2025. Február 3. Hétfő - Balázs

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Oszi | 2012-10-01 20:48 farkasd részére

semmi baj a konstrukcioval csak a felhasznalokkal. rendszeres karbantartas mellet semmi komolyabb baja nem lesz. gyakorlatilag a blokk baromi regota alapja a mazda dizeleknek.

Oszi | 2012-10-01 20:45 lehozsoci részére

"Fontos még hogy az üzemanyagszűrőt soha ne cseréld gyakrabban mint a gyári ajánlás! " Ezt indokolnad a kedvemert?ezt meg nem hallotam.

farkasd | 2012-10-01 20:11

Sziasztok! A mazda 6 (2005) 136 LE-s motorja mennyire megbízható? Néhány helyről hallottam, hogy eszi az olajat, a turbó is elszállhat és nem jó konstrukció a motor. Tudnátok segíteni ebben a kérdésben? Előre is köszi!

mazda-auto.hu | 2012-10-01 14:19 Dexx33 részére

Mivel gyakorlatilag a különböző szenzorok jelei alapján kizárólag a PCM dönti el, hogy éppen mennyire van terhelve a motor, ezért a terheléstől függően állapítja meg, hogy az említett fordulatszám tartományban az adott terhelésen a légszűrőnél belépő levegő mennyisége megfelel-e a motor levegő igényének. A különböző utólagos programozásoknál éppen a PCM az érintett, így nem kizárható a dolog. Természetesen ha a MAF, és a PCM-MAF közötti áramkör hibája kizárható, akkor arra kell gyanakodni, hogy valamiért rosszul kalkulálja a motor terheltségi állapotát, így levegőigényét a PCM. Ez lehet PCM hiba, vagy egyéb jeladók, illetve beavatkozók hibája. Gyakorlatilag ezzel megismételtem lehozsoci szavait. Természetesen a hiba megoldásában Békéscsabán tudunk segíteni. Ez kicsit közelebb van.:-) A P0104 (GH-s nál már hozza) gyakorlatilag ugyanezt jelenti. Tehát 60 másodpercnél hosszabb ideig nem felel meg a PCM által a motorterheléshez "befogadható" levegő tömegnek a MAF adata. 10000 km egyébként nem sok egy DPF kiszerelős programozás után, sok programozó futott bele jóval a programozás utáni hibákba, de a Mazda esetében valószínűleg nem erről van szó.

lehozsoci | 2012-10-01 13:18 Dexx33 részére

Hello Dexx33 Én itt Cairns, Queensland, Australia dolgozom a Mazdánál.Itt most már késő este van, holnap utánanézek a kódoknak és majd jelentkezem... Üdv Zsocibá

Dexx33 | 2012-10-01 12:50 lehozsoci részére

szia Zsiciba! Nekem is ebben az iranyban kellene gondolkodnom mint a Fasor problemajara javasoltad? Nekem talan 3 hete lett olaj cserelve es a uzemanyagszuro is! Nekem mindig a P0101 es a P0104 hibat irja es ilyen 25-50 kilometerenkent... Nagyon csugedt vagyok mar es tanacstalan. Nem tudom kire bizni itt Esztergoban a kocsit. Az erdekes talan meg az de lehet hogy csak tevedes de amikor kicsereltem a MAF szenzort akkor rogton kialudt a hibalampa es jo lett az auto. Azotta ujra rossz es nem tudok a vegere jarni! Te hol javitasz? Tudnal nekem segiteni?

lehozsoci | 2012-10-01 12:31 lehozsoci részére

Ja megint elfelejtettem valamit...A Mazda diagnostikai műszeren a hozamszabályzó állapota nem látható! Csak a közösnyomócsőben levő nyomásérték. Alapjáraton 30MPa körüli értéket kell hogy legyen, a fordulatszám emelésével szinte párhuzamosan a nyomásnak is emelkednie kell max 180MPa-ig. Ha nem akkor nincs elég hozam,volume. Csá Zsocibá

lehozsoci | 2012-10-01 12:22 Fasor részére

Hello Fasor! A Mazda Diesel motorokban 2 érzékelő, sensor van ami belépő levegőt méri. Az egyik a MAF sensor, ami Mass Air Flow és a levegőszűrőnél a belépő levegő MENNYISÉGÉT MÉRI! Ezen info alapján dönt a PCM az EGR működtetésére! A másik sensor a MAP ami Manifold Absolute Pressure sensor ami a turbó utáni beömlő csatornában a NYOMÁST MÉRI, ezen info alapján dönt a PCM a befecskendezés mennyisége és turbo nyomásról. Ha te MAF sensor kódot látsz az akármi bár is lehet, hiszen a PCM azt gondolja, hogy adott nyomásértékhez más a belépő mennyiség...a nyomásérték pedig fontosabb...Azért írtam így le, mert úgy tűnik nem mindenkinek egyértelmű. A Te esetedben arra gondolok, hogy üzemanyag ellátás problémád van! A nagynyomású pumpában van egy kis alacsonynyomású is ami a dieselt a szűrőn keresztül a nagynyomásúhoz viszi, namost ha eltömődés van akkor a hozamszabályzó enged tőbb dieselt, de ha nincs utánpótlás akkor maximumon jár!Ez megmagyarázza azt, hogyha leállítod a motort a nyomáskülönbség csökken így megint jól megy egy ideig.Javaslom, hogy szereld le az üzemanyagszűrőt, töltsd ki a bennlévő dieselt egy tiszta tartályba és elemezd a trutyi mennyiségét. Én MINDIG teszek egy mágnest a tartály aljára kívülről és figyelem, hogy fémet összeszed-e.Ha úgy látod, hogy szűrő lehet a hibás akkor CSAK EREDETI MAZDA szűrőt használj! Vannak utángyártottak amik jók ugyan de a bennük levő papír kevesebb átfolyást enged mint a gyári. Fontos még hogy az üzemanyagszűrőt soha ne cseréld gyakrabban mint a gyári ajánlás! Üdv Zsocibá

dana | 2012-10-01 10:56

Üdv! Érdeklődnék hogy a GG-s Diesel Mazda6 szervószivattyújához kapható-e külön szimmering? Típusszáma NOK AW8679E. Mazda program szerint nem hoz fel gyári számot. Illetve gyárilag NSK 6203Z csapágy van benne. Jó bele a ZZ-s csapágy is? Köszönöm!

Dexx33 | 2012-10-01 10:20 mazda-auto.hu részére

Ha a DPF kiszedesere gondol akkor az biztosan nem erinti ezt a reszt a PCM-ben. Van a kocsin nemi tunning is de azt sem latom oknak mivel a biztonsagos tartomanyokon belul van minden es 10e km-en keresztul az eg vilagon semmi gond nem volt vele. En meg pld. MAP szenzor nem megfelelo mukodeset neveznem meg es mivel hamis adatokat kuld a PCM-nek nem megfelelo a keverek amit a PCM MAF szenzor hibakent jelez vissza. En igazan nem tudom kihez forduljak!!! Mi az a vákuum-vezérlő szelep es hol is talahatoak a GH-s modelben??? Mibe kerulnek ezek. Ha nem tul draga akkor talan en is kicserelhetem othon es ha segit jo es Orulok es ha nem hat tovab kell kresni! Mit kellene csinalni? Hogyan ellenorizzem a vezetekeket es a MAF szenzor mukodeset? Meg arra gondolok hogy a szenzor homerseklet szabajozas vezetek a hunyo. Tudnatok tippet adni ojanra aki nem huz le es talan segit is??? Norbrecht te honnan vagy??? Nem lehet nekem is valami repedes a vakum rendszeren vagy olyat is olvastam hogy az uzemanyag rendszeren is lehet ezeknel a kodoknal 10 bol 4 esetben... Hat bizok benne hogy valahogy kozosen meg tudjuk majd oldani! Koszike fiuk!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó