2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
Totya83 | 2015-01-11 13:22
Sziasztok! 1 kis segítségre lenne szükségem van egy 2,3 as benzines 2003 évjáratú mazda 6 om. A probléma a következő 3 és 4 ezres fordulat kozott kígyullad a motor lámpa és kB 160 as tempónál az ABS plusz menetstabilizáló is. Ha viszont tud megoldást az írjon. Köszönöm!
BZ | 2015-01-11 13:00 Zoli74 részére
Szia,
nekem ugyan MPVm van, de abban is ugyanez a motor, és volt már küzdésem az injektorokkal nekem is, úgyhogy volt lehetőségem laikusként is némi infóra szert tenni ezügyben.
Az A és a B jelű injektorok között olyan jellegű különbség nincs, amit írtál. A különbség az, hogy az A-jelűek elektronikus kalibrálása/korrekciója egy előtét-ellenállás kábellel történik (az injektor kör alakú fej-részén is van egy szám, és a hozzá csatlakozó kábelen is, ennek meg kell egyeznie), míg a B-jelűek esetében az injektor korrekciós értékét már az ECU-ba kell felvinni, ott már nem kábel végzi ezt. Ha neked A-jelűek voltak eredetileg, az azt jelenti, hogy az eredeti ECU-d még nem tudja kezelni az ő korrekciójukat, így a megfelelő számú (ellenállású) előtét-kábelekkel kell csatlakoztatnod őket. Ha nem így teszel, akkor nem lesz pontos az injektoraid elektronikus vezérlése. A gyakorlatban tünetileg ez abban nyilvánul meg, hogy különösen alapjárat közelében nem lesz szép a motor járása, míg nagyobb fordulatszámokon, nagyobb terhelésen, ahol nagyobb üzemanyag-mennyiséget fecskendeznek be az injektorok, ezt a hatást már nem, vagy legalábbis kevésbé fogod érezni.
Az A-s injektorok kalibrációs kábeleiről bővebben: http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esicont/en/srvc/html/BME014013251W01.html
Zoli74 | 2015-01-11 10:58
Sziasztok! Az előzőekben leirtakat szeretném még azzal kiegészíteni, hogy az autó amikor nagy nehezen beindult a kipuffogón fehér, gomolygó füst jött ki, viszont ahogy az autó alapjárata normalizálódott kb max 15-20 másodperc alatt a füstölés megszünt.
Az injektorok tekintetében egyéb helyről kapott információ szerint a 5031 13H50A jelű injektor alapjáraton több üzemenyagot juttat a befecskendezőn keresztül a hengerekbe, mint a 5870 13H50 B jelű.
Válaszotokat előre is köszönöm
Üdv Zoli
Zoli74 | 2015-01-10 17:50
Sziasztok!
Sajnos az autómba (2003-as évjáratú 2.0 dízel, 136 lóerő) elszálltak a befecskendezők, megállapították, hogy mind a 4 rossz. A rossz injektorok típusa 5031 13H50A. Az e-bay rendeltem felújított 5870 13H50B injektorokat, amelyek elméletileg kompatibilisek az 13H50A-val. Az injektorok beépítésre kerültek, azt követően feltanították. Az autó üzemképes lett. A hidegek beálltával viszont az autó többszöri indítózás után - nagyon nehezen - indult be. Ennek oka a szervizi diagnosztizálását követően az , hogy az egyik injektor nem jó, azt ki kell cserélni. Nincs mit tenni. Az "új" injektor rendelésénél megadtam az autóm paramétereit és közöték, hogy az autómba 5031 13H50A a jó. Mondtam, hogy az enyémbe a 5870 13H50 B jelű került a kicserélést követően. A kereskedővel történő további párbeszéd során arra a következtetésre jutottam, hogy amit eddig elhitettek velem, abban már kezdek kételkedni, miszerint az a 2002-től 2005-ig gyártott mazdákba bármelyik két említett injektor megfelelő, illetve a kettő kombinációja is alkalmazható. Állítólag a B jelű injektorokkal a 2004-es évjáratúakat szerelték, de azt is pár hónapig.
Nem akarom az autómat tönkrevágni, mert már így is egy vagyont költöttem rá.
Mi lenne a helyes megoldás?
A válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv Zoli
jakuszoli | 2015-01-10 15:05
Sziasztok!
2006-os dízel mazda 6 azt produkálja,hogy az alapjárat kicsit ingadozik,de a hullámzás menet közben is érezhető, pl a sebességet tartva olyan pulzáló módon megy az autó. Ma a következő hibakódot olvastam ki belőle: P2227. Van tippetek,hogy mit nézzek meg először?
pete.sampras | 2015-01-10 14:25 herr68 részére
Ha nem találsz újat normális áron, javaslom a Kárászy céget Pesten (www.karaszy.hu), fel tudják újítani, én csináltattam velük ilyet és jó lett.
Üdv.
Zozyka | 2015-01-10 13:20
Tisztelt Mazda-Auto!
Szeretnék érdeklődni a(z) JMZGG14F671674059 alvázszámú M6 jármű után.
Szeretnék kérni email-ben ( info.simonzoltan@gmail.com ) tájékoztatást az elérhető adatokról (szervíz, illetve ha van bármi elérhető adat).
Illetve érdeklődnék, hogy a 2005-2008 között gyártott M6 2.0 benzineseknek milyen jellegzetes, gyakran előforduló hibái vannak? A dízelekt már ismerem :D
Köszönöm szépen előre is!
herr68 | 2015-01-10 12:52
Üdv Fórumozok!
mazda-auto.hu | 2015-01-09 07:54 Matuatuti részére
Gyakorlatilag nem megoldható. Vezérlőegységet, abs modult mindenképpen cserélni kell, sok más járulékos dologgal együtt.
Matuatuti | 2015-01-08 23:22
Tisztelt Mazda-auto és fórumtársak!
Az után érdeklődnék, hogy adott egy 2004-es 2.0CD 121Le Mazda, eredetileg osztrák volt, nincs benne se DSC se TCS, TCS utólagosan beszerelhető, vagy kipörgésgátló utólagosan megoldható ebben a járműben? Árban ez mit jelentene?
Válaszod előre is köszönöm!