2024. November 27. Szerda - Virgil

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mrkisalfoldi | 2015-07-29 19:25

Sziasztok. P2010 es hibaval mit lehet kezdeni? Talalkozott mar ilyennel valaki? 2003 as m6 2.0 , 121 le. Előre is köszönöm.

Norebee | 2015-07-29 17:33

Tisztelt Varga Úr! Mazda 2.0 diesel 2005. 03. havi nem dpf-es autohoz valo Mazda Dexelia 5w30 motorolajat 5 l-es kiszerelésben lehet-e Önöktől rendelni? Ha igen, milyen áron! Önök milyen motorolajat használnak a fenti motorba? Ha nem a dexelia, akkor az rendelhető-e 5les kiszerelésben?

mazda-auto.hu | 2015-07-29 15:50 szetodave részére

Valószínűleg a turbó geometria szabályzó rendszer valamelyik elemével van gond, lásd nagyand mai hozzászólását. A DPF esetében a két olajcsere között engedélyezett maximális regeneráció indítás száma haladta meg az engedélyezett mennyiséget. Valószínűleg az előző olajcserénél nem nullázták.

nagyand | 2015-07-29 14:47

Sziasztok! Csak egy kis tapasztalatot szeretnék megosztani! Hátha más is jár/járt így! M6 (2003-as 136LE Diesel) autóról van szó. Egyik nap elözni akartam az autóval. 5--böl vissza váltottam 4-be, majd mikor pont azt vártam volna hogy kilö az autó, az ellenkezöje történt, megtorpant és olyan érzés volt mintha a turbó nem müködne rendesen. Majd ezt töbször megcsinálta. 1500-2200 fordulat között (pont ahol meg kellene jönni a nyomatéknak, turbó bekapcsolna) nem történt semmi, úgy gyorsult mintha egy szívó diesel lenne. Felhívtam a szerelöt aki az elmondottak alapján a turbó geometria letapadására, megszorulására gyanakodott elsöre. (az hozzá tartozik, hogy eleinte ritkán produkálta az autó ezt a jelenséget, mondjuk 10-böl 2x, aztán egyre inkább állandosulni kezdett a hiba). Semmi hibakód nem volt a rendszerben. Elkezdtem utána olvasni a neten (itt a mazda forumon is). És nagyjából mindehol a turbó geometriáról írtak, meg vákuum csö repedésröl... Felnyitottam a motorháztetöt, és elkezdtem végignézni a vákuum csövet. Elsö pillantásra meglett a hiba. A légszüröházra rámenö, két vékony vákumcsöböl az egyik ki volt lyukadva a légszüröház rácsatlakozásánál. Levágtam ezt a részt, vissza dugtam és azóta olyan az autó mint régen. Vissza tért az erö! :) Most nyaralni megyünk, de nyaralás után kicseréltetem az össze vákumcsövet, mert ahogy néztem több helyen kezd megrepedezni...

szetodave | 2015-07-29 12:40 pusi65 részére

Tisztelt pusi65! Sajnos nem vagyok nagy műszaki zseni, de ha saját magam is meg tudom nézni, akkor megteszem! Habar ezt a szervizben ellenőrizték/ ellenőrizniük kellett volna! Köszönöm a segítő szándékot!

pusi65 | 2015-07-29 12:32 szetodave részére

Bár a választ nem tőlem várja, mégis hozzászólnék. Intercooler csövei környékén minden rendben? Semmi szivárgás?

szetodave | 2015-07-29 10:16

Tisztelt Mazda Auto! Egy Mazda 6 kombi (2007) 2.0 dízelt vezetek, és 2 hónapja a következő jelenségre lettem figyelmes: Az autóm sokkal lomhább lett, és 2000 rpm körül, ahol a legnagyobb nyomatékot kellene produkálnia, szinte alig érezhető erőtöbblet. Emelkedőn felfelé haladva (M7 érdi leágazó felé) 5-6. sebességi fokozatban 130-ról akár 100-ra is visszalassul a tempomat használata esetén. Az autó 2 hete volt műszakin, és kértem, hogy tüzetesen vizsgálják át, és derítsék ki a hiba okát. (Egy vizsgabázisra hordom szervizeltetni rendszeresen, ahol egy családi barátunk dolgozik, és eddig mindig mindent becsületesen megcsináltak, megbízom bennük). Az átvizsgálás alatt mindent rendben találtak, de a következő hibakódokat olvasták ki a fedélzeti számítógépből P0299 és P2459, melyből a második jól ismert Mazda "betegség". Tavaly novemberben cseréltettem ki a DPF kerámiabetétet, amelyre 35k km garanciát kaptam, és a cserét követően az 500. km megtétele után kigyulladt a lámpa a műszerfalon. Ezt követően visszavittem a kocsit, és azt mondták, hogy ezt a kódot csak hivatalos márkaszervizben lehet kiütni, ezért a visszajelző jelenleg is villog... Az autó nem szabályzott le, rendesen működik azóta is. A másik kód a turbófeltöltőre vonatkozik, ami az elsőkben leírt jelenség okozója is lehet, de nem tudom, hogy ebben az esetben miért mondták azt hogy az autó rendben van! Igaz a műszerfalon nem gyulladt ki egyik szenzor sem, és a turbó felől sem tapasztaltam rendellenes hangokat, csak a "régi erő" hiányzik! Az autó 90%-ban autópályán megy, rendszeresen szervizeltetem, 10k kilométerenként cserélek olajat, szűrőket stb., a leállításkor is rendszeresen ügyelek a feltöltő visszahűtésére (2-3 percig hagyom alapjáraton). A kérdésem az lenne, hogy a probléma esetlegesen orvosolható egy turbó tisztítással is, vagy fel kell készülnöm egy nagyobb kiadásra. Előre is köszönöm a választ!

McBJani | 2015-07-18 18:30 Borla részére

Hehe :D
Igazad van ;)
Közben olvastam ezt a cikket és itt mind a két Mazda szerviz pesti :)

http://www.mazdablog.hu/2015/06/elso-a-biztonsag/
De nem mentegetőzöm :D

Szóval akkor mindegy melyik Mazda szervizbe viszem :)
Köszönöm a felvilágosítást!
 

Borla | 2015-07-18 15:55 McBJani részére

Azt mondja a békéscsabai Mazda szervíz:

"Be kell jelentkezni, adunk időpontot, és kicseréljük." - szerintem ez nem Budapest  - hogy kerül az ide? Lehet, hogy nem tudod, hol tetted fel a kérdést?  :)

McBJani | 2015-07-17 10:27 mazda-auto.hu2 részére

 Csak Budapesten lehetséges a cseréje vagy pedig bármelyik Mazda szervizben?
Én Borsodi vagyok, ezért érdekel. :)
 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó