2025. Február 3. Hétfő - Balázs

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-09-28 12:03 leanykoncer részére

Ami így kívülről látszik, az a szelepfedél/befecskendező tömítés, ami a motor olajfogyasztását okozza, az "mélyen" a hengerfejben van, a befecskendezők tövében van. Persze ha esetleg nagyon lazák már az injektorok, akkor fent is könnyebben szivárog az olaj. Láttunk már olyat (levett borítással), hogy a motor működése közben le-fel mozgott a befecskendező, annyira fel volt lazulva.

leanykoncer | 2012-09-28 10:47 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a tippet. Leszereltem a motor takaró burkolatot és sajnos a két középső befecskendezőnél látszik kívülről olajszivárgás, a két szélsőnél teljesen tiszta. Ez lehet az Ön által említett befecskenzező alátét tömítetlenség? Milyen költséggel járhat a javítás?

mazda-auto.hu | 2012-09-28 08:09 Fasor részére

Ha valóban egyértelműen a légtömegmérőre vonatkozik a hibakód, és az új légtömegmérő nem segített, akkor lehet, hogy az áramkörben, tehát a kábelezésben, csatlakozóban van érintkezési gond. Az is lehet, hogy a hibakód inkább mért légmennyiség/motorüzem állapot összeférhetetlenségre utal, ez esetben viszont máshol van a hiba. HIvatalos Mazda szervizben nézték, érvényes diagnosztikai rendszerrel?

mazda-auto.hu | 2012-09-28 07:54 contofalsky részére

Tévhit, hogy néha meg kell hajtani az autót. Lehet, hogy a hajtós vezetés gyorsabban generál nagyobb hőmérsékletet a motorban és a szűrőben, de ugyanakkor több korom keletkezésével is jár. Ráadásul az átlagosnál sokkal nagyobb gázsebesség sem túlságosan előnyös a szűrő hatékony tisztulásához. Bőven elég ha tartósan 2000 felett van a fordulatszám, és elkerülhetők a sok korommal járó, "mély" gázadások.

Fasor | 2012-09-27 21:29

Tisztelt Mazda-auto! Az én autóm egy 2006-os évjáratú 2.0 diesel, kb egy fél éve vásároltam.Pár hete olyan probléma jelentkezett ,hogy az autó nem akart menni, elvittem egy szervizbe, s kicserélték a légtömegmérőt.Viszont a hiba nem szűnt meg,kb.20-30 km után a fordulat visszaesik, s hiába nyomnám a gázpedált 70-80 fölé nem megy a sebesség.Ilyenkor félreállok,a motort leállítom, s pár perc után elindulok,akkor 20-30 km-t megint megy, s utána ismételten ez a hiba előjön.A szervizben már kétszer kiolvasták a hibát, mindig a légtömegmérőt írja ki,ilyenkor kitörlik,s azt tanácsolják menjek vele. Ön szerint mi lehet a probléma? Köszönöm a segítséget előre is

contofalsky | 2012-09-27 16:22

sziasztok, lehet, hogy banálisnak tűnik, mégsem az. A regeneráció miatt elméletileg időnként meg kéne hajtani az autót (10 perc 3000-es fordulat felett), hol tudom meghajtani? ezért nem akarok hetente autópályamatricát venni. köszi a tippeket.

mazda-auto.hu | 2012-09-27 15:40 leanykoncer részére

Ha a motor eszi meg az olajat, akkor elsősorban a befecskendező alátéteknél tömítetlenség, másosorban turbófeltöltő kopás okozza általában. A kopogó hang az előbbire utalhat.

leanykoncer | 2012-09-27 15:07

Tisztelt Mazda-auto! 2007-es Mazda 6 CDH DPF autóm van. A legutóbbi mérésem óta drasztikusan leesett az olajszint. Jelenleg a min. jelzés alatt látható egy kevéske, miközben korábban mindig a max. jelzés fölött volt egy kicsivel. Olajcsere óta 7500 km-t tettem meg. Eddig inkább az idegesített, hogy a nívópálca oldala is tiszta olaj volt amikor mértem, (hiába töröltem tisztára mérés előtt) és emiatt nehéz volt megállapítani, hogy pontosan mennyivel van a max. jelzés felett. De most egyértelműen a min. alatt van. Sajnos nem parkolok mindig ugyanazon a helyen, ezért nem tűnt fel, hogy lett volna olajfolyás. A teljesítménye sem csökkent, talán egy kicsit kopogósabb a hangja, de ezt lehet, hogy csak beképzelem... Mitől lehet ez az olajszint csökkenés? Előre is köszönöm

mazda-auto.hu | 2012-09-26 10:13 Nyiri részére

Ha már japán autó, akkor legyen NGK. :-)

mazda-auto.hu | 2012-09-26 10:11 nagydann részére

Ha nem koromszűrős (DPF) az autó, akkor használható.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó