2025. Február 4. Kedd - Ráhel

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-09-17 08:10 rudyka részére

Elsősorban az egyéb lehetőségeket kellene kizárni, pl. a diagnosztikai műszert "bepakolva" az autóba, menet közben reprodukálni a rángatást. Persze egy tapasztalt szerelő valószínűleg érzésre megállapítja, a lendkerék hibája okozza-e a jelenséget. Sajnos a hosszabbított garancia a tengelykapcsolóra/lendkerékre nem terjed ki. Csak a működtető munkahengerek.

rudyka | 2012-09-15 09:37 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda Autó! Esetleg ha tényleg kettőstömagű lendkerék hiba lenne akkor az garanciában cseréltethető? Ugyanis van meghosszabított garanciám és az autóban még csak 87000- km van. Hogyan lehet kiszűrni, hogy tényleg az okozza-e a hibát? Mert ezt a rángatást akkor produkálja ha egy bizonyos ponton tartom a gázpedált,ha intenzívebben gyorsítok akkor nem.

rbaggio | 2012-09-14 19:32 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda Autó! Májusban kiszerelt állapotban mérték be a befecskendezőket majd két hete egy átvizsgálásnál mértek résolajat, nem találtak hibát.A nagynyomású szabályzószelepe talán fél-egy éve lett cserélve.Ami még furcsa, hogy városban araszolva majd lámpánál megállva mintha ingadozna (a fordulatszámmérőn nem látszik csak a motor hangján hallható) az alapjárat..kissé felpörög(nem felbőg) majd rendes szintre beáll...

mazda-auto.hu | 2012-09-14 11:11 rudyka részére

Eképzelhető például, hogy a kettős tömegű ledkerék okozza a problémát, ha valóban nincs más hibának jele. Amennyiben a lendkereket cserélni kell, érdemes a kuplungszettet is kicserélni, mivel viszonylag sok a munkadíj, és így csak egyszer kell kifizetni. Ráadásul általában a kuplung is kopott már ilyenkor. Nálunk jelenleg 290292,-Ft egy ilyen munka elvégzése anyaggal, munkladíjjal.

mazda-auto.hu | 2012-09-14 10:38 rbaggio részére

Ha a befecskendezőkkel valóban minden rendben, akkor például lehet nyomás/hozam-szabályzó szelep. Bár a befecskendezést korábban vizsgálták, így azzal is lehet probléma. Másra egyelőre nem gondolnék, de vannak még lehetőségek.

rudyka | 2012-09-13 21:03

Tisztelt Mazda Autó! Egy 2008-as 2.0 diesel 140-LE-s GH Mazda 6-osommal az a probléma,hogy kis fordulaton 1300-1700-on kettes fokozatban nagyon érezhetően rángat az autó. A szervízben nem találtak semmi problémát de engem nagyon aggaszt a dolog. Esetleg találkoztak már ilyen hibával?

rbaggio | 2012-09-13 16:46

Tisztelt Varga Úr! 2003-as dízel 6-osomnál az alábbit tapasztalom. Függetlenül attól, hogy meleg-e vagy hideg a motor előfordul, hogy nehezebben indul be(többszöri "köszörülésre") néhány perc elteltével pedig pöccre. Korábban mérték kiszedve a porlasztó csúcsokat, résolajat is mértek, itt nem tapasztaltak hibát. Mi lehet a hiba?

mazda-auto.hu | 2012-09-13 14:07 Zozyka részére

A motor járása közben gyakorlatilag egyik autóban sem működik az olajszint figyelése. Ilyenkor csak az olajnyomás megszűnése kerül kijelzésre. Ez viszont későn jelez, ilyenkor már általában károsodtak az alkatrészek. A szerelő hibázhatott pl. egy rosszul meghúzott olajszűrővel. De ez is csak akkor igaz, ha a környezetbe folyt el az olaj, tehát nem a motor "ette" meg. Olajnyomás vesztés esetén milyen hibakódot tárolhat egy vezérlőegység? Olyat nem nagyon, mely a műszerfalon kijelzésre kerül a MIL/CEL lámpa (sárga motor) által. Az olajnyomás lámpa világít, de az extrém eseteket (pl. vezérlés átugrás) eltekintve a hibakód lámpa nem fog, mert a szenzorok jók. Hiába túl magas a hőmérséklet, vagy túl alacsony az olajnyomás, mivel a szenzorok áramköre jó, ezért nincs műszerfalon jelzett hibakód. Csak a vízhőfok óra, illetve az olajnyomás lámpa figyelmeztethet. Azért mindenesetre megnyugtató, hogy ha van elegendő olaj egy motorban, akkor nagyon ritka az olajnyomás, illetve túlmelegedés probléma.

Zozyka | 2012-09-13 09:36 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a választ! Ezekkel a dolgokkal tisztában is vagyok. De én pl úgy indultam el az autóval, hogy a szerelő megcsinálta az olajcserét stb...Mindent átnézett. Azt mondta minden rendben. Ezzel szemben egyszer 130km/h-s tempónál megfőtt a motor, majd felgyulladt az olaj lámpa. Valóban azért vannak a visszajelzők, hogy figyeljük. De én nem gondoltam volna, hogy ha kihozom a szervízből, és minden rendben működik egyszer csak normál tempónál (máskor már 100x megtettem ezt az utat ugyanígy) egyszer csak beüt a baj. Nem gondolom, hogy 100km alatt meg kellene ennie 5l olajat. De valóban ez már annak szerelő hanyagsága volt :( Én meg naív módon nem gondoltam,h bármi baj lehet. Hittem a szerelőnek, hogy minden rendben van, és mindent megszereltek. Csak ezek szerint máskor is,ha elindulok az autóval ki tudja, hogy el jutok-e vele 100 km-re.Akkor 5l olajjal a csomagtartóban kell majd járnom?! Ismét csak magamat kell ismételnem, nehogy féreértés legyen belőle.Én nem veszekedni szeretnék, csak egy kérdést magamban megérteni/megválaszolni. Tudom nem illik autó márkákkal példálózni, ezért nem is tenném. De 2 autót is tudnék (és anno is olcsóbbak voltak min egy M6) mondani ugyanebből az időszakból (2000-2004), amik jelzik előre pl az olaj szintet. Valóban mind a kettőnek van egy kis kijelzője és ezt azon teszik meg.Az egyik kis karikákkal jelzi, hogy mennyi olaj is van a rendszerben.A másik pedig ha már a felénél kevesebb, akkor kiírja, hogy Check Oil level. Illetve ha valami baj van akár a porlasztókkal, befecskendezéssel, vagy csak nem normál működése van az autónak, akkor tartalék módba helyezik magukat. Ilyenkor normál szívó dízelként működnek, és jelzi, hogy hiba van, menjek szervizbe. Van egy harmadik gépjármű típus szintén ebből az időből.Annak ugyanúgy nincsen kijelzője. De ha bármi van akkor a szervizlámpa kigyullad (többféle színben hiba mértékétől függően) Csak ezt nem értem, hogy miért van, hogy ebben a járműben ha valami hibát jelez, akkor az csak akkor jelez ha már régen késő. Igazából kérdésemet lehet akár költői kérdésként is kezelni! Ezért is kérdeztem, hogy nem lehet-e valami külső egységet vásárolni, amivel az autó állapotát folyamatosan figyelni lehet. Amivel láthatom (nem csak a nívópálcán, hogy mennyi olaj van a rendszerben. A porlasztók mennyi anyagot szállítanak. Hőfok stb... Vagy ebben a járműben nincsen ennyi érzékelő? Vagy amik vannak azok csak mechanikusak? Bár szerintem nem kellene, hogy az legyen. Gondolom valamilyen feszültség alapúak.pl. a hőfok mérő is egy thermo ellenálláson keresztül működik, amit szerintem a computernek látnia kellene. No mindegy... Mindenesetre nagyon köszönöm az eddigi válaszokat. Remélem most már minden rendben lesz az autóval és nem kell ilyen jellegű kérdéseket feltennem :D

mazda-auto.hu | 2012-09-13 08:32 Zozyka részére

Nagyon kevés márka típusában van olajszint visszajelző a műszerfalon. Ráadásul azok többségében is csak gyújtás ráadáskor, de még indítás előtt jelzi egy mutató az olajszintet. Az olajnyomás lámpa piros, tehát tiltást jelez. Azonnal le kell állítani a motort. Ezt a jogosítvány megszerzése előtt a műszaki oktatáson is tanítják. A vízhőfokmérő, vagy legalább kék/piros vészjelző szintén van minden autóban. Az utólagos hibakódok kiolvasása és értelmezése pedig nem csak műszerezettség kérdése. Az alacsony olajszint, olajvesztés, általában már a probléma bekövetkezése után generál (ha egyáltalán igen) hibakódot. Általában ilyenkor nem hibakódok alapján indul a javítás, hiszen nyilvánvalóak az okok (mechanikai ok). Ettől függetlenül számomra mindig is talány volt, sőt, manapság a nyújtott olajcsere intervallumok, illetve a "rohanóbb" világban még inkább, miért nincs a nívópálca olajszintjét figyelő visszajelzés a műszerfalon minden autóban? Minimum szint esetén azonnali utántöltésre figyelmeztetne.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó