2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2015-01-12 11:05 mazda-auto.hu részére

 1. Valójában nem értem, mi a kérdés, mert ha az egyik új befecskendező meghibásodásáig jól működött a motor, akkor most miért kell a másik hármat is cserélni.

2. A válaszokban tisztázva lett, hogy kizárólag az "A"-s befecskendezőknek van sorszámozott kábele. Mivel a "B"-s befecskendezőkön nincs sorszám, ezekhez nem is lehet azonos számú kábelt alkalmazni. Ezeken kalibrációs betű-szám kombináció van, ami 32 karakterből áll.

3. Tehát sorszámozott befecskendező, nem lehet "B"-s.

mazda-auto.hu | 2015-01-12 09:44 Totya83 részére

 A hibalámpához hibakód is tartozik, melyet műszerrel ki kell olvasni. Addig kár lenne találgatni.

mazda-auto.hu | 2015-01-12 09:43 BZ részére

 Így van. Az eredetilwg "A" jelű befecskendezőkkel szerelt autóban "A" jelű központi vezérlőegység van. Ez pedig nem tudja fogadni a "B"-s befecskendezők hosszú kalibrációs számait, amit egy "B"-s befecs. esetén be kellene "írni" a vezérlőegység agyába.

Az "A"-s injektoroknak nincs kalibrációs száma, ott az egyedi sorszámú kábel oldja meg az illesztést.

Zozyka | 2015-01-12 08:24

Tisztelt Mazda-Auto!

Szeretnék érdeklődni a(z) JMZGG14F671674059 alvázszámú M6 jármű után.

Szeretnék kérni email-ben ( info.simonzoltan@gmail.com ) tájékoztatást az elérhető adatokról (szervíz, illetve ha van bármi elérhető adat).


Illetve érdeklődnék, hogy a 2005-2008 között gyártott M6 2.0 benzineseknek milyen jellegzetes, gyakran előforduló hibái vannak? A dízelekt már ismerem :D


Köszönöm szépen előre is!

Zoli74 | 2015-01-11 18:38 BZ részére

 Szia BZ,

Köszönöm a válaszaidat. Bízom benne, hogy legyen bármelyik hibáról szó az autóm megfelelően fog majd működni.

Üdv Zoli

 

BZ | 2015-01-11 15:58 Zoli74 részére

Mivel ez percek alatt elvégezhető művelet, én ezt biztosan megtenném, különösen mivel az ebayről rendelted őket, nem tudom, mennyire megbízható forrásból. Egy ilyen gyári kábel ára hivatalos forrásból beszerezve 20e Ft fölött van, ez már az a nagyságrend ahol megérheti trükközni vele. Lehet persze hogy ez az egész vakvágány, de jobb kizárni ezt a vonalat még a nagyobb kiadások előtt.

Zoli74 | 2015-01-11 15:42 BZ részére

 Sza BZ,

A kábelek ellenállását gondolom a szakszerviz tudja elvégezni. Az autóm jelenleg ott van, holnap megkérem őket, hogy csinálják meg.

Talán nem is az injektor a hibás, hanem az ellenálláskábel?

Üdv

BZ | 2015-01-11 15:01 Zoli74 részére

Igen, én is így tudom, ahogy leírtad, anno legalábbis olvastam egy Denso-dokumentumot ezekről az injektorokról, amit most nem találtam már meg a neten, de amiből én is ezt a következtetést vontam le.

Viszont az az infó továbbra is tévesnek tűnik számomra, hogy a B-s injektorok több üzemanyagot juttatnának a hengerbe. Szerintem adott rail-nyomáson adott kivezérlés hatására ugyanannyit kell befecskendezniük, mert csak a gyártástechnológiából adódó eltérések korrekciójának módjában van köztük különbség.

A B-s injektorokhoz kapott kábelek ellenállását próbáltad már mérni az előző hozzászólásomban levő linken foglaltaknak megfelelően?

Zoli74 | 2015-01-11 14:40 BZ részére

 Szia BZ!

Köszönöm válaszod.

Azt elfelejtettem írni, hogy a B jelű injektorok megrendelését megelőzően kértem a szállítót, hogy az injektorokhoz az azonos számú ellenálláskábelt biztosítsák. Ez így is történt. Valójában most a B jelű injektorok vannak beszerelve az autóba a megfelelő számozású  ellenálláskebelekkel együtt. Sajnos az injektorok közül az egyik hibás cserére szorul.

Ha jól értelmeztem az írásodat, akkor arra a következtetésre jutottam, hogy nem számít, hogy B jelű az injektor. Lényeg az, hogy az injektor száma, illetve az ellenálláskábel száma megegyező legyen, így az ECU azt tudja kezelni.

Magyarán az autó úgyanúgy fog üzemelni a B jelű injektorral, mint az A-val, illetve nem fog problámát okozni, hogy az egyik hibás B jelű injektort A jelűre fogom cserélni.

Üdv Zoli

Totya83 | 2015-01-11 13:22

 Sziasztok! 1 kis segítségre lenne szükségem van egy 2,3 as benzines 2003 évjáratú mazda 6 om. A probléma a következő 3 és 4 ezres fordulat kozott kígyullad a motor lámpa és kB 160 as tempónál az ABS plusz menetstabilizáló is. Aki tud megoldást az írjon. Köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó