2024. November 29. Péntek - Taksony
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MAZDA dízelmotor, MZR-CD.
MOTOROLAJ 5-10.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
rasotamas | 2014-10-01 07:18
Hello!
2004-es 136 lovas Mazda6-osom van, pár napja vettem. Az üzemanyagszűrős probléma megszűnt, magasnyomású szelepével együtt cserélték gariban és motorikusan rendben van. Viszont tegnap kb. amikor ráléptem a fékre, hogy kikapcsoljam a tempomatot, alacsony fordulaton, kb 65-tel 5-ösben, bekapcsolt a TSC OFF és a Check Engine lámpa és azóta is ég. Rendellenes működélst nem tapasztaltam, bár 95-nél gyorsabban nem mentem vele, hirtelen nem fékeztem, nem rántottam be gyorsan kanyarba. Mi lehet a hiba oka, hogyan lehet megszüntetni?
marko | 2014-09-30 21:27
Kedves Mazda autó!
Egy honapja vettem egy 2006-os évj.,2000-es dízel,143 lóerős,Mazda 6-ot.Angliában dolgozunk,a 2400 km-es út utolsó 100 kilométerén először folyamatosan világitott(első dízel autóm nem tudtam,és nem is mondták mit kell tennem),majd átváltott villogásba a DPF lámpa(mivel megíjedtem vészvillogó,leállósáv,stop).A kérdéseim,meddig mehetek így az autóval?Szakzervízbe vigyem,vagy van idekinn egy jó szerelő ismerős(számítógépet tud rákötni az autóra),ő is meg tudja oldani,ha igen mit kell tennie?Milyen gyakori ez a probléma(napi 30km-t megyünk autópályán)?A választ köszönöm.
dg77 | 2014-09-30 19:58 alk3sh részére
Szia!
Köszönöm a választ! Sajnos nem találtam sehol egyértelmű táblázatot, nem keveset kerestem pedig, elhoztam a felnit, holnap kiderül az igazság...
Üdv:
Gábor
kunokbalint | 2014-09-30 19:07
Tisztelt Mazda autó!
Egy 2006-os faceliftes Mazda 6-osom van, kombi, 2.0 dízel, 89kW-os. 177 e km
A napokban voltam teljesítménymérésen, amiről sokmindent megtudtam, nem érte el az autó a gyári teljesítményét.
Voltam dízel diagnosztikán, ahol minden adat passzolt, kivéve a porlasztó/injektor/befecskendezőm - vagy mi is van benne pontosan - nem úgy fecskendezi be a gázolajat, ahogy kellene.
Érdeklődöm hogy: - Lehet-e javíttatni ?
- Milyen típusú befecskendezők vannak a kocsimban és mi a típusszáma? (gondolom Denso)
- Ha lehetséges, akkor mennyibe kerül a javíttatás, felújítás?
Köszönettel:
Kunok Bálint
Flingel | 2014-09-30 10:05 sasbence részére
Kedves Bence!
Véleményem szerint az általad választott motorral a Mazda 6 már elfogadhatóan megy pályán is. A benzinest én is jobb választásnak tartom, mint a dízelt.
Szubjektív véleményem az, hogy a Mazdák mechanikusan iszonyatosan tartós és megbízható konstrukciók, azonban karosszéria-kezelés, üregvédelem tekintetében csapnivalóak.
Tehát, én azt javaslom neked, hogy a rétegvastagságmérő jó dolog, de a Mazdák esetében azért annyira ne vedd szigorúan, ha egy-két elem javítva volt. Ami fontosabb, hogy a hossz és kereszttartók, hátul a pótkeréküreg hibátlan legyen.
Fontos még, hogy próbálj alánézni a kiszemelt autónak! Kis felületi rozsda, szinte kötelező, de flekkekben leszakadó padlólemez már nem annyira... láttam ilyet is.
Kerékjárati ív, ajtók alja belül sajnos igencsak rozsdásodik. Ezeket sokszor már csak elemcserével lehet javítani (lehet, hogy így is javították), ezért is írtam, hogy a szépen javított kerékjáratok, oldallemezek nem feltétlen hibák.
A Mazdák váltója még évek és kilométerek után is patent! A kuplung, ha kemény, vagy fenn fog, akkor csereérett. Próbaúton egy Mazda tapad az úthoz, minden egyenetlenséget megérzel, mert olyan pontos a kormánya. A fék jól adagolható, és hatásos... nem húz semerre!
A belső térről annyit, hogy a bőr és műanyag választás nem a Mazda erőssége. A műanyagjaik túl kemények, a bőr túl lágy. Egy 130ezret futott kocsi kormánya és váltógombja már sajnos lehet újrabőrözött... Viszont az ülések, a szőnyegek, a kárpitok még akkor is szinte újnak kell, hogy hassanak!
Az előttem szólóknak sajnos igaza van, még ha sokan meg is sértődnek ezért. A nepperek 90%-a csal és hazudik. De tényleg ki lehet fogni jó autót, viszont 10 éves Mazda 6-osok már igencsak a 150-200 ezer km-es futásteljesítményű tartományban tanyáznak... ez nem baj, csak vedd számításba.
Sokáig kell nézegetni a használt kocsikat, hogy utána már a képek és a hirdetés szövege alapján tudd, mit érdemes megnézni, és mit nem. :)
Sok szerencsét!
Üdv.:
Flingel
alk3sh | 2014-09-30 09:07 sasbence részére
Autópiacos kocsit kerüld, mind tekert hamisított mazdás pecséttel van (szánalmas).
Oda csak körülnézni menni érdemes kipróbálni :) de vásárlást elkerülném.
Minden használt autónál ajánlottak a következők minimum:
- vezérlés csere
- olaj csere szűrőkkel (motor, váltó, pollen, légszűrő stb.)
- fékeket szintén, százX ezer km után illik már... de azt még ha leveszed a kereket ismeglátod hogy volt -e cserélve, ezt el lehet dönteni.
-futómű alkatrészek, szilentek összekötők stb. állapottól függően szintén ajánlott cserélni.
Ezenkívül nyilván az előírt tételek a szervízkönyvből javalottak.
Árat nem írok mert akár a unix weboldalán is böngészhetsz utána (nem olcsóság a kategóriából kiindulva sem)
téli nyári gumik, ha 17" a méret az sem olcsó csak példaként kicsit jobb nem "Linglong" kínai márka 17"ban 30ezer körnéykén kezdődik.... persze aki nem ad rá talál 10ezerért is biztos.
Rövid távra benzinest dízel halála az 5km-es távolaság plusz város... én speciel 100km napi alatt nem vennék dieselt mert nem éri meg.
Hiba bármi előjöhet, csak olvass vissza itt kicsit mindenkinek megvan a maga kicsi vagy nagyobb problémája a szeretett kocsijával, de ez így lenne egy bmw-el is :)
Sokszor nem megvenni nehéz a használt felsőkategóriás autót hanem fenntartani... érdemes utána nézni.... de ha csak mazdás kollégánk bejegyzéseit nézed röpködnek a 10ezrek...
alk3sh | 2014-09-30 08:49 dg77 részére
Elvileg elfér de valahol láttam egy mérettáblát az m6-hoz milyen ajánlott... azt azért megkeresném biztonság kedvéért
Az ET-szám vagy másképpen besajtolási mélység jelentése: a felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának milliméterben mért távolsága.
Ez elsőre kissé bonyolultnak tűnhet, nézzük meg egy ábrán hogy is néz ki a valóságban:
ahol:
A = az a távolság, amit az ET érték ad meg (milliméterben adjuk meg, és akár negatív érték is lehet)
B = A felni szélessége (1 coll = 25.4 mm)
C = A felni szélességének középvonala
D = Rögzítési felület
confiance | 2014-09-29 17:14 sasbence részére
1.8 benzinem van , fogyasztás télen 8,5 nyáron 7,5 klimázva város.
vegyes kb 7,5 számolj.
autopálya 4 személy csomagok 130 - 150 km/h tempoban 7 .3 .nos nekem ez ac csere után.
egy teletankal nekérd miért , elöte 760 770 km mentem tankolni.
ac csere után város autopálya falu is volt benne , lényeg klimáztunk is. 921 km tetem meg mire eljutotam tankolni.
kuplung csere nálam volt felső munkahenger is.....ac pumpa, lengőkat és szilent is. gyujtás kábel is volt gyetya is volt . fékbetétek is, klima feltöltés, vezérmuszij, csapágy is első az 13 000 ft ...hátsó olyan 40 000 de van neten már 25 000 ér.
ma cseréltem légtömegmérőt , fogyastásfughettőle, meg motor hangja sem ugyan az joban kap levegőt.
szimering is volt 3000 ft.tartóbak nagy 8 alaku 40 000 ft . de ha szerelő kiégeti meg uszod 13 000 bol. örök életu lesz .
sok alkatrséz olykor neten jobb venni pl apród..most olx....beirod mazda 6 és van minden.
ha kell valami kérdez.
confiance | 2014-09-29 17:02 sasbence részére
szia akkor vegyuk elöröl a dolgokat .
mazda 6 amit szeretnél. kezdésnek vegyuk figyelembe az amit irnak látsz sosem igaz 85% ban van kivétel de az fehér holló.
nos ide értem ne döljbe olyanak mazda 6 2004 es 160 000 km első tulaj vagy öreg ember vezete vagy terhes anyukáé volt benne hagyva 1 2 gyerek játékon ez mind truk.
egy auto átlag 20 30 ezer km vág le évente mazda egy olyan auto amit nem azért vett vesz az ember 2 3 falu közt ingázak évi 3 ezer km-el. max
...............................................................................................
én leirom szemeld ki az autot benzines legyen ne dizel mazda dizel nem jo széria sok a gond vele ahogy sokat olvastam hallotam szerelöktöl is .
első dolog nézd meg ennyi idősen keresd azt ami valonak tunik km állás legyen 160 ezertől 220 000 km ig bezárolag itt mondom azt igen ezlehetséges valos km óra.
szerviz köny stb ne döljbe pecsétnek ezek már észel ész nélkul 100 nyelven is.
............................................
hiba bár mi lehet 10éves kocsinál. nem tudhatod kinek volt keze allat, szartak bele vagy vigyáztak rá.
első hátsó fék pofa számolj 17 000 ft min . első /hátsó .
kötelező csere olaj szurők polen 20 000 ft .
4 db gyertya ngk ,16500 ft .
gyujtás kábel 27000 ft .
4 gumi hankook 17500 /db rá-.uj
kuplung komplet 120 000 ft kb 20 30 ft munkadij min.
muszerfal világitás kis égő csere 200 ft /db 5 van . ha nem világit.
klimafeltöltés 12 000 ft uv -val.
futómű beállitás 8000 ft .
ac pumpa 80 000 ft , de ford mondeo ugyan az 40 000 ft jó bele. tudni illik ford mondeo mazda 6 testvérek sok alkatrészben.
lengőkar egyenes 17 000 ft , egy szilent ugy 3000 ft bele min. ha csak azt cserélsz .
féltengely szimering nem pénz 1300 ft meg van.
de váltóbowden na barátom ez beszarik ez halál lesz nekem most volt beszarva nem a bowden csak rajta van egy kiskezű sárga által felrakot eredeti mazda bowden aminek van muanyag része fűle ami be van katintva egy villába .ez cserélni nagyon bámulatos ugyanis ha szerelő nem okos akor komplet muszerfal - levételt igényel. mert kis sárga kezűek ugy eldugtáka 2 db csavart és ráadásul be felé kell huzni....nem motor felé atya gatya ide készits elő bowden 100 000 ft ha ugyi vagy 85 000 van neten ha van , plusz min 20 000 munkadij. egy muagvéget lett a csere nekem kompleten.
légtömegmérő...sok galibát okozhat, 40000 ft től 80000 van lista ár.
hosszbordás szij 8000 ft.
öninditó 50 től---75000ig.
........................................................hogy sokat meg tudj mazdákrol olvasgas olyanoktol akiknek már van......pl népitélet vagy totálcar oldalt......
dg77 | 2014-09-29 16:46
Sziasztok!
17 collos alufelnit vásárolnék Mazdámra ( 6-os, 2008. novemberi, JMZGH14F... alvázszám). Kérdésem,hogy a kiszemelt 7x17 ET 55. 5x114,3 megfelelő-e erre a típusra (számomra föleg az ET szám kérdéses). A meglévő 215/50 R17-es gumit ezzel szeretném használni.
Köszönettel:
Gábor