2025. Március 11. Kedd - Szilárd

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Zozyka | 2012-09-12 19:07

Tisztelt Mazda-Autó! Olvasgatva az alábbi hozzászólásokat elgondolkoztam, hogy a Mazda 6 számítógépe, és ezzel együtt a tervezők ennyire buták volnának? Ne tessék félreérteni. Ez csak egy kis gondolat ami felreppent bennem. alacsonyabb kategóriájú , idősebb autókban is már a fedélzeti computer jelzi ha bármi hiba van. Nem hagyja a computer, hogy azautó károsodjon. Azokban az autókban, amikben nincsen szép nagy kijelző a hiba kiírására, egyből a motorhiba kód felvillanása jelzi ha baj van. A mazdába meg semmi ilyet nem tettek? Nekem sajnos egy véletlen hiba folytán megfőtt a motorom... Nem jelezte semmivel sem, hogy baj lenne.Csak akkor állt le az elektronika, amikor már régen késő volt :( A szervízben kiolvasták a hibakódokat.De csak egy dolog volt: kiégett a hátsó féklámpa. Sajnos én ezt nem tudom megérteni, hogy anno sem volt egy olcsó autó, de még mindig nem számít annak. Főleg az alkatrészek árát tekintve. Vagy csak én vagyok rosszul tájékozott? Az olajlámpa is már csak akkor villan fel, ha régen késő...más járműveknél, ha csak a távolból közelít a minimum szint felé már jelzi a check lámpa. Kérdezném, hogy nincsen valami külső eszköz, amit ha rádugunk a kocsira, akkor akár folyamatosan kísérni lehetne a gépjármű állapotát? Vagy ebben nincsen annyi szenzor még? Én speciel nagyon örülnék neki, ha láthatnám, hogy minden rendben van...hogy ezek után nyugodtan tudjak mindig elindulni, annak tudatában, a bajról még a megtörténte előtt értesülök... Bocsánat, csak mostanában nagyon rossz tapasztalatom van a mazdákkal :( és nagyon szeretm, nem szeretnék tőle megválni

Oszi | 2012-09-12 17:25 Zozyka részére

illesztes alatt a korrekcios tanitast ertettem amit mazda-auto is irt.

mazda-auto.hu | 2012-09-12 15:55 Zfenyvesi részére

Véletlenül sem bántó szándékkal írtam. Elnézést, ha félreérhető volt! Én a dolog műszaki oldalának fontosságát próbálom hangsúlyozni, és ezt csak ilyen nyíltan lehet. Ha az olajlámpa felvillan, az azt jelenti, hogy még az alapjárati alacsony fordulatszámhoz szükséges olajnyomás sincs meg a rendszerben, a magasabb fordulatszámon igényelt nagyobb olajmennyiség keringtetéséhez szükséges magasabb nyomásról nem is beszélve. Szóval ilyenkor az esetek 99%-ban megéri az autómentőt kihívni, vagy legalább azonnal olajat önteni a motorba. Egyébként örülünk a jó tapasztalatoknak, reménykedjünk, hogy nem kell sok mindent cserélni!

Zfenyvesi | 2012-09-12 15:44 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-autó. Nem felejtettem el ellenőrizni az olaj szintet, amint alább már írtam nyaralni mentem a kocsival, (itt megjegyezném hogy a mazda mellett van egy volvo 850 benzin turbom is közel félmillió km-el) tehát nagyon jól tudom mennyire kell vigyázni az olajszintem. Lehet hogy ön félre értette azt amit írtam. Vasárnapi hazaérkezésem napján észleltem az olajlámpa felvillanását, amikor a dugóban álltam az autópályán 25 km-rel a cél előtt. és igen, igaz aznap nem néztem meg. 12 óra vezetés után eléggé elfáradtam. és hát sajnos másnap már jön is a probléma. Egyébként a Mazdában kellemesen csalódtam, amint írtam van egy több mint 17 éves és több mint 230 lovas volvom. De a Mazda nyomatékban veri mint a pinty. a beltér jól kidolgozott, a Bose hifi csodás. Nem hajtottam hülyére,(arra ott a volver) 150 160 max. és a fogyasztás nem ment 8.8 fölé, persze klima nélkül. nekem ez klassz. Egy szó mint száz: nem bántam meg hogy megvettem, remélem hogy ez a rosszalkodás csak valami apró szenzor hibája, és nem kell a fél motort kicserélni egy vagyonért. Tisztelettel.:Fenyvesi Zoltán

Zfenyvesi | 2012-09-12 15:27 lehozsoci részére

Uhhh. első sorban le vagyok döbbenve. azért vettem meg ezt a kocsit mert akartam egy megbízható és külsőre is szép kocsit. Reggel óta a kocsi szervizben van. remélem hamarosan kiderül hogy mi a baja, és az a lesz horror összeg. Amint kiderül a probléma azonnal leírom.(mindenki okulására).

mazda-auto.hu | 2012-09-12 14:43

Úgy tűnik, még itt a Mazda fórumon is előfordulhat, hogy valaki nem ellenőrzi az olajszintet. !? Erre nem gondoltam. Remélem nem erről van szó! Ráadásul a szívó 2,3-as a kis olajkapacitás miatt még kényesebb ebből a szempontból! Szögezzük le még egyszer: A FELVILLANÓ OLAJNYOMÁS LÁMPÁT AZONNALI MOTOR LEÁLLÍTÁSNAK KELL KÖVETNIE! ÁLTALÁBAN MÁR ILYENKOR EZ IS TÚL KÉSŐ! ..de első a lehozsoci által említett mérések, diagnosztika. A VVT rendszer és a lánc a sokadik a károsodási kockázati listán ebben a szívó 2,3-asban. Első sorban csapágyak, olajszivattyú...stb.. melyet a diagnosztika tisztázhat. Persze ez utóbbi lehetőségek sem javithatók olcsón.

lehozsoci | 2012-09-12 12:57 Zfenyvesi részére

Kedves Fenyvesi! Ez egy elég komplex probléma, De sajnos szerintem nagy a baj! Az hogy a fordulatszámmérő le-le zuhan az vagy a vezérműtengely, vagy a főtengely érzékelő hibához vezet(hetne), valószínű, hogy a hibakód erre fog utalni...De!ha viszont megméred az érzékelő tekercsek ellenállását ami 400-450 Ohm között kell, hogy legyen, valószínűleg az ott is lesz...tehát jók.. De! Amikor a fordulatszám kijön alapjáratból akkor a szívó oldali vezérlőtengely végén levő VARIABLE VALVE TIMING ACTUATOR, változtatható vezérlő olajnyomás hatására először nyitja a záró csapot, utána a fordulatszám függvényében elforgatja a vezérmű tengelyt olajnyomással. Ha az olajnyomás nem épül fel vagy a VVT elengedi az olajat akkor a vezérműtengely érzékelő pontoa pozició adatot küld a PCM nek, hogy a vezérműtengely előre-hátra mozog, ez egy jellegzetes csattogó hanggal jár! Amit javasolnék, olajszint ellenőrzést, olajnyomás ellenőrzést, kompresszió mérést. Ha eddig minden OK, akkor VVT actuator ami hibás, plusz, vezérműlánc és feszítőcsre, stb.Elég költséges mutatvány, itt Australiában csak a VVT actuator $900+lánc+feszítő+alátétek+munka, a motor elejét kell szétkapni. Ha van kérdés akkor ide vele! Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-09-12 12:06 Zozyka részére

Akkor egy lehetőség kizárva, de még ott van a korrekciós programozás futtatása. (Csak Mazda programmal.)

Zozyka | 2012-09-12 09:04 mazda-auto.hu részére

Igen, az új porlasztókhoz amit kaptam vezetékek azoknak a számai megegyeztek a porlasztókon található számokkal!

mazda-auto.hu | 2012-09-12 07:54 Zozyka részére

Valószínűleg a befecskendezésből ered a kopogás. Fontos lenne, hogy egyeztek-e a kábel számok, a befecskendező sorszámokkal. A típusú ("kábeles") befecskedezők cseréje után is le kell futtatni a korrekciós műveletet. Ha nagy lenne a szelephézag, akkor csattogna, ha túl kicsi, akkor nem indulna be a motor melegen, illetve hosszabb távon kárt is okozhat. Hidegen a szívó 0,15mm, és 0,35mm a kipufogó szelep érték.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó