2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2015-01-08 17:56 BobbyEwing részére

 Így működik. Ez egy kályha, ami külső 7 foktól lejjebb beindul és melegíti a hűtővizet, hogy a motor hamar elérje az üzemmeleg állapotot, valamint ha a beltér fűtése miatt leesne a hűtővíz hőfoka, rásegít, nehogy a motor működjön túl hidegen. Ezért van az, hogy akár autópályán is (meg bármikor, ha kell) beindulhat - szép csendesen. Leállításnál 1-2 percig működik még - ez normális. A kis fogyasztás, gazdaságos üzem miatt ezek olyen "hideg" motorok, hogy jó ötlet ez a kitalálójától. Bezzeg a régi dízelek - sokáig vacogott az utas...

BobbyEwing | 2015-01-08 17:33

Tisztelt alk3sh!

 

Köszönöm a választ. Nekem is ilyen búgó-zúgó hangot ad ki. Viszont nem azt mondanám h zavar, csak 3. telem az autóval és eddig nem hallottam, vagy csak nem figyeltem fel rá, létezik? Ha jár a motor nekem is alig hallatszik, ha leállítom akkor még megy pár másodpercig. És pontosan mi is ez? Mert nekem állófűtés nincs az autómban. És ez a valaminek lehetnek hibái, ha igen mik? És hogyan lehet ennek utánajárni? Köszönöm.

 

Üdv

achleiten | 2015-01-08 16:52

 Kedves Mazda Autó, tisztelt Fórumtársak,

 

nagyon örülnék, ha valaki segítséget tudna adni a következő parajelenség kapcsán. Egy 2011-es faceliftes 2,2-es dízel hatost hajtok (129 LE), jelenleg 162e km-rel.

 
A problémám, hogy meleg motornál érezhetőbben nehezen indul a motor; sőt, kb. minden 50. melegindításnál nem csak nehezen, de hangosan, zakatolva indul, szabályosan rázza kasztnit - amikor legelőször jelentkezett, azt hittem, hogy átugrott a vezérlés, de kikapcsolás majd újraindítás után semmi gond.
 
Szervízben nem tudták reprodukálni, az Auto Focusnál (M3) és Freyben egyaránt csak hümmögtek a hibajelenség hallatán; az alapdiagnosztika nem jelzett hibát, ezen felül pedig még csak ötletük sem volt, hogy milyen irányba kellene elindulni.
 
A kocsit 0 km-es kora óta én hajtom, nagyon vigyázok rá, az élete 80%-át autópályán tölti.
 
A nehéz melegindításra több 2,2-es motorú tulaj panaszkodott. Angol és német fórumokon utánaolvastam, ott is megemlítik többen a nehéz és/vagy zakatoló indítást, de megoldást vagy legalább a hiba lokalizálásra vonatkozó infót senki sem adott.
 
Van valakinek tippje, vagy tud valaki egy jó Mazda szerelőt ajánlani Bp. környékén, aki nem csak a fejét csóválja, ha elmesélem neki a problémát?

alk3sh | 2015-01-08 14:07 BobbyEwing részére

Nem tudom milyen hagot hallasz de ha ennyire kétséged van akkor indítsd el s egy jobb telefonnal vedd fel a hangot s linkeld be ide.

Nekem pl enyhe búgó hang ami csak akkor zavaró ha már leállítottam mert utána pár másodpercig megy még a kazán plusz keringető. De járás közben nekem alig észrevehető.

Az meg hogy hol megy hol nem egy szenzor miatt van ami kapcsolgatja. Pont Varga úr írta hogy akár 140nél is elindulhat mivel a menetszél esetleg elkezdi hűteni nagyon a motort s akkor ez rásegít aaz ideális hőmerséklet megtartása miatt. Alapesetben 6-7 fok alatt megy olyankor tuti hallod.

Ha ennyire zavar vedd ki a biztosítékját és akkor nem működik majd. De nem is lesz üzemi hőfokon 2km után a hűtővíz.

 

elég megbízhatóak a webasto-k

szucsfe | 2015-01-08 10:57 mazda-auto.hu részére

 Van valami tippje, mivel kellene kezdenem?Csak ez az egy biztosítékja van?  Van ennek reléje is?

BobbyEwing | 2015-01-08 09:42

Tisztelt Mazda Autó!

 

Köszönöm a választ. Oké, hogy a kályha adja a hangot, de ez normális? Hogyan tudnám ezt kideríteni, hogy ott megfelelően működik-e minden? Köszönöm szépen.

 

Üdv

mazda-auto.hu | 2015-01-08 09:33 szucsfe részére

 Ellenőrizni kell az áramkört, és a rendszert.

mazda-auto.hu | 2015-01-08 09:32 BobbyEwing részére

 Minden bizonnyal a kályha adja a hangot.

szucsfe | 2015-01-08 05:44

Üdvözlöm!

A biztosítékot leellenőriztem, rendben van. Van valami ötlete?

BobbyEwing | 2015-01-07 21:10

Tisztel Mazda Autó és Fórumozók!

 

Autóm egy 2004es dízel 6os. Kb 3 hete észrevettem az autómon egy zúgó hangot. A hang a motortérből jön, ha szemben állok az autóval kb a motortér hátsó részéből és szemből inkább bal oldalról. Ez a hang akkor kezdődik ha beindítom a motort, és hol zúg hol nem. Van amikor még akkor is zúg ha már leállítottam és kivettem a kulcsot, de nem sokáig. Ha zúg akkor egyenletesen, viszont nem mindig csinálja. Nem nagyon tudok benne valami szabályszerűt felfedezni, talán azt h meleg motornál nem nagyon csinálja, csak hidegnél. Viszont ennek a zúgásnak nem olyan hiba szerű a hangja, hanem mintha normális lenne, de csak bosszantja az embert. Elvittem egy elektronikai műszerészhez és azt mondta hogy a motor mögött van egy Webasto kiegészítő fűtés ami ha hideg van plusz fűtést ad a motornak és az üzemanyag rendszernek. Létezik ez? Viszont már 3. telem az autóval és eddig nem hallottam ezt a zúgást, vagy csak nem figyeltem fel rá? Az lehet hogy ha tényleg van benne ilyen plusz fűtés hogy az csinálja? Vagy az meg tud hibásodni? Hogyan tudnám ezekt kideríteni? Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Üdv

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó