2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zsu626 | 2008-11-28 12:08

Sziasztok!Szeretném,ha valaki segiteni tudna nekem.Van egy 1993.-as évjáratú 626.-os comprex diesel autóm.Inditás után gázadáskor,valami nyikorog.kb.azon a fordulaton,amikor a turbó kapcsolna.A "levegőtöltő"nél,jobb oldalt,van egy elektromos csatlakozó,ami szerintem melegszik.Széthúzása után a probléma megoldódott,de most újra nyekereg és hidegen nem pörög fel a motor.Előre is köszönöm a segítséget.

zozo626 | 2008-11-26 19:43

Köszönöm a segítséget,pénteken minden kiderül.

mazda-auto.hu | 2008-11-25 08:38 zozo626 részére

Az adagoló ára közel egymillió forint. Általában egyes részegységek cseréjével javítható. Nem minden szerviz foglakozik vele, általában célszerű kifejezetten adagolókra specializálódott külső szakműhelyhez fordulni.

mazda-auto.hu | 2008-11-25 08:33 andorpapa részére

A csuklóra ható forgatónyomaték iránya és mértéke, plusz a kopás. Persze ez így a távolból csak egy tipp.

zozo626 | 2008-11-24 20:09

Köszönöm a gyors választ,de sajnos Veszprémben a mazdánál nem ilyen rugalmasak.Amennyiben valóban az adagolóval van a gond, mennyibe kerülne annak cseréje? További köszönettel várom a választ. Üdv.: Zozo.

andorpapa | 2008-11-24 18:02 mazda-auto.hu részére

És mi az oka annak, hogy csak gázadáskor jelentkezik a hang? Ilyenkor a motor irányából fellépő megnövekedett nyomaték és a kopott csukló együttese okozza a jelenséget?

mazda-auto.hu | 2008-11-24 16:01 andorpapa részére

Az olajjal igazából csak súlyos mennyiségi vagy minőségi hiány esetén lehetne kapcsolatban. Ezek közül pedig egyik sem áll fenn.

A féltengelycsukló viszont esélyes.

andorpapa | 2008-11-24 15:29

Mégsem zárom ki a motort a listáról, mivel ahogy hallgatom a zajt, nagyon emlékeztet arra, amit hidegindításkor, kb. az első 10-15 másodpercben produkál az autó (ezt már évek óta). Na meg 3 napja töltöttem rá kb. 3 dl olajat (ugyanabból a 10W-40-esből, ami benne van). Majd nézek szintet is.

Visszajelző lámpák közül semmi nem mutatott hibát, az autó teljesítménye sem változott, szerintem ugyanúgy húz, mint eddig, nem füstöl jobban, mint eddig.

Az olajcsere most lenne esedékes, mert nem figyeltem oda, sokat autóztunk, és már 9200 km környékén járunk az utolsó csere óta. Lehet összefüggésben az olajjal, a megtett kilométerekkel csere óta vagy a rátöltéssel?

andorpapa | 2008-11-24 14:01

Üdvözlet a mesternek, megint jövök a kérdéseimmel, '87 626 2.0D GC ügyben. Két napja furcsa dolgot csinál a kocsi: valami "csörög" benne, pontosan nem hallom, hogy honnét, de az biztos, hogy a motor/váltó/futómű környékéről jön. Ha üresben van a váltó, akkor nem hallani a hangot (ami nem kifejezetten csörgés, de most nem jut eszembe jobb szó rá), lehet túráztatni a motort, nem jön el a zaj. Sebességben haladva is csak akkor jön elő a hang, ha nyomom a gázt. Akkor viszont teljesen mindegy, hogy hányas fokozatban van a váltó, és mindegy, hogy mekkora a fordulatszám (nagyobb fordulatszámon hangosabban csinálja). Amint lelépek a gázpedálról, egyből elhallgat a furcsa zaj, tehát pl. motorfékkel gurulva semmi nyoma. Amint rálépek a gázra, egyből előjön, kikuplungoláskor pedig megint eltűnik.

Állóhelyzetben tehát nem reprodukálható a hiba. Megnéztem, hogy nincs-e valami elszabadult lemez, kartervédő vagy ilyesmi, de minden a helyén. Mi okozhatja ezt? Adagoló üresben jó, motor üresben jó, ezeket kizártam első körben. a váltónál előfordulhat olyan, hogy csak gázadáskor zörög? Vagy valamelyik féltengellyel van probléma? Az egyik féltengely már egy ideje recseg erős jobbos kanyaroknál.
Előre is köszönöm a segítséget!

mazda-auto.hu | 2008-11-24 08:32 tomasz részére

96000Ft egy fényezetlen gyári első lökhárító.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó