2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sasbence | 2014-09-29 14:51

 Sziasztok!

A sógorom küldte az oldalt, azt mondta az ország legobb mazda szervíze vagytok. Mivel éppen autóvásárlás előtt állok, szeretném kikérni a véleményeteket - egyaránt a szervízes kollégákét, és a forumozó társakét is. A feltett kérdésekben tudom, hogy fontos szerepet játszik az autó állapota, az, hogy mennyire nehéz a lábam stb, de gondolom sok autó megfordul nálatok, ezért bízom benne, hogy tudtok tanácsot adni a választáshoz.
 

Az autó alapvetően családi és munka célokat szolgálna. Kb 25.000Km-t megyek egy évben, pesten és vidéken (főleg autópálya) kb. 6000/19000km arányban.

Erősen gondolkodom a mazda 6 2.0 TE modellben, 2003-4es évjáratok. Alapvetően benzines párti vagyok, viszont az autó étvágya nyilván egy fontos szempont. (mazda 6 2.0 CDH) Amit tudnék vásárlásra költeni, nagyságrendileg 1.5 milió. Ezért általában 100-150e km-t futott gépeket árulnak.

 

Kiszámoltam, hogy emellett a felhasználás mellett a benzines éves szinten kb 120.000 Ft-tal emel ki a zsebemből több pénzt, viszont sokan mondták, hogy a dízelesekben - főleg ilyen távokat futott verzióknál, sok költséges alkatrész romlik.

Kérdés, ha nagyságrendileg 5-6 évre szeretném az autót, jól érzem-e, hogy nem kell erőltetnem a dízelest?

 

A benzines modelleknél ebben az életkorban milyen előforduló (típus) hibák vannak? Nagyságrendileg milyen költségekkel kell számolnom vásárlás után, amikkel biztosan érdemes számolni? (gondolok itt olaj és szűrőcsere, fékbetétek, gyertyák(?), kopóalkatrészek stb, illetve a jellemző típushibák) Ha egy öszeget írtok, hogy kb ennyi szokott lenni egy használtautó vásárlás utáni alapgenerál, az is segítség, nem kell tételeként felsorolni. A típushibásra szintén egy körülbelüli összeg, futott km és hibajelenség megnevezéssel.

 

Előre is köszönöm a válazolóknak a segítséget!

 

Bence

 

 

alk3sh | 2014-09-29 11:05

Az hogy félszemű lesz a xenon alkalmanként vajon izzó vagy trafó gond, vagy kontakt?

Világítás álláskapcsoló tekerésére ismét begyújtja gond nélkül.

 

 

mazda-auto.hu | 2014-09-29 09:18 rasotamas részére

 Elképzelhető például, hogy a tankban van sok szennyeződés, vagy nem megfelelő gázolaj. Amíg ilyen rövid idő alatt beszennyeződik a szűrő, addig kár más okát keresni a nyomásvesztésnek. 

mazda-auto.hu | 2014-09-29 09:16 confiance részére

 Gyári motor-váltó bakokat tőlünk is lehet rendelni. 40-50e Ft/db körül mozog az áruk. A légtömegmérő ára 82161,-Ft.

mazda-auto.hu | 2014-09-29 08:41 emiter részére

 Nagyon örülünk, hogy vannak megoldásaid több jellemző problémára, de mivel elsősorban mi is üzleti vállalkozás vagyunk, ezért kérünk, ne használd tevékenységed reklámozására honlapunkat, fórumunkat! Tanácsokat szívesen fogadunk!

mazda-auto.hu | 2014-09-29 08:36 MogyiGeri89 részére

Egyesével le kell csatlakoztatni a szenzorokat, így kiderülhet, ha valamelyik meghibásodott azok közül. Így az is kiderülhet, hogy nem a szenzorokkal van probléma. 

mazda-auto.hu | 2014-09-29 08:30 Shia-ko részére

 A BOSE miatt van a csattanás, nem a kihangosító miatt. Túl erős a bemeneti jelszint. Az alábbi rajz alapján lehet csökkenteni a jelszintet. Valójában célszerű lenne a Bose erősítő bemeneti impedancia értékét ismerni, de általában R1: 1kOhm, R2 2 kOhm működik. Kihangosító fűggő, hogy hány szál (2 csatorna, 4 csatorna) "OUT" vezeték jön ki az eszközből. Az IN a BOSE-ba megy. A lenti szál a test.

 

Jelszint csökkentés.

Kevesebb barkácsolást igényel egy magasjelszint alacsony jelszint átalakító vásárlása, és bekötése. 4 csatorna esetén kettő kell, illetve az RCA dugók nélkül kell a BOSE-ra rákötni.

szucsfe | 2014-09-29 07:15

Sziasztok!

Valaki adjon nekem hasznos információt legyen szíves! Olyan problémát észleltem a 2.0d 121Le -s 2003 -as kombi 6-oson, hogy pár óra állás után (kb 8 -10 óra) amikor elindítom, akkor először kicsit nehezen pörög fel, lassan veszi fel a fordulatot, és olyankor fehéres füstöt nyom. Amint felpörög (pár másodperc), utána semmi gond sincs vele, és a füst is megszűnik. Semmi más jelenség nincs vele, teljesítmény tökéletes, alapjárat tökéletes, dinamikusan, egyenletesen gyorsul, nem torpan, nem gondolkodik, szóval semmi más hibát nem tapasztalok, de ez nagyon zavar. Mi lehet a probléma?

MogyiGeri89 | 2014-09-28 16:54 emiter részére

 Szia ! Igen egyforma lehet az autónk, enyémbe gyári a tolatóradar. Ausztriából vettem az autót. Csatlakozót széthúztam kipucoltam, befújtam spray-el, majd kipróbálom, hogy történt-e változás. A kulcskártyás problémam még megoldásra vár, de nem tartózkodom otthon úgyhogy később lesz orvosolva. Köszönöm a segítségedet és tanácsaidat.

 

Üdv !

rasotamas | 2014-09-28 10:18

Sziasztok! Vásárláskori nagyszervíznél az üzemanyagszűrő csere kimaradt, másnap reggel alapjáraton leállt a motor, jelzett az üzemanyagszűrő lámpa. Le lett eresztve, elég dzsuvás volt, utána már nem állt le, de újra meg újra felpuhult a szűrő, és be-be hullámzik a motor, esetenként enyhén csattogós ugyanekkor. Kérdésem: Valamit kicsaphatott valami átjutott dzsuva, vagy csak nem megy át elég üzemanyag a koszos szűrőn? Cserélni csak holnap tudom, addig nyilván nem megyek vele.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó