2025. Január 22. Szerda - Vince
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
ezsolt82 | 2014-09-26 13:21 zsaklin18 részére
Hello,
P0093 - Kraftstoffsystem undicht - große Undichtigkeit festgestellt; Kabelbaum, Kraftstoffdrucksensor, mechanische Fehlfunktion
Szivárog az üzemanyag rendszer - nagy szivárgás észlelhető;
lehetséges hiba ok: Kábelköteg, üzemanyag-nyomás érzékelő, mechanikus meghibásodás (remélem jól fordítottam)
P2009 - Schaltsaugrohr-Stellglied, Zylinderreihe 1 – Signal zu niedrig; Kurzschluss an Masse im Kabelbaum, Schaltsaugrohr-Stellglied
németesek előnyben...
P2009 -Schaltsaugrohr-Magnetventil, Zylinderreihe 1 – Signal zu niedrig; Kurzschluss an Masse im Kabelbaum, Schaltsaugrohr-Stellglied
németesek előnyben...
ZS
zsaklin18 | 2014-09-26 10:10
Sziasztok,
10 éves Mazda6 2000-es autónknál világít a 2 kontroll lámpa és leszabályoz. 5.-be 80-nál többet nem megy. Ezt a két hibakódot olvasták ma ki: P0093 és P2009 (ezt nem is engedte törölni). Mi lehet a baja az autónak?
Köszönöm előre is a választ.
ezsolt82 | 2014-09-26 08:58 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-Auto,
lenne még egy olyan kérdésem, hogy a dugattyúk tetején látható két jelöles az mit is takar?
azért érdekelne mert amelyik dugattyú elrepedt azon más volt a jelölés mint a többin.
repedt dugattyú: B 4 (nagy méretú betűkkel) és 24 (jóval kisebb betűkkel)
többi dugattyú: B 5 (nagy méretú betűkkel) és 23 (jóval kisebb betűkkel)
Köszönöm előre is.
Zsolt
mazda-auto.hu | 2014-09-26 08:25 BZ részére
Csak ez lehet rá a magyarázat, hiszen a gázolajat az összesűrített levegő megemelkedett hőmérséklete gyújtja be, viszont csak egyes konstrukciók esetében lehet túlzott motorfék használat miatt túl nagy dugattyú hőmérséklet változás. A Mazda6 esetében nincs korlátozva motorféken a levegő beáramlása, így ezt a motort ez nem érintheti. Véleményem szerint inkább teherautók hibás motorfék rendszere okozhat ilyesmit.
szucsfe | 2014-09-26 07:18
Sziasztok!
Valaki adjon nekem hasznos információt legyen szíves! Olyan problémát észleltem a 2.0d 121Le -s 2003 -as kombi 6-oson, hogy pár óra állás után (kb 8 -10 óra) amikor elindítom, akkor először kicsit nehezen pörög fel, lassan veszi fel a fordulatot, és olyankor fehéres füstöt nyom. Amint felpörög (pár másodperc), utána semmi gond sincs vele, és a füst is megszűnik. Semmi más jelenség nincs vele, teljesítmény tökéletes, alapjárat tökéletes, dinamikusan, egyenletesen gyorsul, nem torpan, nem gondolkodik, szóval semmi más hibát nem tapasztalok, de ez nagyon zavar. Mi lehet a probléma?
gkobi81 | 2014-09-25 20:56
BZ | 2014-09-25 16:05 mazda-auto.hu részére
A túl hosszúra nyúlt motorfékezésnél fizikailag mi okozhat dugattyú-repedést? Csak mert úgy tudom, olyankor az ECU szünetelteti a befecskendezést, így nincs égés. Vagy pont ez a gond, hogy a kompresszió által felforrósodott levegő hőmérséklete magasabb, mint a hozzá képest jóval hidegebb gázolaj befecskendezésével bekövetkező égésé?
mazda-auto.hu | 2014-09-25 13:42 ezsolt82 részére
100700,-Ft alap, vagy túlmérettől függetlenül.
ezsolt82 | 2014-09-25 12:53 mazda-auto.hu részére
köszönöm a tippeket és tanácsokat.
Amúgy csak egy dugattyú sérült, a többi kifogástalannak tűnik egyelőre.
Új dugattyú amúgy mennyibe kerülne?
üdvözlettel
ZSolt
mazda-auto.hu | 2014-09-25 11:33 atomjuve részére
A vákuum pumpánál mérhető nyomásnak minimum -0,6 Bar-t el kell érnie 1200-1300 frsz./perc körül.