2025. Február 9. - Abigél

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szab8814 | 2011-05-30 11:12 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ! Voltam egy mazda szakszervizben itt Budapesten de ők azt mondták nem tudják mi lehet várjak amíg állandósul a probléma. Amit eddig sikerült megfigyelnem az az, hogy alapjáraton a rail nyomás ingadozik a ~320-350kpa értékek közt. Próbaképpen egy új nyomásszabályozó szelepet is betettünk de teljesen ugyanaz a jelenség volt ugyanezen értékek közt ingadozva. Korábban volt egy csúnyább alapjáraton megfigyelhető fordulat ingadozás de ez lendkerék csere óta nem jelentkezik, maradt viszont a lentebb leírt csörgés és az, hogy nehezen (másodszorra, harmadszorra) indul, akkor nagy füstfelhőt köpve egy darabig rázkódik a kaszni aztán magához tér.

mazda-auto.hu | 2011-05-30 10:08 szab8814 részére

Valójában a szoftver frissítés a vezérlőegység gyári programmal újratöltését jelenti. Ez típus széria specifikus program. Ennek módosítására ritkán van szükség, hiszen nem tud elállítódni a program. Ezt azért írtam le, hogy érezhető legyen a különbség a szoftver frissítés, és az autó (nem típus) specifikus korrekció között. A befecskendezők korrekciója, már az adott négy befecskendező egyes jelei alapján kerül végrehajtásra. A befecskendezők korrekciója csak finomabb működési zavarok esetén segít, a leírt jelenséget valószínűleg más okozza. Elképzelhető, hogy ez EGR túl sok kipufogógázt enged vissza, de lehet, hogy tömítetlenek egyes hengerek, vagy hibás valamelyik befecskendező (k). Mivel úgy tűnik, nagyobb üzemanyag igénynél jelentkezik a hiba, így a befecskendezési probléma felé hajlok. Esetleg a nyomásvesztés is van. De ez mind monitorozható a gyári Mazda tesztprogrammal.

LaszloM6 | 2011-05-29 08:32 Fecó részére

Nem veszed észre a fogyin, mert kb 1/2 - 1 liter max.

Hanzlik | 2011-05-28 21:18

Köszi szépen Fecó. Sajna a kontact spry nem segített valami itt a testsúly mérővel lesz. szakadást nem láttam rajta. most annyit csináltam hogy megfordítottam a paneles részt és így nem csinálja gondolom nem érzékeli hogy mekkora súly ül rajta. csak így meg gondolom nem jó nem. habár a légzsák az ki nyílik vész esetben nem??

Fecó | 2011-05-28 19:44 LaszloM6 részére

Szervusz/szervusztok.
Semmi + fogyit nem vettem észre,de ha volt is,az is minimális.
Véleményem szerint(már amennyire értek hozzá)a tehnika minden "porcikája" simán és könnyedén elbírja).

szab8814 | 2011-05-28 19:40

Tisztelt Mazda autó!
Az utóbbi időben a dízel hatosom 2000 feletti fordulatnál elég csúnyán becsörög (főleg 4-5 fokozatban) és a teljesítmény is jelentősen visszaesett. Az egr szelep tisztítva lett, olajszint is megfelelő. Van esetleg tippje mi okozhatja a jelenséget? Esetleg egy szoftver frissítést érdemes csinálni? Ennek mennyi a költsége? Köszönom válaszát!

LaszloM6 | 2011-05-28 19:25 Fecó részére

Köszi

És még annyi, hogy a fogyasztás sem nő meg annyira mint a 215/45 R17-nél.

Fecó | 2011-05-28 16:52 Hanzlik részére

Szervusztok.
Ismerős az említett probléma.Én elsőre az ülésalatti csatikat húznám szét,és valami kontakt spray-vel "áztatnám be".Esetleg ha ez nem segítene,az ülőlapban lehet megtörve a madzag,és azt kellene kimérni és kiváltani.

Fecó | 2011-05-28 16:33 LaszloM6 részére

Szervusztok.
Bátran beleszólhatsz,hisz ez egy Mazda6 fórum tudtommal,meg persze érinthet bárkit ez a "nyűg".
Egyébként a 225/45/17(asszem 12mm a +difi,valami 637mm)is magasabb,mint a 215/45/17(625mm),ez is bőven ok.

Hanzlik | 2011-05-28 12:45

Sziasztok mi lehet az oka hogy hogy ha ül mellettem valaki az anyóson akkor villogni kezd a légzsák lámpa?? tudom hogy van benne súlyérzékelő de valami nem kerek?? 2003-as mazda 6

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó