2024. November 27. Szerda - Virgil

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-12-29 19:42 gf2000 részére

1.Köszönöm. 2.Tehát a a generátor jó. Így ha az autóba beszerelve közvetlenül az akksiról egy szálat a generátor gerjesztő bemenetére kötnél, töltenie kellene. Valamelyik kiegészítő egység a hibás. A töltéslámpa világít a műszerfalon amikor a gyújtást ráadod?

zse2331 | 2010-12-29 17:07

Hali! Igen likas, de nekem pont a műanyag rész! törött volt, de mikor vettem, elfelejtették közölni, s azóta szenvedek! nekem is hasonló árat nyomtak az arcomba! a kipufogót sajna hallom:D a fogyasztásom pedig elég necces, mert kb: 9 l-ről felszaladt vagy 12-14 re! erőteljes hidalok tőle:D Szegeden merre van az öreg??Szeged melyik része?? köszi szia

gf2000 | 2010-12-29 16:58 zse2331 részére

Bár a kérdés nem nekem szól..de mivel fórum.. :-)
Mi bajod a hűtővel? Likas? :-) vagy valami más?
Itt korábban már írtam,nekem az elöző autóm egy Daihastu Applause volt-még a japán verzió.Egyszer nyáron kilukadt a hűtője még a nyaralás elött.Mivel nagykerből tudok ócccón hűtőt szerezni,gondoltam ez sem lessz gond.Ám beköhögtek 75e.ft-ot (kedvezménnyel!!!)ami rögtön sokkk volt. Kajtatásom végén találtam egy"bácsit" aki u.a.a gyári hűtőt hozta (igaz a műanyag keretet neki kellett átraknia)de össz.20-25e.ft volt munkadíjjal eggyütt.
A neve Simon (talán József?!!) A tel.száma+36-30-9786966.
Bár nemtudom honnan írsz-ez szegedi mester.
A fogyasztásod ugyan mennyi lett? És mennyiről? Így télen ugyanis megnő a fogyasztás-ez természetes.Amit nyár végén mértem a saját kocsimnál (2.0i) 6.1 lit.-az most felment 7.8-ra.És ez nem kis eltérés.25% körüli érték.(amúgy meg egy 2.5lit.motornak mi a megfelő érték az más kérdés)
A kipufogót pedig szerintem hallanád.

zse2331 | 2010-12-29 14:52

Sziasztok!
Kellene 1 kis segítség!!626 2.5 93 évjárat! hűtő kellene, mert itt nekem horror árakat mondanak! ki tudna ebben segíteni, akár használt is érdekel! illetve a másik kérdésem ,mióta bejöttek a hidegek a fogyasztás felszaladt az egekbe! mi lehet az oka?? esetlegesen hogy a hátsó dob kilyukadt mennyiben befolyásolja!4 vagy más jellegű lehet a probléma??
kellemes ünnepeket, s boldogabb új esztendőt!

gf2000 | 2010-12-29 14:20

Remélem jut idő a pihenésre is :-))
De sokad magunknak (mazdásoknak) jól esik,hogy vezetitek (vezted) a fórumot még most is.
Ami már kiderűlt számomra.Akkú jó 95%-os állapotban van és a terheléspróbát kiállta.(akkúszerviz tesztelte)
A generátor tölt (bosch szervíz) próbapadon tesztelte (ezt ma tudták megcsinálni-ezért ez nekem is új infó)
De a generátor a kocsiba építve nem tölt.
Minden vezték a helyén,test is van.De töltés més sincsen.Ezért gondoltam,hogy a túltöltés kiverhetett valamit,mert a feszszab.-ba bemenő veztékeken nincs áram.
Bár nem vagyok "szaki",de a Csonkában végeztem mint kar.lakatos és bár kissé eltávolodtam a szakmától,de az autóktól nem.Manapsá autóűveggel és fóliázással foglalkozom.Édesapám annó sok mindent megtanított és idáigaz össze autómat én magam szerltem (persze komolyabb hibákkal szervízbe mentem)
Ezért is gondoltam,hogy ha nem túl bonyolult,megoldhatom.(no'+aztán tanulok is egy keveset pl.ennek a tip.mazdának 5p.a gener. ki-ill. be szerelése :-) )
De ha minden kötél szakad-marad a szervíz.

Boldog újévet nektek (neked)!!!

mazda-auto.hu | 2010-12-28 18:52 gf2000 részére

A héten nem vagyunk nyitva, de azért igyekszem válaszolgatni. :-)

mazda-auto.hu | 2010-12-28 18:47 gf2000 részére

A forgórész gerjesztőtekercsei az áramot a feszültségszabályzón keresztül kapják. Mindig a gerjesztőáram feszültségét szabályozzuk, nem pedig a generátor kapocsfeszültségét, azaz a töltőáramot. A fesz.szabályzó akkufeszültséget kap, melyet fordulatszámtól függően nagyon gyorsan ki-be kapcsolgat, így érjük el a majdnem állandó feszültségű töltőáramot. Fesz-szabályzó nélkül akár 140V-ra is melkedhetne a kapocsfeszültség. Ezek az újabb feszültségszabályzók egyébként már félvezetőkkel működnek, nem mechanikus a ki-be kapcsolgatás.

gf2000 | 2010-12-28 14:49

A max.2.6V a generátorba bemenő feszültség.Nem ez megy ki a generátorból!
A genen.-t kiszerelve,fúróval meghajtva (+12v gerjesztőárammal) 6-7V körül mértem-de itt már "elszállt" a meghajtásom.

gf2000 | 2010-12-28 14:45

Valaki nagyon túlórázott,hogy ilyen későn válaszolt :-))
Persze köszönöm a választ.
A válasz mondat úgy kezdődik..'Ha a generátor forgórésze kap áramot a szénkefén keresztűl...'
Az az bizonyos áram honnan jön és mekkora feszültséggel? Merthogy a feszszab.-ba bemenő mindkét vezetéket lemértem és:járó motornál 1-2V,álló motornál 0.65V volt mérhető.
Ha jól tippelem az elmélet valahogy így nézne ki(nagyvonalakban!!):Indtókulcs elfordítása-áram a feszszab.-ba(ez lenne a gerjesztő áram) a forgórész váltóáramot termel,amit a diódasor eggyenárammá alakít és küld vissza a akkúnak.Ez tudom, eggyszerűen hangzik mert kicsit bonyolúltabb a dolog-de a feszszab.valamítől beindúl...és ami beindítja az levan relézve? Vagy biztosítékolva valahol?Mert nekem a max.2.6V akkor is kicsinek tűnik a generátor rossz.
Mi és min keresztűl inditja be a generátor áram termelését?És mekkora feszültséggel?

mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:10 gf2000 részére

A felrögzítési pont adja, persze ha a motor testje rendben van.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó