2024. November 26. Kedd - Virág

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-02-18 11:31 BluElite részére

1.A turbók hibája elsősorban a tengely kismértékű radiális irányú lógásában jelentkezik, de ilyenkor még a lapátok nem érnek bele a házba, tehát nem sérülnek. Viszont van olajfogyasztás. Ritkább hiba, hogy nem lóg a tengely, viszont sérült a kompresszor, vagy a turbina oldali lapát. A kompresszor oldali lapátot, illetve a tengely lógását tudod ellenőrizni, ha leveszed a légszűrőház és a turbó közötti csövet. 2. Az EGR pozíció szenzorának elvileg jeleznie kellene (hibakód), ha pl. nyitott állásban megszorult a szelep, és állandóan túl sok elégett gázt kap a motor. Persze vannak hibalehetőségek a rendszerben, így semmi sem elképzelhetetlen. 3. Korábban nálunk is megfordultak olyan 90LE DitD-s autók, melyeken hosszasan kerestük, hogy miért érződik gyengének, de nem találtunk hibát, így el kellett fogadni ilyennek. Legutóbb egy 2,0 HDI Peugeot Partner esetében jutottunk el odáig, hogy kerestünk egy ilyen autót használó tulajt, mondjon Ő véleményt. A válasz: az enyém is ilyen, ez ennyit tud!

BluElite | 2013-02-18 11:05

Menelaosnak: szucsp@citromail.hu

BluElite | 2013-02-18 10:51 BluElite részére

Egyébként a szakértőnknek én is hálás lennék egy állásfoglalásért, véleményért :-) Menelaos! Ha a tuning reklámnak minősülne, szívesen küldök egy mail címet amire írhatsz. Előre is köszönöm Mindenkinek!

BluElite | 2013-02-18 10:39

szia! Köszi a gyors reagálást. Sajnos nincs összehasonlítási alapom, de az eszem azt diktálja, hogy a 90Le-s benzines fordom, és a 90le-s TD mazda között a mazda kellene hogy vigye a prímet, épp a forgatónyomaték miatt. De nem vagyok szakember, csak okoskodom. Fordos körökben az egr alá befőttesüvegtetőből kivágott tömítáést raktak, valószínűleg azt fogom elkövetni. A turbót csak szemrevételezéssel gondoltam ellenőrizni, nem töröttek-görbültek-e a lapátok, nem lóg-e a tengely, egyebek. Ha nem a turbó, és nem egr, nem tudom mi lehet. De ha egr a gond, nem kellene hibakódot bejegyeznie, és valami lámpát villogtatnia a műszerfalon??? Vagy csak egy bizonyos határ után? Na mindegy, ha lesz időm megyek a szervizbe, a héten vagy jövő héten. De az egr ledugózást valamikor mindenképpen kipróbálom. A légszűrőt néztem, szép, tiszta még. Nem tudom... egyszerűen jobban kéne menni a gépnek. A 90LE és 230nm(?)-hez ez nagyon vérszegény... Apropó! miféle tuningon töröd a fejed? Pontosan mit csináltok a géppel? Mivel jár, mibe kerül, hova kell vinni? :-) Ha megbfizethető, meg nem jár a fél motor szétborításával, lehet meglépem.

menelaos | 2013-02-18 09:43 BluElite részére

Szia! Az EGR a motor hűtője felé aső oldalon van,ott is jobb oldalon a szelepdekni magasságában és tányér alakú.Tetejére rendszerint 1 elektromos stekker megy.A "tányér alakú teteje alatt lefelé hosszúkás test megy és jobbról balról 1-1 csavar fogja a motor tömbhöz.Az alján egy vastagabb és főleg (reméljük még rajta van) szigetelt cső megy hátra a turbó tövéhez.Igen különben A turbó az aluminium fedél alatt van,de azt ne bántsd!Több mint valószínű,hogy annak bizony semmi baja.Viszont,ha már itt tartunk,a levegőszűrő állaga befolyásolhatja a teljesítményt és a turbó élettartamát.Tehát erre feltétlenűl figyelj oda.Nos a lényeg:az EGR két oldalán leveszed a csavarokat,ill. a cső másik végén is a turbó tövénél.Lesz ott alátét is,amit felhasználsz mintának.Természetesen amit csinálsz majd,annak ne vágd ki a közepét,hiszen éppen az a cél,hogy levakítsd.Jól válassz anyagot a "teli" alátétnek,mert itt nagy hő van,nehogy átégjen.legjobb talán 1,5-ős és afeletti acél lemez.Ezt teljesen mindegy,hogy hova teszed,az EGR alá,vagy a cső túlsö végéhez,mert a két hely méretre egyforma.Én az EGR alá tettem,itt talán már nincs akkora igénynek kitéve az alátét.Viszont csak javasolnám,hogy addig ne nyúlj semmihez,míg nem voltál diagnosztikán.Ott azonnal látják mi a probléma,nehogy hiába dolgozzál.Akkor ott eldöntheted,hogy magad megcsinálod otthon,vagy megkéred őket,hogy csinálják meg.Őszintén szólva nem bízom benne,hogy 1 szakszervíz ezt megteszi.Ez "barkácsolás"és nem javítás.Valószínüleg,ha tényleg EGR-es lenne,a cserét fogják javasolni.Az ára meglehetősen szép.Én le fogom venni a tavasszal és megpróbálom kitisztítani.Amennyiben KO,csak akkor lesz csere. Szóval azt gondolom a turbó kizárva.Lehet EGR vagy adagoló állítás.Viszont azt se felejtsd el,hogy a diesel teljesen másként "fut",mint a benzines.Nekem 2db 626-os van.Az enyém diesel,a feleségemé 2.i 16 szelep benzines 120 ló.Bizony nagy a különbség.Ennek ellenére nem szándékozom eladni és frankó benzinesre cserélni,de azt megteszem,hogy kap 1 tuningot.Már kinéztem,ami 110 lovat ad és 30 Nm plusz nyomatékot.Ez már döfi lesz.Olvastam olyantól,akinek benne van és egyfolytában dícséri.Azt mondja a nyomaték nem csökken 2600-as fordulat után sem,az autó folyamatosan húz.Ráadásul kevesebbetb is fogyaszt.A diesel alacsony fordulatu és talán ez adja a tartósságát.Az első Mazdám is diesel volt,60 le mindössze.Meg kellett gondolni mikor mibe megyek bele,de rendkívűl megbízható volt a világból kiment volna.A szerelőm 300 000 km után is azt mondta,hogy még ugyanennyit el fog menni.Borzasztóan szerettem,zokszó és hiba nélkűl üzemelt.Ekkor szerettem meg a diesel Mazdákat és úgy általában a Mazdát.Azóta is,több mint 20 éve márkahű vok :-) Kíváncsivá tett az eseted,várom mit mondanak a szervizben és főleg mit tanácsol a mi Szakértőnk,akit innen is csak dícsérni tudok. Tisztelettel :-)

BluElite | 2013-02-18 07:46

Sziasztok! Tegnap voltam egy kicsit hosszabb úton, tesztelgettem a gépet. Csomagokat léynegét tekintve nem vittünk, csak 3-an ültünk az autóban. Akárhogy is nézem, nem vagyok túl elégedett. 1-2-3-ban húz rendesen, de 4-5-ben határozottan gyengének érzem. Kaposvár-szigetvár között van több tisztességes emelkedő. Ahol a régi öreg benzines fordum 5-ben fél gázzal kiment, odalépve még gyorsult, ott ennél 4-ben padlógázzal viszem a 80-at??? Vicc egy 90 lovas TD motortól szerintem. Sajnos semmi összehasonlítási alapom nincs, hogy ezeknek a motoroknak hogy kellene húznia. Valahogy ki kellene találni, mi okozza a gondot. 1. A motor szerintem jó állapotú, olajat nem eszik egy cseppet sem. A legutóbbi olajcsere óta mentem 7000 km-t, egy csepp, annyi sem fogyott. 2. Szép hangja is van, nem csörög-kopog, nem füstöl egyátalán. Nem tudom kinek mi a véleménye, de szerintem kizárhatjuk, hogy maga a motor gatya. 3. A múltkor talán menelaos kolléga írta, hogy kiiktatták az EGR szelepet. Nos két kérdés ezzel kapcsolatban: Pontosan hol találom? Tud valaki küldeni egy fotót, merre keressem? Illetve pontosan hol és mivel lett lefojtva? kipróbálnám ezt a lehetőséget, végülis semmibe nem kerül. 4. Még nem volt rá időm a sok munka miatt, de rövid időn belül elviszem a helyi mazda szervizbe, állítólag van műszerük arra, hogy az adagolót kiméregessék, minden patent-e vele. 4. Sajnos azonban a turbó kimérésére nincs műszerezettségük. Szemrevételezéssel el lehet valahogy dönteni hogy nagyjából minden rendben van-e a turbóval? Leszerelés nélkül persze. Hogy lehet hozzáférni? Az van a motor hátoldalán az alumínium burkolat alatt? Meg tudom valahogy könnyen nézni, hogy a lapátkerekek épek-e, nem üt-e a tengely, ilyenek? Köszönettel: BluElite

mazda-auto.hu | 2013-02-14 08:59 anulu29 részére

Gyakorlatilag bármelyik 5w-40 olaj jó a motorba, a tapasztalat mutathatja meg, van-e közöttük észlelhető különbség. Mivel azonban a hidegoldali jelzés (első szám a kétfokozatú viszkozitási jelzésben) nem különösebben befolyásolja a melegoldali értékeket, ezért semmiféle kockázattal nem jár egy 0w-40-es olaj használata. Drágább, de mivel minden ilyen jelenlegi olaj valóban teljesen szintetikus, ezért sokkal jobban ellenáll az igénybevételnek nem csak újkorában, hanem a későbbiekben is. Viszont ezek drágábbak.

menelaos | 2013-02-12 19:43 anulu29 részére

Szia! Valóban sokat lehet olvasni (szerencsére) az olajokról.Én itt olvastam át azt a több oldalt és hosszas mérlegelés után döntöttem milyen olajat is kap a család kedvence.Szóval a régi(89-es)GD-a alvázas dieselben Shell volt és bizony az nem bizonyított.Ekkor váltottam Castrolra.Ez tetszett neki,de a 10W-t kapta,mert már elkerűlte a 300 000-et.A tapasztalatokra támaszkodva a feleségem benzines GE-s alvázas benzines 2.0i is 5-ös Castrolt kapott és bizony ő is nagyon szereti a mai napig.Mégis a korral haladva gondoltam körűlnézek mi is a helyzet a piacon.Kamionosként sokat beszélgetek a kollégákkal is mit gondolnak,mik a tapasztalataik.Végűl a németek első számú olajánál kötöttem ki,vagyis a LIQUI MOLY-nál.Javaslom olvasdd el mit is tud,mit is nyújt az autódnak.Lehet meg fogsz lepődni... Szóval időt nem sajnálva sokat olvastam minden olajról és ezek után döntöttem emellett.Sajnos még csak 1000 km.van benne,de eddig kiválónak vélem.Érdekességként hadd mondjam el,hogy az 1ik kolléga most vett egy SAAB 9.3-as gépet.Rendkívűl modern Fiat motor van benne,ami rendkívűl érzékeny mindenre.Éppen ezért az olajok felét azonnal kizárta a gyártó.3 olajtipust javasol a gépbe és ezek közül az egyik a Liqui Moly.Na tessék... meg is lepett,mikor ezt elmondta.Talán nem is választottam rosszul?:-) Tehát a végszó az,hogy a Castrol nálam kitűnően vizsgázott,de mégis a fejlődő motorokkal együtt nekünk is kell alkalmazkodnunk.Azt hiszem ez az olajoknál,ami a motorok lelke igazán fontos.Végül is ami nagyon lényeges az,hogy az 5W-nél,ha lehet ne legyen vastagabb és szintetikus legyen.A hidegindításnál borzasztó nagy szerepe van. Hát...látom olvasni fogsz :-)))) Tisztelettel :-)

anulu29 | 2013-02-12 13:30

Halihó! Tudom ez már egy lerágott csont, de lehet hogy még maradt vmi rajta! Az alábbi olajról szeretném a szakértői és laikus véleményeteket kérni! Azt gondoltam hogy ez lesz a vére a donor motornak ami az autómba kerül. Érdekelne ki mit gondol róla vagy esetleg jobbat tud vki javasolni!? Üdv:anulu Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 4l (505.01) Ára: 7700 Ft. -------------------------------------------------------------------------------- A Castrol EDGE motorolajok szintetikus technológiával gyártott alapolajból készülnek azoknak a megalkuvást nem ismerő autósoknak akiknek hozzánk hasonlóan mindenük az autó. Megbízható védelmet nyújt a normál szervízciklussal használt dízelmotoroknak. Meggátolja a lerakódások kialakulását. A legjobb megoldás a turbófeltöltővel és intercoolerrel szerelt dízelmotorokhoz (a PD TDI-hez is). A legjobb teljesítmény elérése érdekében szintetikus technológiával készül. Jóváhagyások és minősítések: ( zárójelben az új kiszerelés ) SAE 5W-40 API SL/CF ( SM/CF ) ACEA A3/B3/B4 ( ACEA A3/B3/B4,C3 ) VW 502 00/ 505 00/ 505 01 Ford WSS-M2C917-A ( MB-Approval 229,51) ( BMW Longlife-04 ) ( Renault RN0700/RN 0710 )

menelaos | 2013-02-11 13:48 anulu29 részére

Helló! Hát akkor légy türelemmel :-) rózsát terem tudod :-) és végre AUTÓt a corza helyett :-) Tisztelettel :-) Láttam a veszprémi Mazda kereskedésben az új Mazda6 sportot.Leesett az állam...barátos uram az valami nagyon szép lett.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó