2025. Február 3. Hétfő - Balázs

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ZoO | 2012-11-08 10:03

Ha a kuplung nem emelne ki, akkor szerintem az 1-es és a hátramenet is reccsenne, de semmilyen hangot nem ad ki...

pusi65 | 2012-11-07 23:34 ZoO részére

Hát úgy, hogy nem bowden, hanem hidraulika működteti a kuplungot. Tartálya közös a fékrendszerével. Sok ember még mindig úgy néz rám .... amikor rákérdezek a cserére, hiszen megy az autó jól....:)) Szóval közös a folyadék is. Amikor a folyadék minősége megváltozik, a kuplungot is érinti. Nem emel ki rendesen, olyan, mint járó motornál pedál nélkül berakni fokozatba.Nem vicc a kétévenkénti csere. Persze a teljes! nem csak a tartály. Van aki csak a tartályban cseréli. Persze, macerás a művelet, de mint korábban mondtam a szerelők nem használnak zsírt, mart attól koszos lesz a kéz. Nem akarok senkit megbántani, vádolni,ezért nem minősítek egyetlen szervizt sem, de nem véletlenül váltam hobby autószerelővé, szobafestővé, bútorkészítővé, vízszerelővé stb. Egyébként zenetanár vagyok :))

ZoO | 2012-11-07 23:11

Ezt nem igazán értem. A fékfolyadék hogyan kapcsolódik a kuplunghoz? A kocsi elvileg makulátlan, minden cserélve volt időben, szakszervízben.

pusi65 | 2012-11-07 17:48 ZoO részére

Mikor volt cserélve és légtelenítve utoljára a fékfolyadék? (természetesen a kuplungkinyomóban is) Ez csak egy ötlet, de már okozott nekem ilyen zavart a használt és levegős anyag.

ZoO | 2012-11-07 16:10

Sziasztok! Tapasztalt már valaki olyan hibát, hogy egyszer csak a 2-es sebességbe nagyon nehéz betenni a váltót és ugyanúgy nehéz belőle kivenni? Mindegyik más fokozat OK, a motor már meleg, 20-30 perc városi üzem és 10 perc parkolás után egyszer csak jelentkezik a probléma, 20 perc kínlódás a városban 1-es és 3-as fokozatok használatával, megint parkolás, 20 perc után még mindig ragad a 2-es, megint kis város, majd egy 3 órás pihenő után eltűnik a hiba. Eddig kétszer fordult elő ez az eset, a kettő között 3 hét telt el. A váltó nem recseg, kuplung nélkül váltható. Az akadás olyan érzés, mintha nem lehetne a váltót teljesen betenni a 2-esbe, és mintha valami sűrű anyagban kellene evezni vele. Majd egyszer csak eltűnik és szépen klattyog, ahogy beér a kar a végpozíciójába. Kulissza hiba lenne? A Kulisszában nincs idegen anyag, le lett csekkolva.

lehozsoci | 2012-11-07 11:20 majdnemmérnök részére

Sziasztok! fene tudja, de biztos profi mérőeszköz kell ahhoz, hogy 0,6 Ohm-ot kimérj úgy hogy az referencia ellenállás legyen hibára! Ahogy én szoktam csinálni: ha még a hengerfejben vannak az izzítógyertyák, csak a közös csatlakozót veszem le, utána egyszerű próbalámpa egyik vége akku +, a másik vége az izzítógyertya csatlakozójához érintve, ha a láma világít akkor jó, ha nem akkor rossz. Ha már kiszerelted ugyanígy lehet akkun is ellenőrizni, de ha fogsz egy szigetelt fogót, a gyertya testét az akku -, az érintkező végnek akku 12V adva azonnal fel kell hogy izzon! Szerintem teljesen mindegy milyen márkát veszel...láttam ilyet-olyat is, a márkanévért fogsz többet fizetni, de nem biztos, hogy jobb... Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-11-07 07:47 majdnemmérnök részére

0,6 Ohm körül 20 C fokon. Viszonylag ritkán van velük gond, és eddig csak gyárit alkalmaztunk, ami inkább Denso, vagy NGK 24130,-Ft-ért.

majdnemmérnök | 2012-11-06 20:02

Tisztelt Mazda-Auto! Mennyi a jó izzitógyertya ellenállása,nekem mind a négy egyforma de keveslem a mérhető ellenállást.Ha cserés milyen legyen az új Beru,Denso!Ugyan azok a problémák mint Nagyandnak,jelenleg 185 ezer van az autóban 7 éves és biztos,hogy a gyári van még benne. Köszönettel!

nagyand | 2012-11-06 09:32 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Valami ilyesmi "megoldásban" bíztam. :)

mazda-auto.hu | 2012-11-06 08:41 nagyand részére

Kiszerelés nélkül is ellenőrizhetőek, az ellenállásukat kell külön-külön megmérni. Ehhez viszont le kell szerelni a négy gyertyát összekötő sínt. A leggyakoribb hiba, hogy nincs mérhető ellenállása, tehát szakadt egy-egy gyertya. Ha túl nagy ellenállási különbség van a gyertyák között, az is hiba.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó