2025. Január 17. Péntek - Antal
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Oszi | 2008-10-05 17:26 andorpapa részére
fekete fust: Hirtelen sok gazolaj amit nem eget el megfeleloen.
kekes fust: ez utal arra,hogy nem iolajat is eget :)
feher fust: ez meg a viz elegetesere utalna :)
Barmi tonkre mehet az egyik pillanatrol a masikra :) eltorhet egy gyuru,elhasznalodhatnak a szimeringek stb.
Vannak olyan helyek ahol nem mindig latszik ha szivarog az olaj(Pl.Mazda 6 Intercooler:tobb honap telhet el anelkul,hogy eszre venne az ember,mert olyan helyen van es a szivargo olaj nem folyik ki az ott levo por,szennyezodes miatt hanem olajsar formalyaban gyulik egy bizonyos szintig :))
Kanyarodasnal koppano hang szerintem valamelyik stabillizator osszekoto(kutyacsont) miatt van vagy eppen a stabilizator rud szillentje miatt talalkoztam mar olyannal,hogy megkopot a stabilizator rud a szilentnel es az miatt ott logot egy picit.
Gabor tm | 2008-10-05 16:39
Köszönöm a segítséget, egyenlőre úgy tűnik elég volt a gázolajszűrő cseréje, így már indul az autó.
andorpapa | 2008-10-03 20:57
Ismét kérdésekkel jövök: az utóbbi időben két hibajelenségre lettem figyelmes a kocsival (626 2.0D '87 GC) kapcsolatban:
1. Erős (vagy inkább hirtelen) balra kanyarodásnál mostanában gyakran (de nem mindig) hallok egy koppanást a jobboldali futómű felől. Nem féltengely recsegés, csak egyetlen koppanás. Az irányíthatóság nem változik ilyenkor. Ez vajon mi?
A másik dolog pedig az olajfogyasztás. Eddig büszke voltam rá, hogy a közel 400000 km ellenére csak 1-1.5 dl-t kért inni a 10W-40-es olajból 1000 km-en. Ez így van már lassan másfél éve (télen-nyáron és 30000 km óta), mióta hozzám került a vas. Az elmúlt 1 hónapban viszont jelentősen megnőtt az olajfogyasztás. Konkrét adatot nem tudok még mondani (nemrég kezdtem felírni a kilométereket és az utántöltött olaj mennyiségét), de saccra olyan 3-5 dl körül fogy 1000 km-en. Ami azért már sok, főleg úgy, hogy szinte egyik pillanatról a másikra kezdte inni a lötyit. Emiatt a motorkopást ki is zárnám (na meg pár éve volt egy kis generál, akkor állítólag gyűrűzték is). De mi maradt még? Hol tűnik el az olaj? A kocsi alatt soha nincs tócsa, a nem is füstöl túlságosan, hideg indításkor sem, csak az első pár másodpercben, de akkor sem korom feketén, inkább olyan diszkrét szürkén. Egyedül akkor ereget nagyon feketét, ha durván odalép neki az ember, de ez távol áll a vezetési stílusomtól. A hengerfej hibát is kizártam, a hűtővízbe nem nyomja bele az olajat. Esetleg szelepszár-szimmering? Azok széteshetnek egyik pillanatról a másikra?
Előre is köszönöm a segítséget!
tomasz | 2008-09-29 18:27
Nem volt futómű állítás.Első körben akkor beállíttatom.Ha nem lesz javulás akkor a kormánymű a ludas.Kösz a válaszokat egyébként.
mazda-auto.hu | 2008-09-29 08:15 tomasz részére
Természetesen igen. Futóműállítás történt a szilentek cseréje után?
tomasz | 2008-09-27 17:36
Úgy néz ki megoldódott a füstölés gond.Olaj gondja volt,mert lecseréltem shell helix-re és azóta szinte semmi füstje nincs.Nem értem,de mindegy.Az a lényeg megszűnt a probléma.
Viszont újabb van helyette.Mégpedig úgy vettem észre,mostanában nem olyan stabil az úttartása az autónak.Nem rég cseréltem első lengőkar szilenteket,illetve hátsó stab.kar szilenteket,valamint első-hátsó "kutyacsontot".Nem rég nézte meg az alját egy szerelő és ő mondta,hogy eléggé ki van kopva a kormányművem.Lehet ez az oka az instabilitásnak?
mazda-auto.hu | 2008-09-26 08:51 tomasz részére
Ennyi olajfogyasztástól nem füstölhet ennyire. Legnagyobb valószínűség szerint a hengerfej környékén van gond. Lehet, hogy csak a tömítés. A hűtővíz nem fogy?
tomasz | 2008-09-26 08:34
Mitől lehet vízgőz a kipufogó gázban?Hengerfejes talán?Egyébként valami az olaj körül sem stimmel,mert kipróbáltam egy ún. füstölésgátló adalékot,és attól kb. 3 szor annyira füstölt mint előtte.Rejtély.
Egyébként az olajfogyasztásom nem kevés.Kb 2 hetente utántöltök 1-1,5 decit.Viszonylag sokat megyek az autóval,minden nap használom.Hetente kb 1000-1200 km-ert bele teszek.
mazda-auto.hu | 2008-09-25 11:00 tomasz részére
Mekkora olajfogyasztás van? Nem lehet, hogy vízgőz van a kipufogógázban? A vastagabb olaj alkalmazása egyébként sem jó ötlet, mert csak növeljük vele az alkatrészek terhelését. Másrészről, a 15w-40 nem vastagabb olaj, mint a 10w-40, a két olaj között csak addig van különbség amíg nem melegedett be az olaj, tehát csak közvetlenül a hidegindítás után. Valójában vastagabbnak csak egy xx-50 vagy xx-60-as olajat nevezhetünk. Ajánljuk a MOTOROLAJ 0-10 írásainkat!
mazda-auto.hu | 2008-09-25 10:10 Gabor tm részére
Adagoló felújítással foglalkozó szakszervízben valószínűleg tudnak segíteni.