2024. November 26. Kedd - Virág

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BluElite | 2013-03-11 07:38

Üdv az Uraknak. No, hétvégén alkottam egy kicsit, de csak átmeneti intézkedések voltak. Mint kiderült, nem is konkrétaan a szelepfedélre becsatlakozó cső volt a rossz, hanem az alatta lévő műanyag könyök repedt el, amire fel van csavarozva az a bizonyos nyomásmérő szenzor. Szerencsére maga a nyomásmérő "hely" nem ott van hanem közelebb az intercooler fel, ide csak fel van csavarozva és egy vékony gumicső jön oda. No mindegy, a lényeg, hogy a könyök repedt el, de rendesen. Leszedtem, és ideiglenesen megragasztgattam, meg a felső gumicső helyére raktam egy másikat, szerencsére tudtam venni még pénteken. elentem egy körre. A hangja alapján még kifúj valahol, de remélem ezen héten pontot teszek az ügy végére. A netről tudok olcsóbban rendelni könyökrészt, meg egy szűkítőt. Ugyanis a könyök intercooler felé eső része 63 mm, a szelepfedél felé csak 57. Na most ilyen szűkítős könyököt nem tudok rendelni, de tudok egy 63-ast, meg egy 63/57-es szűkítőt. Talán jó lesz. Remélem máshol nincs gond, minden esetre alaposan végig lesz nézve a rendszer. Hanem amit észrevettem, és itt megint köszönettel venném a szakértőnk állásofglalását: ezeknek a csöveknek az intercooler környékén merő olajos piszkos a belseje. Amennyire beláttam, a szelepfedél csatlakozásnál is. Mivel lehet ezt gyorsan, normálisan kitakarítani? Továbbmegyek, mivel lehetne gyorsan és hatékonyan kitakarítani az egész rendszert a légszűrőháztól kezdve? Talán több levegőt kapna a motor. Majd jelentkezem mit alkottam. Köszönettel: BluElite

cuba.71 | 2013-03-10 18:08 BluElite részére

SZIA. Visszaolvastam kicsit. Ugyanolyan autonk van(rf2a.90le,ditd),és hellyel-közzel ugyanolyan problémánk is. Én is azzal küzdök mindig,ha időm engedi,hogy lehetne egy kicsit több lovat kikaparni a "vasbol".

cuba.71 | 2013-03-10 17:59

Sziasztok. Örömmel látom,hogy van egy aránylag aktiv Mazda forum. Tehát:Nekem is van egy 626ditd-m,kb 1.5éve "bütykölöm",hogy egy kicsit több kraft legyen benne. Tetszik a paripa,semmi gond vele,viszont a teljesitmény növelése nem egyszerü:)

mazda-auto.hu | 2013-03-08 14:54 BluElite részére

Sajnos erre nincs táblázatunk.

BluElite | 2013-03-08 13:00 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. De az nem megoldás, hogy az intercooler utáni érzékelőre mérek rá multiméterrel?

mazda-auto.hu | 2013-03-08 10:55 BluElite részére

Köszönjük a visszajelzést, és örülünk a hiba megtalálásának! Turbónyomást egy mechanikus nyomásmérő órával tudnál mérni, melyet valahol, valahogyan rá kell csatlakoztatni a turbó és a beömlő közötti szakaszon, egy gumicsővel. Maximális nyomást viszont csak fékpadon, vagy menet közben erőteljes gyorsítás közben tudsz mérni. Ha egy jó hosszú gumicsővel meg tudod oldani, hogy pl az ablaktörlő karhoz rögzíted a nyomásmérőt, akkor nem kell fékpad. Persze a lecsukott motorháztető ne nyomja össze teljesen a gumicsövet.

BluElite | 2013-03-07 19:35

Sziasztok! Kiderült miért nem megy a gép. Nem a turbó a ludas, nem az adagoló, hanem egy nyamvadék turbócső darab, ami az intercoolertől megy vissza a szelepfedél felé. Azon a csövön egy nyomásmérő szenzor után és a szelepfedél előtt van egy kiadós de alattomos repedés, ami nem tűnik fel ha alapjáraton megy a gép, vagy ha áll a motor. Egy nagyobb gáznál viszont akkorára nyílik, hogy a kisujjam befér. Ergo elmegy a turbónyomás. A kaposvári mazda szerviz 98000 Ft-ért meghozná az alkatrészt :-) Mivel ezt kicsit sokallom, így a kérdéses 10 cm-es darabot inkább kiváltom egy, a netről is rendelhető 3-4000 Ft-os szilikon turbócsővel. Holnap lemérem milyen kell, és már rendelem is. Egyébként mint az ottani szerelő megmondta, tudnak turbónyomást is mérni, akár a szenzor által szolgáltatott adatokat, akár mechanikusan, műszerrel. Szóval ha kész a csőcsere, elviszem megméretni. Legalább kiderül mennyire tömített a rendszer, ha megmérik a turbó után, és az intercooler után. Ja, és 2400 Ft-ot fizettem mint munkadíjat :-) Ennyit megért... Viszont egy kérdés a szakértő úrhoz: A turbócsövön lévő nyomásszenzoron, (ami a szelepfedél előtt van) hogy tudom megmérni a nyomást esetleg házilag? Láttam, három vezetéke van. Gondolom multiméterrel kellene mérni. A kérdés az hogy mit? Feszültséget? melyik vezetékek között? És pontosan milyen értékek milyen nyomáshoz tartoznak? Köszönettel: BluElite

BluElite | 2013-03-07 08:00

Sziasztok! Több dolog: 1. A múltkor kipróbáltam az egr lehúzos játékot. Mentem egy kört úgy a kocsival. Különösebb különbséget nem tpasztaltam. miután visszadugtam a csatit, eltűnt a hibajelzés, köszönöm a tippet a szakértőnknek. 2. Tegnap volt alkalmam kipróbálni egy másik 626-os ditd-t 90 lovasat, csak két évvel fiatalabb az enyémnél, és nem kombi hanem 5 ajtós. Nos: nyugodtan mentem haza, mivel alacsony fordulaton sokkal rosszabb volt az enyémnél, emeltebb fordulaton kb ugyan olyan. Tehát talán tényleg minden rendben van, de ez ma kiderül konkrétan, mert ma megyek a helyi szakszervizbe, ahol álíltólag ki tudják mérni valahogy az adagolót meg ilyeneket... Hát kíváncsian várom... Üdvözlettel: BluElite

mazda-auto.hu | 2013-03-07 07:47 samsem részére

Mivel nem látom a felnit, ezért nem tudom. Szerintem egy gumis műhely tud segíteni.

samsem | 2013-03-06 15:21

köszönöm szépen még eggy kérdés valyon milyen anyák kellenek rá?esetleg nemtudsz e olyan képet vagy honlapot aminn meglehetne nézni?Köszönöm a szivességet.A vaterán néztem imént kerékőrrel eggyütt csak nemtudom jó e nekem

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó