2025. Február 1. Szombat - Ignác

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


nagyand | 2013-04-18 07:33

Békéscsaba irányába! :D Viccet félretéve, nekem is csinálta ezt és csak gázt kellet rátölteni a klima rendszerre.

bazsyk | 2013-04-17 21:53

Tisztelt Mazda-auto! Ategnapi napon bekapcsolatma 2007.08 havi 2.0D Zoom-zoom-om klímáját, de az köszöni szépen nem dolgozik :) Annyit sierült megsasolnom, hogy a biztik jók, illetve a mototrtérben lévő A/C relé behúz. Merre induljak? Köszönöm!

pusi65 | 2013-04-17 21:23 EnergieLaczy részére

Kössz a tapasztalatot. Mennyire kell sav és hőállónak lennie a tömítésnek? Természetesen a karbantartás a legokosabb dolog. Nekem kívülről nem nagyon volt koszos, viszont endoszkópos kamerát bedugtam és belül láttam nyomokat a csatlakozásnál, amolyan oxidációs félét. műgyantás aluporral ragasztottam meg a repedést, de erőt gyűjtök és szét fogom szedni én is.

EnergieLaczy | 2013-04-17 19:26 pusi65 részére

Szia pusi65! Enyémbe egy facelift utáni intercooler hűtő került /jó pár évvel fiatalabb/. Annak más a két csöve és le kellett venni. A felső cső nagyon szépen könnyen lejött, az nem kapja telibe a "retket". Az alsó itt sem akart lejönni. Mi megmelegítettük és szépen elkezdtük mozgatni jobbra-balra. Egyszercsak egy picit megmozdult majd egyre jobban. Az "O" gyűrű persze tönkre ment, de volt tartalék. Itt is tele volt a rés az oda lerakódott "retekkel". A régin látszódott hogy beragasztották, mint megtudtam Kakasdi Hilcz-nél annó régen. De mint a példa mutatja az sem tökéletes megoldás hosszútávon. Én maradok inkább az időszakos szétszedésnél, letakarításnál, tömítéscserénél. Üdv ÉNRG

mazda-auto.hu | 2013-04-17 14:29 Zozyka részére

Igen, ettől füstölhet és kopoghat a motor. A vezérlőegység elsősorban a befecskendezők ellenállási értéke alapján tudja azokaz finoman szabályozni, arról nem is beszélve, ha a rossz csatlakozás egyben szakadást jelent, hiszen akkor nem is működik az adott befecskendező. Nem valószínű, hogy a közeljövőben észlelhető károsodás történt.

Zozyka | 2013-04-17 13:49 mazda-auto.hu részére

Úgy néz ki,hogy megtalálták a hibát. Az egyik porlasztó kábele kontaktos volt.Lehetséges ,hogy ezért füstölt volna az autó?illetve lehetséges, hogy ettől kopogtak volna a porlasztók 1200-s és 1500-s fordulaton? Ez okozhatott valami kárt a motorban? Köszönöm szépen előre is a választ!

Zozyka | 2013-04-17 13:46 mazda-auto.hu részére

Úgy néz ki,hogy megtalálták a hibát. Az egyik porlasztó kábelek kő n táltos volt.Lehetséges ,hogy ezért füstölt volna az autó?illetve lehetséges, hogy ettől kő P fogtak volna a porlasztók 1200-s és 1500-s fordulaton? Ez okozhatott valami kárt a motorban? Köszönöm szépen előre is a választ!

mazda-auto.hu | 2013-04-17 07:32 Zozyka részére

Temészetesen az EGR szelep is bármikor tönkremehet, és rendellenes működése beavatkozik a motor működésébe.

Zozyka | 2013-04-16 14:13

Tisztelt Mazda-Autó! A héten történt, hogy elvittem egy diagnosztikára az autót. (már nagyon füstölt, meg kopogtak a porlasztók 1200 és 1500 fordulaton, holott teljesen újak a porlasztók mind a 4 és tanítva is lett). NO, ott kivették a porlasztókat is, mindet elellenőriztek. Minden jó volt. Mondták vigyük el ismét feltanítani, hátha megoldja a dolgot. Elmentek vele az M3-nál található Mazdába. Leállították a motort, amíg bementek elintézni a papír dolgokat. Mikor visszamentek pár perc után és beindították az autót, rángatott a motor, mintha egy henger nem ment volna. Ott valaki megállapította, hogy nagy a kartellgáz is biztos beadta magát egy dugattyú...ÉS még a motor is nagyon csúnyán csörgött...No...Itt kezdődik az érdekesség... Pár óra múlva ismét beindítva a motort, tökéletesen járt, mintha semmi nem történt volna. El is mentek az autóval vissza a diagnosztikai műhelyhez.Minden gond nélkül. Az autó továbbra is ad kattogó hangot 1200 és 1500 fordulat környékén. Mentek vele még pár kört, és elkezdett az autó rángatni is. Ekkor megálltak (de a motor járt tovább), lehúzták az egr vezérlő vákumcsövet és ha jól tudom vissza is dugták utána, és a motor megjavult. Majd ma reggel ismét enyhe kelepelő hanggal 1200 és 1500 környékén ment a motor (amikor mentek vele). Az egr szelep és a katalizátor (valami speciális katalizátor tisztító folyadékkal) mostanában (2hete) lett kitakarítva. Lehetséges, hogy az egr valamilyen oknál fogva nem jól működik? Azt mondták nekem, hogy feltehetőleg a kipufogógáz visszavezetésnél lehet valami gond. Önök találkoztak mát ehhez hasonló esettel?

mazda-auto.hu | 2013-04-16 13:47 zeff részére

Jelenleg is öt különböző 0w-30 Castrol Edge olajat tudunk rendelni. Tehát nem feltétlen változtak a termékek, hanem egyszerűen más terméket képviselnek. De pl. az API SL már viszonylag régi szabvány, így érdemes lenne az olajosdoboz alján található préselési "pecsét" évszámát ellenőrizni. A szóbeszéd alapján a Castrol-t gyakran hamisítják.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó