minden Kedves Forumtársat….,nagyon remélem hogy valaki szakértő segitséget tud nyujtani , amit előre is köszönök.., erről volna szó:
Mazda 6 .2003. 2.0 Td , Minden elözmény nélkül sárga motorellenőrző lámpa kigyulladt---vészfutásüzemmód---Hibakód P2010 (szivócső VRC szelep hiba)..,, törölhető ,de de néhány km után mindig visszajön,
1.Mágnesszelepen a +12V mindig megvan.
2.Több mágneszelep is lett már cserélve—semmi változást nem hozott.
3..Mágnes szelepről motor ECU 101 pinre menő vezeték szakadást mutatott ,ezért uj vezeték lett behuzva az ECU és Mágnes szelep közé!!! Változást nem hozott ez sem.
4.Vezetékelés-csatlakozási hiba , az uj vezeték miatt is..,valószinüleg kizárható.
5.Lehetséges esetlegMotor ECU hiba??? A P2010-es hibakódhoz felsorolt okok közül a motor ECU csere kivételével minden ki lett “javitva-cserélve”..,ezek szerint még más hibák is lehetnek…
köszöm válaszotok és segitségteket.v
lehozsoci | 2016-10-01 12:18 Tompyka77 részére
Hello Tamás
Az hogy szervízelve lett az autó még nem hozza magával azt hogy a kellő mennyiségű olaj is van benne...Megnézted az olajszintet? Az összefüggés a hibakód és a légmennyiségmérő között az alábbi lehet, normál esetben gyújtás állapotában a MAF szenzor 0,67 voltot produkál. A légmennyiségmérő úgy műlödik, hogy van benne egy fűtőszál amit a vezérlőegység egy meghatározott hőmérsékleten próbál tartani...ha levegő szalad át rajta akkor lehül tehát nagyobb feszültséget kap a PCM-ből hogy a cél hőmérséklet meglegyen...tehát ha gyújtásnál tegyük fel a vezérlőegység 1,2 volt feszültséget lát ami kb alapjárat akkor úgy gondolkodik a PCM hogy már levegő áramlik a motorba viszont a vezérmű és a főtengely jeladóból 0 értéket lát akkor azt fogja hibakódként megjelölni...A MAF sensort nem mert a határértéke az elfogadott 0,5-4,5 van. Szóval komám ezt a dolgot megoldani azzal hogy lehúzogatsz ezt aszt nem lehet...Szakembernek meg kell mérni néhány dolgot ahhoz hogy magabiztosan felállítsa a diagnosztikát...Lőni a sötétbe is lehet de az pízbe kerül…
Hát sok szerencsét…
Zsocibá