2024. November 27. Szerda - Virgil

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


gf2000 | 2010-09-27 16:19

Köszönöm a válaszokat.

Kissé nehezen jár a váltó,és kuplungot is nehezebben lehet benyomni-mint a Daihatsun.Megnéztem, hidraulikus a szerkezete.Ez a nehezebbjárás ilyen szerkezetnél természetes,vagy ott is elkopott valami,vagy kevés az olajnyomás a kiemelőrendszerben?
A váltóban kell-e olajat cserélni,ha igen milyen időközönként és milyen való bele?(házilag,pl.aknán állva kicserélhető-e vagy különleges szerszám igénye van?)
Bocs hogy bombázlak titeket-de szeretném kiismerni és megismerni ezt az autót.
(GF626,2.0i-116Le FS mot.kód)

mazda-auto.hu | 2010-09-27 08:10 gf2000 részére

1.A szelepszár szimeringek cseréje nincs időszakosan előírva.
2. Hibakód olvasás szükséges, az közelebb visz a probléma okához.

gf2000 | 2010-09-24 21:10

Sziasztok
Hallottam olyan feltételezést,hogy ennek a típusnakami nekem van (gf2000-FS mot.kód)műanyag a szelepszárszimeringei és bizonyos fut.telj.után mindenképp cserélni kell.Ez igaz??
És még valami.A légzsák visszajelző lámpa villog.Ha jól emlékszem 3hosszabb és 6-7 rövidebbet.Valahol olvastam-lehet,hogy itt-h.súlyérzékelő probléma lehet.A légzsákok megvannak-éppek.
Köszönöm a válaszokat.

mazda-auto.hu | 2010-09-21 16:17 gf2000 részére

Hivatalosan 15000km vagy 1 év. 0w-40, 5w-40, 10w-40 mehet. Elfogadható a Magnatech is.

gf2000 | 2010-09-21 15:21

Ennél a típusnál milyen időközönként kell olajat cserélni és mi lenne az ajánlott olaj?
(pl a Castrol Magnatech 10w-40es jó választás volt-e?)
Mivel most vettem meg az első komolyabb Mazdámat (régebben volt egy 323Gt,most Applause-t használok nagy megelégedettésggel)valószínüleg lennének majd kérdéseim mind műszaki,mind üzemeltetés terén.

Köszönöm a válaszokat.

mazda-auto.hu | 2010-09-21 14:38 mazda-auto.hu részére

Egyébként nem a korral jár, annál inkább karbantartási hiányosságokkal. Olajszint nem figyelése, olajcserék nyújtása.

mazda-auto.hu | 2010-09-21 14:36 gf2000 részére

Amikor például rossz/elhasznált motorolaj, vagy a hibás gyújtás, keverékképzés miatt sok lerakódás keletkezik, melynek egy része felhalmozódik a dugattyún kiképzett gyűrű fészkekben, és így megszorulnak a gyűrűk, illetve eltömődnek az olajáteresztő gyűrű mögötti furatok.

gf2000 | 2010-09-21 14:26

És mikor-milyen esetben fordulhat ilyen elő?
(pl:állás,sok km,korral jár?)

gf2000 | 2010-09-21 13:03

Lehet hülyén hangzik a kérdésem:de mit jelent az hogy "leragadva" van a gyűrű?

mazda-auto.hu | 2010-09-21 12:16 gf2000 részére

Az bizony olaj jelenlétére utal az égéstérben. Lehet, hogy csak a gyűrűk vannak leragadva korábbi karbantartás (olajszint/csere) hiány miatt, de lehet, hogy kopás, szelepszár szimering felkeményedés is közrejátszik, vagy akár minden együtt.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó