2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Az APEX éltömítések evolúciója.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
StationW:) | 2008-08-12 14:40
....és építsd át az olajhűtést is léghűtésesre, mert sovány lesz a turboshoz a szívó eredeti vizes hűtője.
StationW:) | 2008-08-12 14:38 mazda-auto.hu részére
A 2.2-es motoron a HF+szívósor azonos a turbos és a szívó változaton, úgyhogy ott nem lesz gond.
Esetleg a veztengely cikkszámát érdemes összenézni, mert az nem biztos hogy stimmel. (Azt meg a Fordnál kell megnézetni egy 1st generációs Probe esetében, mert a Mazda nem forgalmazta a Turbo motort európában.)
A probléma az, hogy a dugattyúk viszont majdnem 4mm-el (ha jól emlékszem)alacsonyabbak a turbos motorban, ami elviheti cefetül a sűrítést, és kopoghat majd a motor. Szóval lehet csökkenteni kell majd a turbo nyomását, akkor viszont majd a keverékbe is bele kell nyúlni. Más a légtömegmérő is, és a váltó is egy H3-as darab, ami erősebb mint a szívó változatoké. De az is lehet, hogy minden működni fog:) Egy biztos, mérj egy kompressziót mielőtt nekiállsz, mert hipp-hopp hazavágja majd, ha öreg motort építesz át.
Meg ahogy a doktor úr is írta lesz egy kábelkötegcsere...ott megint kérdés, hogy a Probe - gondolom onnan a motor - belső kötege azonos-e a Mazdáéval?!
mazda-auto.hu | 2008-08-06 14:35 Gubi részére
A stroboszkóp nem midig képes a hirtelen fordulatszám változást követni. Végül is, ha tényleg a gyújtással van gond, akkor bármilyen ezzel kapcsolatos dolog okozhatja a hibát, így a esetleg a kondenzátor is.
Gubi | 2008-08-06 13:38 mazda-auto.hu részére
A motor nem áll le! Éppenhogy csak eldadog!
De ezt a strobi is jelzi a ritka villanásaival!
Megvan a primer és a szekunder gyújtótekercs-ellenállásainak értéke, de ezt még nem volt időm kimérni! Esetleg a kondenzátor csinálhat még ilyet?
Gondoltam még arra is, hogy egy külső trafót beépítek...
mazda-auto.hu | 2008-08-05 08:20 Jónás részére
Ha van egy motorod akkor miért kellene hozzá még egy motor. Kell egy turbó, töltőlevegőhűtő, a turbó hajtásához kialakított kipufogóöntvény, csövezések, illetve a vezérlés módosítása.
Jónás | 2008-08-04 19:52
Hali!
Már régebben említettem,hogy átszeretném építeni a 2.2 12v-met turbósra! Volt egy moci,de sajnos lecsusztam róla,hogy az egészet át tegyem az enyémbe,mert valaki elvitte előlem a blokkot,hengerfejet! Viszont minden más megmaradt és ebből adódna a kérdésem is mit kellene a maradékból megvennem az enyémhez,hogy össze álljon a gép?!
mazda-auto.hu | 2008-08-04 08:36 Gubi részére
...és amikor hirtelen gázadásra a stroboszkóp nem villog, olyankor a motor is leáll?
Csabi626 | 2008-08-01 18:35
Sziasztok!
Leállt 626-osom, elment a gyújtás...
Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy a gyújtáselosztó kakált be, ami ennél a típusnál tudomásom szerint egybe van építve az elektronikával és a nagyfesz-résszel.
Ismerős valakinek a jelenség?
Meg lehet e úszni csere nélkül?
Ha nem, akkor tud e valaki ilyen elosztót szerezni akár bontottan, vagy ha esetleg más típusé jó hozzá, akkor olyat (autóm 93-as kiadású 2.5/v6-os).
A segítségeteket előre is köszönöm.
Gubi | 2008-07-29 00:30 StationW:) részére
Szép estét!
Ma vettem a fáradtságot és ismét lebontottam az autót, ugyanis nem bíztam meg a villamosságis barátom adta hibajelentéseiben!
Akárhány autóm volt, én soha nem vittem szervízbe! Mind én csináltam meg, de mivel ez a jelenség lépett fel, amivel sajna nem tudtam mit kezdeni így kénytelen voltam másokat is beavatni a dologba! Hiába nézte meg vagy 30 szerelő, mind csak vakarta a fejét ahelyett, hogy mondott volna valami érdemlegeset!
Azt kell, hogy mondjam, meglepődtem mikor a befecskendezőket egyesével teszteltem! Olyan szépen porlasztott mind a hat, hogy öröm volt nézni! Ráadásul szereztem egy komolyabb nyomásmérő órát, ami az üzemanyag szűrő után mérve 4,5 bart produkált! Ettől felcsillant a szemem és elkezdtem méregetni tovább! A nyomásszabályzó is tökéletesen működik! Pont 2,9 barnal engedi el a nyomást vákum nélkül! Vákummal 1,9 bar! Akkor mi lehet a hiba?
Az egyik barátomnál találtunk egy régi kofferes orosz stoboszkópot! Rákötöttem mindent a helyére és láss csodát, hirtelen gázadásra a stoboszkóp nem villog!!!!
Tehát nincs szikra!!!
Ebből adódik az, hogy 15L fogyasztás mellett fehérek a gyertyák, befullad az autó, mert ömlik bele az anyag és nincs szikra!
A légtömegmérő, meg a szondáim szabályoznák az optimális működést, de ilyen hibával csak össze-vissza mérnek!
Gondolom én, de javítsatok ki ha tévednék!
Most ennek az okát szeretném megtalálni!
Ha tudtok vagy találkoztatok ilyen esettel akkor szívesen várom a tapasztalatokat!
StationW:) | 2008-07-28 13:05
A benzinhídra kösd az órát, és úgy le tudod ellenőrizni a szabályzó működését, mert az úgyis a végén van a hídnak.
Mekkora nyomáson teszteltétek a befecsiket?
Az ECU-t meg tök jó hogy nem barmolta senki;) Arra max piggyback.