2025. Január 15. Szerda - Lóránt

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


gabriel2010 | 2010-10-18 21:47

Üdv!
Lenne egy furcsa jelenség: alkalmanként indítás után (mazda 626 2.0 ditd, 1999) az izzítólámpa elalszik, de rögtön folyamatos sima villogásba megy át (nem változó, hanem ua), az autó közel ugyan úgy működik, de mintha kicsit nem lenne rugalmasabb. Ha megállok, s kulcs ki-be újraindítás, vagy marad a villogás, vagy eltűnik, de előbb utóbb egy újra indításnál már nem villog, de nem sűrűn fordul elő, heti 1-3 alkalom.
Kérdés, mi lehet az oka, az adagoló rendszerhez soha nem hozzá nyúlva, tisztító adalékok lettek korábban is adva...km: 240e. a motor amúgy nagyon rugalmas s jól gyorsul, a fogyasztás 6,3-7,3 közt van.
Köszönöm a választ.
Illetve a hasonló tapasztalatok megoldásait.

mazda-auto.hu | 2010-10-18 15:12 hiphopgila33 részére

Például lehet az a magyarázata a jelenségnek, hogy ha nem teljesen bemelegedve állítod le, akkor a kevésbé meleg olaj - mivel vastagabb -, nem folyik le a szelepszár szimeringeknél a hengerekbe. Ha viszont jó melegen állítottad le, akkor a felhigult olaj könnyebben lefolyik leállítás után. Ez az előzőleg lefolyt olaj pedig beindításkor füstölve ég.

hiphopgila33 | 2010-10-18 12:40

No! visszatérve az olajfogyasztásra, igazából reggeli indításnál szembetűnő csak a füstölés, és az is csak ritkán, szal fura, néha egyáltalán semmi füst...lehet kipróbálok egy másik olajat, adalékokróól vmi vélemény?

mazda-auto.hu | 2010-10-14 13:35 andorpapa részére

Nem tudok egyelőre mit hozzátenni. Helytállóak a leírtak.

andorpapa | 2010-10-14 12:40 Czaki85 részére

Ja, és a mágnesszelep az bináris működésű, tehát vagy zárja az üzemanyag útját, és nem indul a motor, vagy nem zárja, és akkor az adagoló annyi lötyit kap, amennyi kell neki. A 4. hengernél meg lehet, hogy azért nem spriccel olyan tempóval a gázolaj, mert ott jobban összegyógyult a cső és a porlasztó.

Legalábbis furán hangzik, hogy az adagoló csak az egyik henger felé nem nyomna elég löttyöt. Na meg ezt érezni is kellene: dadogó alapjáratot és gyenge teljesítményt lehetne érezni. De majd a mester megmondja, mi az ábra, én csak a saját dízeles tapasztalatomból indulok ki.

andorpapa | 2010-10-14 12:35 Czaki85 részére

A relé könnyen kimérhető: a két vezérlő lábra feszültséget kapcsolsz (ezekről jönnek a vékonyabb drótok), ilyenkor a másik két láb között rövidzár létesül, vagyis nincs ellenállása, ha rámérsz. Ha mégis végtelen ellenállást kapsz (szakadást), akkor a relé belsejében elszakadt a vezeték, vagy a behúzó tekerccsel van baj. Ez utóbbi egyszerűen kideríthető: ha a vezérlésre feszültséget kapcsolsz, hallatszik a reléből egy határozott kattanás. Ha nem kattan, akkor a tekercs rossz, ha kattan, de nem jön létre a rövidzár az izzítógyertyákat tápláló két láb között, akkor viszont megsült a vezeték. Ez utóbbi akkor fordulhat elő, ha túl sokáig folyt rajta nagy áram, tehát vagy nem kapcsolta le az elektronika az izzítást időben, vagy zárlatos valamelyik izzítógyertya. Na jó, előfordulhat az is, hogy pusztán elöregedett, és mivel az izzítókörben ez a legvékonyabb vezetékszakasz (a biztosítékot leszámítva), így ez hal meg először.

Szóval én új (vagy bontott) relé beszerelése előtt ellenőrizném az izzító rendszer többi tagját is, nehogy az új relé is meghaljon.

Czaki85 | 2010-10-14 09:27 andorpapa részére

Sza! köszi a tippet! Nagy sokára rájöttem nem izitt az izzitógyertyákhoz nem jút áram!Aksiről adok neki áramot beindul!Valószínü a relémnél lesz valami mert odáig van áram! De az adagólom vagy a mágnes szelepem se az igazi mert a 4-es henger porasztójánál csavar fellazítása után csak szivárog az üzemanyag a többinél spriccel kifelé! De ídővel majdcsak jó lesz! Már 3éve nálam van még komolyabb baja nem volt!

mazda-auto.hu | 2010-10-14 08:48 andorpapa részére

Igaz.

andorpapa | 2010-10-14 08:40 hiphopgila33 részére

Furcsa, hogy ilyen sok éve tartja magát ez a nézet, miszerint a kórosan magas olajfogyasztást "vastagabb" olajjal kell korrigálni, ahelyett, hogy magát az olajfogyasztás okát számolnánk fel. Egy 626-os Mazdához méltatlanul soknak tűnik az 5 liter / 10000 km-es fogyasztás, itt valami baj van a motorral. Vagy az, hogy csak óra szerint jár 250000-nél, a valóságban pedig 300-400e körül, tehát kopottabb a vártnál, vagy a futott kilométerek száma stimmel, de gondatlan előző tulajdonos miatt vannak bajok (elmaradt olajcserék, ócska teszkós olaj, hidegen üveghangon pörgetés stb).

Én biztosan először a szelepszár szimeringeket nézetném meg, lehet, hogy már ezek cseréjével jelentősen csökkenthető az olajfogyasztás.

mazda-auto.hu | 2010-10-13 14:26 hiphopgila33 részére

Szinte semmit. Ha az olajfogyasztás csökkentése a cél, akkor a ..w-50.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó